Min sommar har börjat....nu kan den vara slut !

16/6-23/6 - 2011
Min sommar har verkligen börjat på bästa möjliga sätt! Härliga dagar i Kreta med sol och bad men tyvärr kom de kvällar när man låg på hotellet och verkligen bara ville hem...vad det beror på vet bara jag innerst inne men datorn var en stor del i det hela. Men det var verkligen underbart att få komma bort ett tag från Sverige också, och få känna den där underbara utomlandsluften och bäst av allt är det där klaaaaaaaaaaarblåa vattnet! I LOVE IT! Vi hade underbart väder hela tiden..över 30 grader och molnfritt.


Kreta <3


Systrarna Egerfält !

24/6-25/6 - 2011
Efter den resan fick jag komma hem och sova, för dagen efter var det dags att åka iväg igen..men denna gång inom Sveriges gränser..Uppsala. Där jag skulle fira midsommar med vännerna Matilda och Josefine! Det var jättehärligt att få fira en riktig traditionell midsommarafton...Vi fick åka traktorsläp till midsommarfirandet och väl där så hade vi picknick med supergod tårta! Sen satt vi bara där och myste och kollade in när alla barn dansade kring midsommarstången...för jag har väl blivit för gammal eller? :) Sen åkte vi tillbaka till hos dom vi var hos och lekte lite lekar så som tjuv och polis...jag sprang så jag sträckte mig...undra på...jag som legat på Kreta i en vecka..där blir det ingen träning ! sist spelade vi lite kubbturnering med alla vuxna och barn. Det var supermysigt..men jag kan inte påstå att det gick så bra för mitt lag...men vi kämpade det var det viktigaste! Jossan, jag och Matilda slutade midsommarafton med att ta en underbar sommarpromenad i midsommarnatten! Sen var det godnatt...dagen efter åkte vi hem i skaplig tid så vi fick vila lite. Och så att jag fick vara hemma lite också! Tack för min kanske allra bästa midsommarafton! det var verkligen underbart ! TACK Jossan och Matilda <3


traktor till midsommarfirande!


Jossan och dans kring midsommarstången bakom :)

26/6 - 2011
Sen kom den dagen jag hade längtat efter lääääääänge! Att träffa en människa nästan varje dag och skratta tillsammans heeela tiden...att sen vara utan skratt och inte få träffa den här människan i över 1 vecka, ja i nästan två veckor..12 dagar om vi ska vara exakt..är för mig heeeelt sjukt jobbigt! det var precis så jag kände när det gäller min allra bästa vän Catarina! sen kom dagen då vi fick träffas igen och jaaa...vad säger man...ja jag vet inte men jag själv blev hel igen! :) det blev roligt igen och ja det vart som det ska vara helt enkelt! den söndagen blev vi två som två små pratkvarnar hela tiden tror jag..vi både hade mycket att prata om! sen var det förstårs full planering på dagen efter för då ni....då drog det iväg till stället jag älskar..nämligen Daaaalarna! 

27/6 - 2011
Då var det dags för Siljan runt med Cattis! i bilen på väg dit poppade vi musik som aldrig förut! Vi började vår dalaresa i Rättvik..där vi stannade till vid långbryggan...som ni kanske hör på namnet så var den bryggan låååång! men grymt fint var det att gå ut på den. Sen drog vi vidare till Leksand och Siljansvallen..där det finns en riktig ful arena.. Tegera Arena alltså.. men där tog vi en promenad längs vattnet. Sedan åkte vi vidare...vart vi åkte kan jag inte säga men vi åkte längs Siljan....vi kom sen till stället där de tillverkar dalahästar. Där gick vi in och kikade och jag shoppade mig en liten dalahäst också! Sen avslutade vi hela resan där vi började den! nämligen på långbryggan..men denna gång köpte vi Rättviksglass och sedan gick ut på bryggan igen. Mycket mysigt! glassen smälte väldigt fort så det gällde att vara snabb :) Sen var det en poppig resa hem igen! eller vad säger du Cattis?..... Om sanningen ska fram så tycker du det! ;) Tack för en underbar mysig och trevlig dag i bästa dalarna! det här måste vi göra om någon gång. helt klart! 


Vi är så snyggt klädda!


Vi utanför en mycket ful arena !

29/6-30/6 - 2011
Då var det dags att dra iväg till famor och farfar i Mörtebo..men denna gång med bästa vännen Cattis :) Vad kan man säga att vi gjorde...det är faktiskt inte så svårt att sammanfatta faktiskt...det räcker att säga bada badtunna så har jag sagt det vi gjorde ;) haha men oj så roligt vi hade! åt vattenmelon, drack cider, åt smält godis, och hade superduper mysigt! Sen åt vi mycket god mat också! tack farmor och farfar!! <3 och tusen tack Cattis !!


Stekarna !  

Vad händer resten av sommaren då?..ja det man ser fram emot mest är dagarna med sina allra bästa vänner ! för det här är en sommar där mina vänner står i fokus! :) jag ser fram emot Cattis grillfest enormt mycket också! där vi laddar upp för en ny säsong hockey! sen ni ! sen den första augusti då är det dags !!!! BRYNÄS IF GÅR PÅ IS!! men först en hel del underbara sommardagar! men jag läääängtar!


Det är hääär jag vill vara !!!

 


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0