SM - Slutspelet säsongen 10/11, dags för blod, svett och tårar!

Så var SM - slutspelet igång på blodigt allvar! lagen har valt lag och en kvarsfinal har faktiskt redan tjuvstartat idag!
Så här ser kvartsfinalerna ut och hur tror jag att dom slutar??

HV71 - AIK
Här är dom två första lagen! dessa två lag spelade faktiskt den första kvarten redan ikväll och där gick faktiskt AIK segrande ur striden! oväntat men sant. HV71 kommer få det så tufft så tufft.. de ska veta att de har valt laget som tog klivet upp från Allsvenskan inför denna säsong.. vad har laget att förlora egentligen?? INGENTING,  ne absolut ingenting, ligger pressen hos något lag så är det verkligen HV71! det är totalt fiasko om inte HV tar sig till Semi enligt jönköping iallafall, sen vad man tycker i Gävle är en annan sak. Men med ett AIK som är överlyckliga av att ha gått till slutspel.. ojojoj för dom är det bara att gå ut och köra och spela sin bästa hockey! kära vänner det är HV71 som har pressen! Jag tror ändå den här serien kommer att sluta med att HV tar sig till semi... men visst skulle det vara jäkla coolt om AIK kunde skrälla och ta sig dit... men orkar de verkligen?? nja, jag tror på 4 - 2 i matcher till HV.

Vilka Fans ska få jubla mest och längst??

Färjestad - Brynäs
Här har vi den intressantaste av dom alla! iallafall som Brynäsare! och ja Brynäs med lagkaptenen Andreas Dackell borta och med andramålvakten niklas Svedberg borta så lär det bli blod,svett och tårar för både Brynäsfans och spelarna på isen som gäller! Det kommer handla mycket om Thomas Greiss, hur mycket pallar han och orkar han stå varje match? håller han?? jag har ingen aning men det gäller att försvaret är riktigt heta framför Greiss och tar bort returerna. Att Brynäs skulle gå och vinna kvarten och ta sig till semi är för mig långt borta.. men man vet aldrig med detta Brynäslag, det har bevisat mycket den här säsongen, framförallt har de tagit en 3 poängare nere i Karlstad som de inte har gjort på år och dar... dels har de vunnit många matcher mot de så kallade "topplagen" och ja...att Färjestad skulle spela ut Brynäs i 4:a raka matcher är omöjligt! det går inte, för en hemmamatch tar Brynäs ! för då får jag fira min 20 årsdag i en buss till Karlstad och får se den 5:e kvartsfinalen där Brynäs avgör! ja ett drömsenarie ! Må bästa lag vinna säger jag bara! Jag tror tyvärr Färjestad tar hem det här och gör det med 4 - 2 i matcher... :/ men snälla låt mig ha fel!!!!!!!!!!!!!!

Senast lagen möttes i kvarten var Eero Somervuori klädd som på den vänstra bilden, nu är han klädd som på den högra bilden och visa nu att du är Eero the Hero för oss i Gävle med !!

Skellefteå - Linköping
Det här är en kvartsfinal som är ganska svår att veta vilket lag som tar sig vidare.. Skellefteå hamnade alltså tillslut 3:a i serien och valde Linköping.. hm smart eller osmart val?? inte vet jag men vill påminna Skellefteå om att de har en målvakt vid namn Fredrik Norrena sen har de tjeckierna Hlavac och Hlinka.. dom ska man inte räkna bort.. men samtidigt har Skellefteå en målvakt av klass vid namn Andreas Hadelöv! så ja snacka om målvaktskamp mellan lagen. För min egen del så hoppas jag verkligen att Skellefteå kommer segrande ur den här striden.. vilket jag också tror att det blir! 4 - 3 i matcher till Skellefteå ! en jämn serie alltså!

Snacka om målvaktskamp! Norrena mot Hadelöv! hm..

Luleå  - Djurgården
Den sista kvarsfinalserien är mellan ett norrbottenlag och ett par 08:or. Det här är också en väldigt svår serie att tippa på vilket lag som går till semi. Men jag hoppas verkligen i hela mitt hjärta att Luleå vinner mot kaxiga 08:or! men jag vet och tyvärr är den där Hardy Nilsson otroligt smart fast det inte syns... men Luleå tränare är inte så dum han med! ska det bli en tränarfajt tro?? ja vilken tränare har bäst taktik?? handlar mycket om det.. här tror jag på en otroligt jämn serie där Luleå vinner och tar sig till semi! 08:orna tar sig inte till semi igen utan åker ut i kvarten! det var förra säsongen de hade sitt "genombrott". 4 - 3 i matcher till Luleå!

Rönnqvist eller Hardy?? vem ska vinna tränarfajten?? :)


Det var alla kvarsfinaler det! Låt nu bästa lag ta sig vidare till semi ! det är den här som alla vill åt men endast 1 lag kommer gå segrande ur den här heta striden!! låt nu mig få se ett lag tåga förbi i Sveriges snyggaste arena med guldhjälmar på och denna SM - buckla i handen, och låt mig få se tårögda spelare... ne men till och med tårögda fans på läktaren! som knappt kan stå på benen! låt mig få se hela stan fira! Låt mig få se det 13:e SM - guldet!, låt mig få se Brynäs IF vinna SM - guld säsongen 10/11! Låt mig få drömma iallafall!

SM - Slutspelet i ishockey kan nu börja...........






Kommentarer
Postat av: Jag

Det var smart att ta LHC, för vi har haft svårt mot Djurgården. Synd att Brynäs förlorade, men Skellefteå leder med 3-2!

2011-03-17 @ 15:26:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0