Kvartsfinal 2, Jag stod bara kvar...jag kunde inte förstå...

Efter att ha smällt och funderat lite kring kvartsfinal 2 så kan jag nu skriva lite om den. Det var det värsta jag har varit med om som Brynässupporter. Ni hör ganska på en gång att det inte var någon höjdare. Så här gick det till.

Period nummer ett inleds med bra fart och härligt spel från Brynäs sida. En tuff tackling råkar Sebastian Lauritzen ut för och domarn dömer inte ens utvisning för den.. medans Lauritzen plågas av smärtor på isen..hm.. 10 minuter in på perioden får Brynäs spela 5 mot 3 när Färjestadsspelarna har varit klantiga och tagit onödiga utvisningar.. och här gör Brynäs MÅÅÅL ! Det är "skadade" Sebastian Lauritzen som sätter pucken vid bortre stolpen! och nu blev det livligt på läktarna också! värre skulle det bli..Brynäs får ännu en gång spela i powerplay och då sätter Anton Rödin 2 - 0 till hemmalaget! och här höll taket på att lyfta i Läkerolen för vilket liv det blev! nu kändes det verkligen som om Brynäs skulle ta en kvartsfinal på hemmaplan dessutom! period nummer ett slutar alltså 2 - 0 till hemmalaget! delar av publiken stod upp och applåderade grabbarna !

Nu spelas en hockeymatch i 60 min och inte i 20 min bara.. man hade ju önskat att matchen var slut vid 20 min denna gång. Färjestad kom nämligen ut i den andra perioden och spelade mer tufft och skapade mera målchanser.. och får faktiskt utdelning, 2 - 1 genom norrmannen Bastiansen, det var tyvärr inte slut där, norrmannen drar iväg ett skott nästan från blålinjen som letar sig in i målet, hm..den Greiss skulle du väl ändå ha?? Jo visst skulle han det, men misstag gör alla, men att den skulle komma i en sån här viktig match var inte det bästa direkt. jaha 2 - 0 hade blivit 2 - 2 efter andra perioden.


Här är en norrman jag inte tycker om !

Den tredje perioden fortsätter i ett högt tempo med lite chanser från båda håll. Men det är inget lag som sätter pucken i nätet, Brynäs får ett gyllene läge i slutet av matchen att avgöra i poweplay men pucken ville bara inte in. Men Brynäs skulle få inleda förlängningen i poweplay.. för matchen går nämligen till sudden, och det är verkligen det värsta jag vet! iallafall i en kvartsfinal! det här väcker direkt minnen från förra säsongen då Brynäs spelade kvartsfinal två mot Djurgården på Hovet, då jag, Cattis och Eva var ner och kollade. Den matchen går också till sudden och där avgör faktiskt Jonathan Granström! helt jäkla vild blev man! man hoppades verkligen att samma grymma känsla skulle få upplevas denna säsong också fast på hemmaplan!

Känslan av att stå och titta på en förlängning i en kvartsfinal går inte att beskriva.. man vet inte om man kommer gå gråtande från arenan eller om man kommer hoppa av lyckopiller! det vet man inte förrän det är avgjort. Det ända man vet är att ett lag kommer att gå segrande ur denna strid! Att se stora, starka Färjestadsspelare komma med fart in i Brynäszonen gör att man stänger ögonen och tror på det bästa.. för jäklar vad spännande det var. Som jag skrev förut så fick Brynäs börja förlängingen med powerplay.. Då Järnkrok fick öppet mål var händerna halvvägs upp i luften..men avslutades med ett stort NEEEEEJ! för jo visst skulle han iallafall ha träffat mål där, våran stjärna Calle Järnkrok! men men förlängningen fortsatte och inga riktiga heta chanser skapades.. förutom cirka 13 minuter in i förlängningen då allt avgörs! det är Färjestad som sätter den där förbannade svarta saken i mål! och nu släcktes hoppet om en semifinalplats för mitt kära Brynäs så kändes det iallafall efter.. det är ännu inte kört.. men just i den stunden släcktes bara allt! jag ville inte se Färjestadsspelarna rusa ut på planen eller tacka sina fans! jag ville inte se någonting, jag ville inte ens TRO att det var sant att Färjestad hade vunnit när Brynäs var det BÄTTRE laget under hela matchen ne jag ville inte tro NÅGONTING! det enda jag önskade i den här stunden var att man kunde börja om matchen, så som man kan göra i TV - spelet NHL11. Då om det går dåligt i en match och man förlorar så är det bara att trycka på en knapp där det står "börja om matchen" hade den funnits i denna stund hade jag tryckt på den knappen direkt! Men detta är inget TV - spel, det är verklighet! det är det här som är själva sporten! ibland undrar man vad man har gett sig in på! men det har varit härliga ögonblick också!

När man stod där på ståplats helt tom i huvudet...så stod man bara kvar.. jag kunde inte gå därifrån, det var som om fötterna hade klistrats fast på betongplattan...så jäkla tungt! sen insåg man också att på måndag kan det vara den sista hemmamatchen för säsongen!

Att lämna Läkerol arena var inte det lättaste efter förlusten..

Ne så här dagarna efter så känns det fortfarande förjävligt, men jag lovar att Brynäs inte har gett upp hoppet ännu, det spelas en otroligt viktig match idag i Karlstad.. Kvartsfinal 3. Färjestad har just nu 2 - 0 i matcher, kan bli 3 - 0 idag och då ska det under till om Brynäs ska vända på serien. Men det kan också bli 2 - 1 i matcher och då är Brynäs med igen! så jag hoppas och ber till gud att Brynäs går ut och manglar sönder karlstadsvargarna...BRYNÄS IF ÄR DOM BÄSTA!! HEJA HEJA HEJA BRYNÄS!

Om ni är intresserade av ställningen i de andra kvartsfinalerna så kommer det här:

HV71 - AIK 0 - 3 i matcher (detta är något helt sjukt, AIK håller på att slå ut de regerande svenska mästarna)
Färjestad - Brynäs 2 - 0 (jävla skitlag Färjestad är !)
Skellefteå - Linköping 1 - 1 (ja, jämt och tätt..)
Luleå - Djurgården 2 - 0 (hoppas verkligen att Luleå slår ut 08:orna!)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0