Världens bästa grillparty !

Då var det återigen dags för Catarinas årliga grillfest i hennes sommarstuga. Den här gången höll jag alla tummar jag hade för att jag skulle få hålla mig frisk, förra året blev jag sjuk så jag inte kunde sova över...men den här gången klarade jag mig! men istället åkte Jessica på en förkylning med halsont b.l.a. Så hon åkte hem på kvällen...men men nog pratat om förkylningar och sånt skit. Nu till det roliga!

Vi började eftermiddagen med att spela kubbspel. Vi var först tjejerna mot killarna..alltså Martin och Dan och sen jag, Jessica, Eva och Cattis. Då blev vi helt utklassade...sen bytte vi lag igen..det laget jag var med i förlorade...sen bytte vi lag igen...ne samma visa igen...sen då när jag och Cattis var i samma lag! då skulle vi väl ändå vinna!? neeeeeeeeeeee inte då heller! det slutade alltså med att jag inte fick vinna någongång fast vi bytte lag hela tiden. helt sjukt ju! "otur i spel men tur i kärlek" brukar det ju heta...men det vette sjutton om jag tycker stämmer heller..nje det var bara att bita ihop och visa vid ett senare tillfälle vad jag kan i spel! :)

De här två herrarna var duktiga dom! :)

En mycket glad Eva :)

Efter kubbspelet fixade alla sitt kött och tillbehör till grillningen..sen var det bara att tända på grillarna! :P Sen dök det upp en gäst...en gäst som skulle underhålla lite :) men först skulle maten ätas. Grillat smakar alltid lika gott! och helst med potatisgratäng och klyftpotatis. Sen lite vitlökssås på det...ja du, det bara vattnas i munnen!

kött !

Efter matchen...öhhh..där blev det nog lite fel kanske..efter maten ska det ju stå..hockeyn har inte börjat än, fast man längtar som en tok..men iallafall lite fick vi känna på hockeyn när vår underhållare kom fram och presenterade sig..jo visst såg han lite underlig ut i Brynäströjan, systemkassen i ena handen och en ölflaska i den andra och glasögon som såg rätt så roliga ut...men han var väldigt väldigt duktig! sen när han istället kom ut med en bibelbok i handen och en tomteluva på sig så kunde man nästan tro att det var dags för julafton. Ne men jag uppskattade honoms framträdande väldigt mycket! det är alltid roligt när det är folk som vill underhålla...för oftast lyckas de så bra ! precis som den här underhållare gjorde!.

underhållaren på plats :)

jultomten? ;)

Ja det var det..magarna var mätta och ja sen var det dags för lite kortspel. Och hör och häpna! Jag var kung på Poker (eller vad vi nu spelade) eller ja iallafall i början var jag kung! jag hade skrapat ihop 17 poäng medans de andra hade bara några fjuttpoäng..men det kan vända snabbt i ishockey..och det kan det tydligen göra i kortspel också! en efter en började komma ikapp..jag blev inte sist men jag tappade otroligt mycket på slutet...och vann gjorde jag inte. Men men man kan inte vara duktig på allt..så är det ! Huvudsaken man har roligt och det hade vi verkligen! Efter kortspelet så blev det lite "snurra flaska" sanning eller Konsekvens. Men där började alla bli lite halvtrötta så alla tog sanning hela tiden. Men det gick ju bra det med :) svårt bara att komma på frågor.

Kortspel :)

Vid 03.31 började alla bli väldigt trötta och vi bestämde oss för att sova.

Jag måste säga att det här var det roligaste jag har gjort på det här året! att få skratta tillsammans med sånna trevliga och roliga människor är det bästa jag vet! Och till min allra bästa vän säger jag! Tusen tack för att du finns!! <3 det räcker..du vet resten!!


Utan dig ingen grillfest med dig världens bästa grillfest!

Kommentarer
Postat av: Catarina

<3 världens bästa varg!!!!

2011-07-18 @ 12:37:39
URL: http://catarina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0