Bortskämd med JVM hockey, i Läkerolen bjöds det på dålig underhållning men 3 mycket viktiga poäng!

Igår eller det blir nu i förrigår, då gick filmen mamma mia på TV. Jag tittade en stund på den filmen och får höra Abbas härliga musik, jag kände att jag blev väldigt glad och pigg av musiken. Den är så härlig på något sett. Jag fick en tanke att, varför inte ladda upp med lite Abba musik innan man drar iväg på hockeyn i morgon (alltså igår) Det kanske ger en bra känsla och att Brynäs kan ta tre mycket viktiga poäng? eller ? Jag gjorde som jag tänk, innan matchen idag satte jag i "mamma mia" musiken från filmen. Och lyssnade på några låtar och sedan begav jag mig vidare till Läkerol arena.

Vi går direkt in på matchen och Luleå får direkt ett skott i ribban hos Svedberg som vaktade kassen igår. Men inget mål. Lagen byter lite halvchanser med varandra. Men inte direkt en superunderhållning bjöd lagen på. Underhållning vart det däremot när klockan stod på 17.57 i första perioden då Brynäs sätter 1 - 0 !! det är Sebastian Lauritzen som drar målvakten och lägger in pucken i målet. Mycket snyggt ! Han föressten som jag redan innan matchen trodde skulle göra mål! vilket jag hade alldeles rätt i.

Den andra perioden bjuder inte på något mål utan det är lite halvchaser åt båda hållen. Och två bra målvaker bör läggas till. Sen var det där med Svedbergs målstolpar och ribba, han hade lite tur då och då, men vadå, en BRA målvakt ska ha TUR också! så är det.

Den tredje perioden bjuder inte på någon kanonunderhållning heller utan Brynäs försvarar sig väldigt bra, medans Luleå ser lite loja ut och verkar inte vilja ha med sig poäng hem till Luleå. För nästa mål är det Brynäs som gör!
2 - 0 görs av backen Simon Löf, av någon konstig anledning gör han det precis efter att Cattis har sagt att hon inte gillar Simon Löf.... hm... Cattis tar du tillbaka det nu??? :) För han gör sitt första elitseriemål ! Grattis Simon!  2 - 0 kändes väldigt stabilt och bra! sista minutrarna sticker Luleå upp och Svedberg får göra några heta räddningar, men står upp väldigt bra och han får bra hjälp av försvaret!
Brynäs vinner matchen med 2 - 0 och Svedberg får hålla sin första nolla !!!


Svedberg gör en kanonmatch!

Ja den här matchen var ingen bra underhållning direkt, men det viktigaste var 3 poäng och dom tog Brynäs IF ! det var det allra viktigaste sen om laget inte spelade något skönspel spelar mig igen roll! 
Niclas Svedberg visar verkligen att han vill ha mer istid och visa vad han kan! Thomas Greiss får nog vila ett tag nu, för visst lär Svedberg få stå på tisdag mot Linköping borta i Cloetta Center? jo jag tror inget annat. Som jag skrev som bloggtitel i förra inlägget, "Svedberg in, då kommer 3 poäng som vi alla har väntat på!" jag var så säker innan match, jag visste att Svedberg var taggad till 100 procent att visa att han ska få stå i några matcher nu. Han visade ett stabilt spel och försvaret vart mycket mycket stabilare med honom i mål än Thomas Greiss, hur nu det kan gå till? men men... Svedberg i mål på tisdag och jag lovar poäng igen! kanske inte 3 men 2 poäng kanske? vi får se...

När man sen skulle lämna arenan på söndagskvällen hör man i högtalarna utanför arenan, Abbamusik..hm... ja du det där med Abba är något väldigt glatt och härligt! Både före match men kanske ännu bättre efter match då laget tog 3 poäng ! då är man redan glad, men vad gör det om man blir ännu gladare? :D Abbamusik före och efter match kanske är något jag ska fortsätta med, men Abbamusik efter en förlust kanske inte är en höjdare, ne jag vet inte för har bara hört musiken när det har blivit vinst för Brynäs del... jag fortsätter att dunka den härliga musiken inför match härdanefter... "The Winner takes it all...." jajjamensan!!

"I have a dream"  poäng nere i Linköping på tisdag!  "Gimme! Gimme! Gimme!"


Linköping - Brynäs Tisdag 19.00




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0