Vilken tröja är egentligen Elitseriens snyggaste?

På torsdag är det en superviktig match för mitt Brynäs! Timrå - Brynäs alltså. Hoppas hoppas på 3 poäng, tänkte att vi skulle lugna nerverna lite med att lista Elitseriens snyggaste hemmamatchtröja. Jag tänker ranka den först snyggaste och sedan går jag nedåt, så den sista tycker jag är fulast, jag följer inte mitt egna hjärta nu.. skulle jag göra det så skulle jag såklart sätta Brynäs hemmaställ som nummer 1 men det får jag inte göra, eller jo omjag verkligen tycker att de är snyggast då.. men går inte efter hjärta utan idag blir det efter hjärnan... :)

Låt oss börja!

1. På första plats...

Luleå Hockey matchtröja... Tycker det är snyggt med den svarta basfärgen, svårt att säga någonting mer som jag gillar, jag gillar bara den helt enkelt... :)

2.

Brynäs IF mathtröja.. Egentligen tycker jag nog att Luleå och Brynäs delar på första platsen.. För de är lika snygga, men nu blev det att Brynäs matchställ blev tvåa. Jag älskar matchtröjor som har basfärg svart! det gör att det ser mäktigare ut på något sätt. Sen älskar jag ränderna på axlarna.  Ja det finns inte mycket ont om den här tröjan. :)

3.

Djurgården IF matchtröja... Tycker om deras röda färg på tröjan! snygg design, Djurgården spelade med dessa tröjor i fjolårets slutspel. Det räckte ju enda till en final. Kanske ger tröjorna lite tur? inte vet jag men det är en snygg tröja.. vet inte om jag gillar det på axlarna direkt.. men som sagt den röda färgen gör tröjan snygg!

4.

HV71:s matchtröja... En mörkblå basfärg som jag gillar skarpt. sen är det inte så mycket tjaffs och trams på den mer än att det är gula sjärnor på armen.. men rätt så hyfsad design.

5.

Förlundas matchtröja.. Ännu en snygg röd färg, också väldigt neutral inte alls så mycket andra saker på mer än ränder. Nja rätt så snygg tröja den får ju en femma så så dålig är den inte..

6.

Skellefteå AIK, ännu en tröja med svart basfärg... gillar halvt ränderna på armarna.. men annars en rätt snygg tröja att spela hockey i :)

7.

AIK matchtröja.. Liknar väldigt mycket Skellefteås tröja, med ränderna.. men de heter ju likadant så det är väl inte så konstigt, men himla mycket reklam på AIK:s tröja, det blir för mycket, ett minus tycjer jag.. sen är tröjan nästan för enkel på något sätt.. nja ingen vidare design heller...

8.

Modo hockey matchtröja.. Ännu en röd tröja. känns som om det är röd eller svart basfärg som dominerar mest i tröjväg. Också en ganska enkel design och inte så mycket tjaffs.. men det jag inte gillar med tröjan är att de har svart, vit och grön rand på armen.. varför? ja i för sig de har ju lite grönt i märket men det var inte snyggt! bättre om hela tröjan hade vart röd.

9.

Linköping:s matchtröja.. Äntligen en annan basfärg än svart och röd. Mörkblå är en ganska snygg färg på en matchtröja faktiskt men ännu en gång är det för mycket tjaffs på tröjan.. reklamen förstör!

10.

Södertäljes matchtröja.. Ännu mera röd.. tråkig design, med lite rand på armarna, ser ut som en kaptensbindel som de har i fotboll på armen. men ne ingen höjdare till tröja...

11.

Färjestads matchtröja... FUL grön färg på tröjan, och inte alls någon design alls tycker jag, och vad är det där vita ränderna till för? reflexer eller? :) ne de hade mycket snyggare tröjor förut..

12. Värst av alla är ändå....


Timrås matchtröja... Visst det är en snygg röd basfärg men vart är designen? och vart är ränderna ?? är det till Danmark vi har kommit eller? ne Timrå fixa till hemmamatchtröjan! fixa till lite ränder eller gör något!

Det var alla tröjor det... :) det var min åsikt om allas tröjor.. Man kan lungt säga att det är inne i hockeyns mode att ha röd eller svart basfärg och sen ränder i sina färger.. ja spännande och se hur tröjorna kommer att utvecklas.. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0