Inte Cykla förbi Läkerol med hockeymusik i öronen..bara ett tips!

Att cykla förbi Läkerol arena en sommardag i juli med låten Infinity i öronen är inte så jäkla smart inte...då började jag tänka på MATCHDAG och promenad i klädd med matchtröja, halsduk, keps och seriekortet i handen. Lite smått nervös inför matchen...och två fnittrande tjejer gående på Idrottsvägen på väg uppåt mot Läkerol arena, för att få se kanske vad det var en vanlig match....eller jag tror till och med att det var hemmapremiären 17 september jag tänkte på! För då lär det vara pirrande magar och en GRYM känsla som får inleda säsongen 2011/2012 i Läkerol arena ! Men som vanligt komma upp lagom till dörrarna till Läkerol arena öppnar..sen ta det första riktiga andetaget av ISHOCKEY! det är för mig underbart! att bara få känna doften av ishockey!..nu undrar ni säkert hur doften av ishockey luktar..det är inget som går att förklara..det är något som måste upplevas! ni tänker säkert på svettiga gubbar och doften av kokt/grillad korv från alla kiosker..men ne, det som luktar är det jag ÄLSKAR mest av allt!! ISHOCKEY och BRYNÄS IF !


Det är en lukt som bara hockeyälskare kan känna!  


Nog babblat om lukten...nu fortsätter jag min tanke...och nu har vi kommit in i Läkerolen och Cattis och jag tar våra varv runt arenan..med pauser för köp av någon korv ibland och lite godis och sist när premiärnerverna är som allra värst så blir det ett besök på toaletten. Sen ser vi skylten "ståplats hemma" och det är där vi ska stå! samma gamla vanliga plats! (vid vår pinne). Det börjar närma sig uppvärmning och alla på ståplats ser mycket glada och förväntansfulla ut..för det lag som idag kommer ut på isen..kommer ta Brynäs IF långt! När det är dags för uppvärmning börjar Rockklassiker ta fart i högtalarna..och Spelarna...ja vi ser Honken komma ut först..och vilket liv det blir!! hela ståplats klappar och skriker och alla ser så där överlyckliga ut att det nu äntligen är dags för ishockey igen! Brynäs kör sina övningar...Dackell och Lauritzen kör sina start och stopp övningar...medans Granström knyter skridskorna på exakt samma ställe som alltid. Och Honken...ja vad gör Honken? jo han mest bara åker runt och småler för att se fansen vara så enormt glada att han är tillbaka i Gävle och Brynäs igen. Men visst är det ett allvar i honom också...det är ju nu han ska visa upp sig inför Gävlepubliken igen! Sen sen kommer det som alla har väntat på!


Uppvärmningen !  

INTROT! och här kan jag säga att jag, Eva och Cattis kommer vara nervösa och jäkligt förväntansfulla! och inte bara vi utan hela jävla Läkerol arena! vad ska det bli för intro för säsongen 11/12 ? ni kommer väl ihåg den enorma bioduken? och nya mediakuben? jag vart inte alls för imponerande från förra säsongens intro..men det lär bli coolare och häftigare den här säsongen...det vågar jag lova! sen ni!...när det är dags för spelarna att komma ut och visa sig för de drygt 7000, eller fler som har letat sig upp till Läkerol den här kvällen, då blir hela ståplats skymda av en hel duk där det är en bild på Honken och en text där det står "Välkommen hem till laget i ditt hjärta!" eller vad det nu kan stå..det här är mina tankar. Vi som står där mitt i smeten ser inte mycket. Men det är inte vi som ska se det...det är JOHAN HONKEN HOLMQVIST som ska sen den! sen bort med duken och man ser ett stoort leende från just HONKEN! och sen nationalsång och sen NEDSLÄPP!! och Brynäs vinner! <3
Nu är detta ett gammalt intro! eller det är introt innan den enorma bioduken kom! men det får en att vilja tillbaka till Läkerolen nu !!

Ja om detta vore imorn!!! men säger som ett gamalt ordspråk "Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge" Och det är sant! men just känslan av att det är ishockey igen är en känsla jag vill känna nuuuuuu!! För det är det här jag lever för! att se Brynäs spela underhållande ishockey! om den sen alltid är underhållande går att diskutera men vad gör det! lika underbart att se dom iallafall! Det är ett tag kvar ! jag kommer snart att börja räkna ner...men först efter ispremiären som är den 1 augusti kan man börja räkna neråt. Nu är det 1 augusti som gäller...när man iallafall får se gubbarna på is!

Ne nästa gång jag cyklar förbi Läkerol arena så får det bli "sommaren är kort" i hörlurarna istället..För någon annan låt klarar jag inte av... och just det..."Sommaren är kort...det mesta regnar bort..snart så är den här..hockeysäsongen...ja den 17 september är den här!" 


Hockeysäsongen är mer än välkommen !!!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0