Hjärtat klappar för Brynäs! i kväll kände jag det i hela kroppen ! pulsen ville jag inte ens veta..

Poäng mot Färjestad kände jag nästan på mig att det skulle bli, men bara nästan.. En blytung förlust senast gör att Brynäs var heltaggad till dagens bortamatch mot Färjestad. Jag själv hade redan kollat in tågbiljetten, utifall om det skulle bli så att jag skulle ta första bästa tåg ner till Karlstad för att slå den där avgörande straffen... vilket i för sig skulle vara rätt häftigt, men tror ni verkligen att jag, lilla jag skulle sätta en straff på färjestads målvakt Alexander Salak?? nja kanske om Jörgen Jönsson hade vikarierat som målvakt denna kväll.. men så var inte fallet..

okej vi säger så här: Glöm tågbiljetten som skulle ta mig ner till karlstad, släng biljetten eller gör vad som helst, käka upp den vettja!, glöm den blytunga förlusten mot AIK i tisdags, Glöm att Brynäs inte har vunnit över Färjestad i Karlstad sen 2002! alltså fått med sig 3 poäng.. Glöm varenda liten grej.. men en sak ska ni komma ihåg! lova mig det! och det är "ingenting är omöjligt" det är någonting som stämmer det! hör bara på det här:

Låt oss hoppa in när matchuret står på 14.57, då görs det första målet och det är hemmalaget Färjestad som tar ledningen, 1 - 0 till hemmalaget alltså efter den första perioden. Mer än så hände det inte.. inget direkt viktigt iallafall.

Den andra perioden är cirka fyra minuter lång när nästa mål kommer, den här gången är det Brynäs som kvitterar till 1 - 1 ! inte vem som helst som gör målet heller. en RIKTIG VARG!!  ja vargen Granström lär ju trivas rätt bra där nere i Karlstad där han har en flock av vargar på andra sidan isen.. och ja visst trivdes den RIKTIGA vargen! för åtta minuter in på perioden är han framme igen och får assist på Somervuoris måååål! 2 - 1 till Brynäs alltså efter två spelade perioder.. alltså en till spännande tredje period, ja ni vet ju hur den i tisdags slutade.. men just jag, det skulle vi glömma ! en sak som hände i den här perioden var även att Sundqvist och Axelsson hade ett slagsmål på isen, där båda fick matchstraff... ja man kan ju fråga Axelsson hur han vågade ta en fight mot Brynäs starkaste och bäste back Jörgen Sundqvist.. han är inte att leka med direkt! :)


Här kommer Brynäs kvitteringen till 1- 1. Det är Granström som är framme!

Den tredje perioden bestod av EN sak.... en lååång väntan till matchuret skulle stå på 20.00 ! för var det någonting Brynäs var värda i den här matchen så var det 3 poäng ! för som de kämpade och slet som ja just det VARGAR fast kanske låter bättre med TIGRAR! 2 - 1 till Brynäs stod sig länge och länge och länge... ja som Brynäsare låg man på golvet de sista minutrarna, eller ja var jag ens i medvetande?? för vilken plåga alltså.. man vet hur viktig dom där 3 poängen verkligen är för Brynäs i detta läge.. sen ser man på TV:n att det plingar till.. och bottenlagen har vunnit i de andra arenorna, förutom Frölunda då.. men den nervositeten som finns i en då går inte att beskriva....det är då man verkligen kan säga att HJÄRTAT KLAPPAR FÖR BRYNÄS! för oj vad det klappade, man kände det i hela kroppen.. ville inte ens veta min puls i det läget, ibland kan man faktiskt fundera på om det är hälsosamt att heja på ett lag som Brynäs IF ?? eller är det bara mina nerver som inte klarar av det?, jag skulle helt enkelt inte överleva på en finalmatch.. det skulle inte mina nerver klara av helt enkelt! slutminuten har aldrig varit så lång som den verkligen var i dagens match.. men sen hör man den där signalen.. och ett jättestort JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! skriks ut och grannarna måste ju fundera om man håller på att bli mördad eller något, för oj vad vi skrek! och oj vilken härlig seger!


Dom här två stod för mycket i den här matchen !


Hjärtat klappar för Brynäs IF ! <3

Jag vet inte vad man ska säga... jag ÄLSKAR Brynäs IF räcker! det är så starka ord i mig så det räcker gott och väl! vilken laginsats alltså! det tog alltså från 2002 till 2011 innan Brynäs kunde ta en 3 poängare i Karlstad mot Färjestad! men så dom gjorde det! blev man tårögd i tisdags så var det rena glädjefnattet idag! det svänger fort i hockey... ok ni kommer väl ihåg en sak ni skulle komma ihåg.. "ingenting är omöjligt" ne Brynäs ni visar att ingenting är omöjligt att slå Färjestad på deras hemmaplan! det där med straffar har ni fortfarande någoting att bevisa att ni kan vinna på.. men det skiter vi i en kväll som denna....

Ny viktig match på lördag i Läkerol arena igen! mot HV71, ett topplag = 3 poäng till Brynäs! ja vi får se men snacka om att laget kommer bli stärkta av den här segern! dom tar nog bara HV71 i bara farten på lördag! Brynäs har fem raka matcher där de har plockat poäng ! Brynäs är på G ! ne Brynäs är på väg mot SLUTSPEL!

Brynäs spel den här säsongen har varit ett mysterium verkligen! man dalar upp och ner som frittfall på Gröna lund, man vinner mot topplagen men tar inte många poäng mot de så kallade "bottenlagen" och ja.. vad hejar man på för lag egentligen!? världens bästa jag vet ! vart det här ska sluta vet bara de som lever i framtiden.. jag vet absolut ingenting, det jag vet är att Brynäs just nu ligger 7:a i tabellen, mer än så vet jag inte.. mer än så vill jag inte veta heller.. det får vi se! jag hoppas på en sak... det jag hoppas på får ni se efter grundserieomgångens slut, det är då vi vet.. nu är det tack och godnatt! ännu en gång: JAG ÄLSKAR ER BRYNÄS !!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0