Omgång 37, Brynäs kommer få ett maffigt stöd av en stor Brynäsklack ! vi sjunger oss till 3 poäng!

Så har det blivit dags för omgång 37 av elitseriehockeyn! på lördagen spelas 5 st matcher.. 5 mycket spännande matcher, både i toppen och i botten. kommer lagen som ligger i botten plocka poäng i morgon och göra så att tabellen blir ännu jämnare än vad den är nu? eller drar de så kallade "topplagen" ifrån? ja det får vi se efter morgondagens fem matcher.

Omgång 37 ser ut på följande vis:

Luleå - Djurgården
Två lag som senast åkte på förlust. Det kommer alltså vara två revanschsugna lag på isen i Coop arena. Jag tror och vill att Luleå ska ta alla tre poäng i morgon! Jag tror även dom gör det, hemmaplan och förlust senast gör att laget skärper sig ordentligt.
Mitt tips: 4 - 2


Det är här lördagsunderhållningen kommer ske uppe i Luleå, i Coop arena

Södertälje - Brynäs
Ett Södertälje som åkte på förlust i förra omgången, och ett Brynäs som vann hemma i Läkerolen och som tog alla tre poängen. Men ett Brynäs som inte har vunnit över SSK den här säsongen. hm.. när ska den trenden brytas, kanske i morgon, för Brynässpelarna kommer få höra ett maffigt stöd från Brynäsfansen i morgon ! två bussar från Gävle och sen kommer det folk från fler ställen, så stöd kommer det finnas gott om för att den dystra trenden ska brytas, men det är upp till spelarna om de ska bryta trenden och ta 3 mycket viktiga poäng! Brynäs junior spelare är också med i morgondagens match, Dvs Järnkrok, Wännström, Bertilsson och Larsson, mycket viktigt att dom har kommit hem från JVM nu och får chansen direkt! Jag tror att den dystra trenden BRYTS i morgon ! iallafall poäng ska vi ha ifrån SSK !
Mitt tips: 3 - 4


Brynäsjubel i morgon !!!

Färjestad - Timrå
Ett Färjestad som förlorade sin senaste match mot Linköping med 3 - 1. Och ett Timrå som vann sin senaste match mot Djurgården i Stockholm efter förlängning. Ett revanschsuget Färjestad alltså! Jag tror också att hemmalaget vinner den här matchen. Färjestad har ett bättre lag och ska vinna mot Timrå, men om laget inte spelar till 100 procent så kan nog Timrå sno poäng i Karlstad. Men vi får se.
Mitt tips: 3 -.1


Dags för hård kamp i Karlstad

Linköping  - AIK
Ett lag som har imponerat stort dom senaste omgångarna är Linköping. De spelar en fin anfallshockey och Hlinka och Hlavac har kommit igång på allvar nu. Dessutom har Linköping sju raka hemmasagrar, ska det bli den åttonde raka? Ja AIK har en riktigt tuff uppgift att ta sig an på Lördagen. Jag själv tror att Linköping vinner matchen rätt så enkelt och tar sin åttonde raka hemmaseger!
Mitt tips: 5 - 1


Här är Linköping starka i denna arena !


Modo - Skellefteå
Ett lag som det går lite upp och ned för är Modo. Men senast vann dom mot Luleå på bortaplan vilket är väldigt starkt. Medans Skellefteå inte spelade i torsdags, utan de har haft spelledigt. Vilket kanske gynnar Skellefteå? ingen aning men så kan det vara. Jag tror att Skellefteå är starkare i morgon och de tar en bortavinst mot Modo.
Mitt tips: 3 - 4


Skellefteå vinner i Fjällrävens center

Det var omgångens fem matcher det. Hoppas det bjuds på en underhållande omgång och främst i Axa Sport center där mitt kära Brynäs kommer att spela. HEJA BRYNÄS!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0