1-0 till BIF, som skulle ha varit 1-0 till DIF, jo jag tackar jag!

I går var det återigen dags för en sån där "åh-så-viktig-match-igen" ! Djurgården borta på Hovet. Jag kände redan innan matchen att det här kommer bli kämpigt, men jag var helt övertygad om att Brynäs skulle göra en kanonmatch...men man hade även den där känslan att det kan gå åt skogen också..

Som i förra inlägget skrev jag att jag tycker att Brynäs ska spela med sina svarta tröjor även på bortaplan för att de svarta tröjorna spelar de riktigt bra i, av någon konstigt anledning.. :) men när vi inte såg några svarta tröjor på TV:n så tog vi på oss de svarta tröjorna själva.. :) får se om det skulle gå vägen..

Den första perioden handlade mycket om stolpträff och ribbträffar från båda håll. Men inga mål...

Den andra perioden handlade om en sak! målet som blev bortdömt.. Djurgården tar sig in på mål och drar iväg ett skott som smiter in mellan Svedbergs benskydd, men tydligen ska målburen ha flyttats innan pucken var över mållinjen. Som Brynäsare tackar man för det.. men visst skulle det ha dömts mål där? på TV:n var det klart och tydligt att hela pucken var över mållinjen innan målburen flyttar sig.. men men jag ska inte sitta här och skriva att det borde ha varit 1 - 0 för Djurgården, hade det blivit det så hade det blivit tufft för Brynäs att ta 3 poäng tror jag, det vet man ju inte men känslan var så. Inget mål där alltså..
Istället är det Brynäs som tar LEDNINGEN! genom Jacob Silfverberg! efter att Dale Clarke har slängt iväg en puck på mål så sätter Silfverberg klubban på pucken och pucken styrs åt ett helt annat håll och rakt in i MÅÅÅÅL !!
1 - 0
till Brynäs som skulle ha varit 1 -0 till Djurgården.. jo ja tackar jag! :)

I den tredje perioden byter Djurgården och Brynäs chanser med varandra.. Men det är 2 - 0 till Brynäs som kommer efter att Jonathan Granström skjuter ett skott på mål, och på returen är SÅKLART "Basse" Lauritzen där och skjuter in returen så snyggt! 2 - 0 var så där härligt som det bara kan vara när Brynäs spelar! Djurgården gör faktiskt ett mål.. och gör den här matchen riktigt spännande igen.. Men Brynäs klarar av det och tar 3 OERHÖRT VIKTIGA POÄNG! snacka om skön vinst !!


Här gör "Basse" 2 - 0 !!  <3

Det är något med dom där svarta matchtröjorna alltså!... att sitta i soffan och ha på sig sin såå snygga svarta matchtröja kändes lite konstigt kanske... men sååå bra det gick ! Det fortsätter jag med!

Sen säger jag bara Niklas Svedberg!! och jag menar verkligen det här jag skriver nu.. Han är ju GRYM!  innan matchen tittade jag på en intevju med den hjälten... han får nu kallas för "mini-Markström" av mig, för shiit vad likt han pratar Markström och han gör samma miner när han pratar... ne kolla får ni se.. det är Markström uppe i pricken, bara att Svedberg är lite kortare än vad Markström är. Men Svedberg tror jag kommer att bli något stort i framtiden! han är ju grym, och igår kom det där jag har saknat lite med Thomas Greiss, Svedberg kan vinna matcher för Brynäs, det kan tyvärr inte Greiss göra! har tröttnat på att den där Greiss ska stå i varenda match nu, för att han är spelar i NHL, han har inte visat att han spelar i NHL... skicka hem tysken igen! jag vill se Svedberg i varenda match framöver! man ser även klart och tydligt på försvaret att de blir mycket tryggare med Svedberg i mål än när Greiss står.  Greiss är säkert en jättebra målvakt, men i Brynäs har han inte visat det... tyvärr..

Nu kör vi över AIK på tisdag hemma i Läkerol arena av bara farten... :) det kommer nog bli en tuff match.. och AIK är väl ett bottenlag och hur har det gått mot dom den här säsongen?? illa... men det vänder vi på... På tisdag blir det AIK - kross i Läkerolen! med Svedberg i mål och med en Lauritzen som är stekhet för tillfället så lovar jag att alla ni som tar er till Läkerol arena på tisdag får se en Brynäsvinst!


Det är bara att traska till Läkerol arena ! :)


Han är verkligen guld värd Sebastian Lauritzen !




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0