Och där var ännu en svit bruten! "ingenting är omöjligt" när det gäller Brynäs IF !

ännu en match i Läkerol arena ikväll! denna gång mot serieledarna HV71.. alltså ett topplag.. alltså poäng för Brynäs del.? :) jag var grymt nervös hela dagen.. jag kände på mig att det här skulle bli en rysare och väldigt tufft. Men ändå fanns det en liten vän på min axel som sa: Lugn nu Alex, Brynäs fixar poäng ikväll! min vän på axeln skulle för tusan få rätt !

Nu tar vi oss til matchen och period nummer 1, där Brynäs inte riktigt hade vaknat till, för de var inte riktigt med i matchen, och det visades sig att HV skulle utnyttja det tyvätt, 0 - 1 till HV efter 1.14.. hm.. inte bra av Brynäs, men Niklas Svedberg låg och simmade och var totalt chanslös på den pucken.. Men Brynäs började sedan åka skridskor och få till ett riktigt snyggt anfallsspel.. snart skulle det komma utdelning, trodde jag då.. men det som hördes var.. pang, kling bong och kling igen.. stolpe hit och stolpe dit och ribba ut och allt möjligt, den där Larsson i HV målet hade en del tur... men måste lägga till en del skicklighet i det också. Deras målvakt växte mer och mer fram till ett spöke för Brynäs... HV satte 0 - 2 pucken i mål också, men dock blåste domaren av för offside, tack för den! dock vart det vilda protester av experter på expressen.se. De tyckte inte alls att det skulle vara offside, att HV blev blåsta på ett mål.. men hallå experter skärp er ! dock såg jag inte situationen så bra men domaren har alltid rätt!
Den första perioden slutar 1 -  0 till HV71.

Den andra perioden fortsätter i högt tempo och bra spel från främst Brynäs sida. Brynäs får också utdelning, fem minuter in i perioden sätter framtidsstjärnan 1 - 1 , eller vadå framtidsstjärna, han ÄR ju en STJÄRNA redan ! Det målet var grymt skönt! Efter målet är det Brynäs som pressar HV riktigt bra! man får dock ingen utdelning, för period nummer två slutar 1 - 1.

En spännande tredje period att vänta alltså.. Det är bortalaget som återtar ledningen igen, 1 - 2 görs av HV tre minuter in på perioden. Det var ett tungt mål för Brynäs.. men inte gav Brynäs upp för det.. cirka 7 minuter in på perioden sätter Brynäs dit kvitteringen till 2 - 2, det är norsken Mads Hansen som gör det ! den gubben är grym! ;)
Nu väntade långa spännande minutrar fram över.. hur skulle den här matchen egentligen sluta? skulle matchen gå till straffar så var det väl läge att gå hem, för där har Brynäs ingen chans. Men att tala om CHANS, det var precis vad Brynäs fick i slutet av matchen, när det återstod 2 minuter av matchen så drar HV på sig en utvisning.. Brynäs skulle alltså få avlsluta matchen i powerplay.. Brynäs hade chans att sätta dit pucken.. men HV hade en storspelade målvakt i kassen.. dock var det inga "pling", "dong" som lät den här gången utan måvakten tog puckarna.. Matchen slutar alltså 2 - 2 efter ordinare tid, det väntades alltså förlängning i Läkerol arena..

I förlängingen hände inget speciellt, nån målchans åt både håll, men inga mål.. det skulle alltså bli ett STRAFFDRAMA igen ! 1 poäng hade Brynäs.. men 2 skulle sitta jäkligt fint ! men i en straffläggning skulle det inte gå vägen eller??? Låt oss följa straffläggningen...

Teemu Laine HV71 - Miss  (ett jubel)
Calle Järnkrok BIF - Miss   (ett NEEEJ)
Oscar Sundh HV1 - mål  (nej jäklar, nu kanske man ska gå hem, eller nej vänta...)
Jacob Silfverberg BIF - MÅÅÅL (JAAA, ne nu stannar jag ! )
Kristopher Beech HV71 - Miss (JAAAA) 
Magnus Kahberg BIF - miss (men Kahnberg då, sätt pucken i måål)
Oscar Sundh HV71 - miss (SVEDBERG!)
Jacob Silfverberg BIF - miss (skiiit)
Fredrik Bremberg HV71 - Mål ( åh skit, nu måste Brynäs sätta sin!)
Eero Somervuori BIF - MÅÅÅL ( Tack Eero the HERO!)
Fredrik Bremberg HV71 - miss ( yes, nu tar vi det här!)
Eero Somervuori BIF - miss  (nehe inte den här gången heller)
Juuso Hietanen HV71 - Mål ( ska den jäveln få avgöra igen!?)
Eero Somervuori BIF - Måååål (så vart inte fallet, tack Eero the Hero för det!)
Fredrik Bremberg HV71 - Mål (ajajaj, Brynäs sätt straffen nu! )
Eero Somervuori BIF - Mååål ( JAAA, den där Eero är kung!, ska han få avgöra också?)
Juuso Hietanen HV71 - miss (JAA, du ska inte få bli hjälten Juuso!)
Jacob Silfverberg BIF - Miss ( ska det här aldrig ta slut eller??)
Teemu Laine HV71 - miss ( JAA, nu Brynäs AVGÖR! In med Eero igen!)
Eero Somervuori BIF - MÅÅÅÅÅÅÅÅL (och där bröt det ut i ett grymt häftigt jubel i Läkerol arena)



Ja ni ser själva, det behövdes alltså 20 straffar innan Brynäs kunde vinna den första straffläggningen för säsongen! men OJOOJOJ VAD SKÖÖÖN - T !!! Brynäs bröt en svit i torsdags då de besegrade Karlstadslaget Färjestad med 2 - 1 ! 3 härliga poäng som inte har kommit där sen 2002! Brynäs bröt en annan svit ikväll! Innan matchen idag hade Brynäs inte vunnit en enda straffläggning.. ikväll gjorde man det efter 20 straffar! i torsdags skrev jag i mitt blogginlägg att "ingenting är omöjligt" när det gäller Brynäs, jo det skulle vara att de aldrig vinner på straffar då! vi säger så här i kväll ! "ingenting är omöjligt" när det gäller Brynäs IF !! jo jag har faktiskt en sak... att de inte kan vinna mot ett "bottenlag" men det fixar vi på tisdag! Modo hemma i Läkerol arena! snacka om viktig match! var den idag viktig, så är den på tisdag dööödsviktig! men jag vill och jag SKA få skriva på tisdagskväll "INGENTING ÄR ÖMÖJLIGT" när det gäller Brynäs IF ! för då har jag för sjutton ingenting mer att klaga på ! men Modo först på tisdag Brynäs!!

Vilken underhållning det var i dagens match! alla som inte var där missade något otroligt underhållande.. glöm "Stjärnorna på slottet" som var klockan 20.00, vad är det för underhållning egentligen?? kvällens underhållning var på isen i Läkorol arena! säg så här " Sjärnorna på isen" eller ännu bättre "stjärnorna i Brynäs" Brynäs är inne i en grym härligt trend, 6 matcher i rad med poäng, dock inte trepoängare allehopa, men poäng är alltid poäng! Låt det bli den sjunde på tisdag! om jag var nervös innan matchen idag, vad lär jag vara på tisdag då?? ojoj men kära vänner och bekanta, det är det här som kallas ishockey... underhållning på hög nivå! spännande enda in i det sista! Men kvällens match kan vara den bästa insatsen för säsongen, inte vet jag men det var verkligen hög nivå på matchen! och publiken! En lördagskväll man aldrig lär glömma!!... Tack för mig! Bamsekramar till alla Bryäsare där ute i landet!!!

Får inte glömma en sak, min lilla vän på axeln fick rätt idag! lugn Alex, Brynäs fixar poäng! den där vännen på axeln får gärna viska i mitt öra på tisdag " Lugn Alex, Brynäs fixar alla 3 poäng i kväll" om det blir sant, så ska min vän på axeln alltid vara min BÄSTA VÄN!! <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0