Omgång 40, Hjärtat klappar för Brynäs!, det lär inte klappa mindre efter dagens match!

Vi är nu framme vid omgång 40 i elitseriehockeyn. Fem spännande matcher är att vänta i kväll. Matcher kring strecket och i toppen. Varje poäng som lagen tar kan visas sig vara livsviktiga när serien ska avgöras senare i vår. För Brynäs del är det 8 matcher kvar innan det blir ett uppehåll igen.. de 8:a matcherna kommer vara livsviktiga att plocka poäng i...

Brynäs spelschema fram till uppehållet:

20/1 Timrå - Brynäs 19.00 
22/1 Djurgården - Brynäs 18.30 
25/1 Brynäs - AIK 19.00
27/1 Färjestad - Brynäs 19.00
29/1 Brynäs - HV71 18.30
1/2 Brynäs - Modo 19.00
3/2 Frölunda - Brynäs 19.00
5/2 Brynäs - Djurgårde 16.00

Därefter uppehåll fram till den 17 februari då det är hemmamatch mot Linköping.
Nu tittar vi bara framåt på dagens omgångar..

Så här ser dagens spelschema ut...

Luleå - Linköping 19.00
I Coop arena är det två formstarka lags som möts på isen. Luleå kommer senast från en vinst mot seriens tabelletta HV71.. det kommer stärka laget inför dagens match mot Linköping. Linköping är även det ett starkt och bra lag. De släpper in minst mål i serien och Luleå är släpper inte heller in mycket mål.. ska det alltså bli en målsnål tillställning ikväll? jag tror på hemmavinst i kväll..
Mitt tips: 2 - 0

Hemmapubliken får jubla ikväll...

Modo - Frölunda 19.00
Modo har tre raka hemmasegrar just nu.. ska det bli en 4:e raka ikväll när Frölunda kommer på besök? Frölunda kommer senast från en 2 - 1 vinst mot bottenlaget AIK. Det här är två lag som krigar om en slutspelsplats.. Modo ligger just nu på en 9:e plats i tabellen med 52 poäng, medans Frölunda ligger på den sista slutspelsplatsen och har tagit hem 54 poäng.. snacka om streckstridsmatch ikväll! laget som vinner tar sig till 8:e och sista slutspelsplatsen... det lär bli hård kamp i ö - vik ikväll! Jag tror att Modo fixar en hemmaseger och klättrar förbi Frölunda i tabellen..
Mitt tips: 4 - 1

Modojubel ikväll...

Timrå - Brynäs 19.00
Här är också två lag som kämpar och krigar om en slutspelsplats.  Det skiljer endast 5 poäng mellan lagen. Skulle brynäs vinna drar dom ifrån Timrå lite.. men skulle Timrå vinna kommer de ikapp och det blir jämnare.. Timrå är seriens sämsta hemmalag.. men inte nog med det Brynäs är seriens sämsta bortalag... hm.. ska fixa till den statistiken ikväll tro? Matcherna mellan dom här två lagen brukar vara jämna och en ganska öppen ishockey med mycket chanser. mitt hjärta klappar för Brynäs, och jag har en liten känsla att laget kommer göra en kanonbra bortamatch och ta poäng i Timrå..
Mitt tips: 2 - 3

jag tror på en jämn och hård kamp i Timrå ikväll

Södertälje - AIK 19.00
Dom här lagen hittar vi längst ner i tabellen, AIK ligger sist med 46 poäng och Södertälje ett snäpp högre upp med 47 poäng. Det skiljer alltså bara 1 poäng mellan lagen inför kvällens match. Södertälje är rätt så formstarkt medans AIK är lite formsvagare.. ska AIK bli ännu mera formsvaga.? eller ska Södertälje bryta sin formstarka trend? Ja, det lär bli tufft spel och kamp i Axa Sport center ikväll.. Men jag tror det blir en hemmavinst även i denna match..
Mitt tips: 3 - 2

Det lär smälla riktigt ordentligt ikväll mellan dessa lag.

Färjestad - Djurgården 19.00
Här verkar det vara en fördel att vara bortamotståndare.. för matcherna mellan de här lagen tidigare på säsongen har slutat med att bortalaget har tagit hem alla 3 poäng. Ska det även fortsätta idag? eller bryts den trenden? Färjestad är sämst av alla lag i den första perioden.. kan Djurgården utnyttja det tro? Jag tror att bortalaget tar en seger även i denna match...
Mitt tips: 2 - 4

Färjestad lär få det tufft på sin hemmaplan ikväll

Det var omgångens alla matcher det.. Det lär bli en spännande omgång! KÄMPA BRYNÄS!! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0