Omgång 39, Brynäs svävar mellan himmel och helvete....3 poäng och himlen ligger närmast

Dags för omgång 39 i Elitseriehockeyn. En omgång där varje liten pinne till poäng är viktig för de lagen som kämpar för en slutspelsplats. Nu börjar det visa sig vilka lag som är i himlen och vilka lag som kämpar nere i helvetet..

Tabellen just nu...

1. HV71..................71 p
2. Skellefteå AIK.....67 p
3. Luleå HF.............64 p
4. Färjestad BK.......63 p
5. Linköping HC......62 p
6. Djurgården IF....59 p
7. Modo Hockey.....51 p
8. Brynäs IF..........51 p
----------------------------------
9. Frölunda HC......51 p
10. Timrå IK.........48 p
----------------------------------
11. Södertälje SK..46
12. AIK................45

Det var hela tabellen det... det är mycket mycket jämt vid "helvetet". 3 lag på 51 poäng.. och däribland mitt kära Brynäs.. man ser verkligen hur viktigt varje liten poäng är just nu... KÄMPA BRYNÄS!!

Så här ser omgång 39 ut:

Luleå - Färjestad 16.00
Två lag som har haft det lite jobbigt på sista tiden. Färjestad kommer ifrån 3 raka förluster.. och laget är mycket drabbad av skador och sjukdomar. Luleå har inte heller haft en så uppåtgående formkurva.. Det är två lag som verkligen vill plocka poäng idagens match.. för att bryta den dystra trenden.. Jag tror att hemmalaget kommer vara starkare i eftermiddag i coop arena. De vinner mot ett skadedrabbat Färjestad..
Mitt tips: 4 - 1

Luleå vinnare i eftermiddag!

Djurgården - Modo 16.00
Två formstarka lag möts idag på Hovet i Stockholm. Djurgården vann senast med 1 - 0 över Linköping och Modo vann över Brynäs med hela 6 - 1. Vilket lagska få fortsätta sin fina form och vilket lag ska trenden brytas? jag själv hoppas att Djurgården tar poäng, bättre än att Modo tar poäng.. i tabelläget som är just nu.. Men jag tror på Modo vinst... de är riktigt starka och heta just nu....
Mitt tips: 2 - 3

Modo får höja händerna i skyn idag...

Södertälje - Linköping 16.00
Ett Södertälje som kommer från en stark bortaseger... Linköping däremot blev nollade av Djurgården. Linköping får se upp med ett starkt Södertälje idag... väldigt svår match att säga vilket lag som vinner.. men jag tror att hemmalaget vinner mot Linköping... men jag önskar att Linköping tar poäng av 08:orna.. men respekt ska man verkligen ha för SSK, iallafall om man är Brynäsare.. dumma spöke..
Mitt tips: 4 - 2

SSK jubel ikväll...

Timrå - HV71 18.30
HV började säsongen lite trögt och dåligt, men nu är de serieledare och spelar mycket bra hockey. HV71 blir farliga i slutspelet tror jag. Medans Timrå plockar lite poäng då och då.. Jag tror att Jönköpingslaget är ett snäpp vassare i kvällens match mot hemmalaget Timrå. De vinner i Eon arena..
Mitt tips: 2 - 5

HV71 tar alla 3 poäng ikväll...

Brynäs - Skellefteå 18.30
Ett Brynäs som just nu är inne i en lite svacka, åkte senast på en 6 - 1 förlust mot Modo, där Modo var mycket mycket hetare och bättre än Gävlelaget. Det gäller att Brynäs hittar tillbaka till sitt grundspel och börjar plocka poäng, för annars tappar man sin 8:e och sista slutspelsplatsen. Skellefteå har spelat riktigt bra på slutet och ser riktigt heta ut, det blir en svår nöt att knäcka för Brynäs ikväll, men ingenting är omöjligt.. Idag spelar det ingen roll om man heter Greiss, Sundqvist eller Kahnberg eller något annat... idag är det JOBBA JOBBA ! som gäller och visa hur ni kan spela Brynäs!! vi ska inte ner i skiten...
Mitt tips: 5 - 2

Det är JOBBA HÅRT idag som gäller Brynäs.. då vinner ni!!!

Det var alla lördagens matcher det... Hoppas på en bra och underhållande match mellan Brynäs - Skellefteå och där hemmalaget vinner !!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0