är det inte slut på den här berg och dalbanan snart? börjar må dåligt...

Kalla det fiasko, skitlag, dåligt, dålig inställning, dåliga Greiss, avgå Czarnecki eller pinsamma Brynäs, ni får kalla det precis vad ni vill, men tänk på en sak först... ska ni kalla er Brynäsare så lär ni tänka efter vad ni säger.... och jag med! men i detta inlägg får jag vara lite väl kritisk...

Det går att vara hur kritisk mot Brynäs som helst efter dagens skitmatch... men är man det så hjälper det inte ett skit. Man blir säkert bara mer och mer förbannad.

Med ett Brynäshjärta av både guld och kärlek så gör det ont av att säga att Brynäs förlorade dagens bortamatch mot Modo med 6 - 1 :/ det går att klaga på nästan allt möjligt.. men jag stannar med att säga ett ord! INSTÄLLNING! att se spelarna fjutta runt som små tigerungar på isen gör mig galen, de spelar för sjutton i ES och inte i någon division 1 liga... ojoj nu är jag lite väl kritisk kanske, men vart var anfallsspelet i dagens match?? vart var det fina försvarsspelet? vart var Thomas Greiss??.. han var nog på flyget på väg tillbaka till NHL eller nått.. för han var både utanför och i målet.. nu ska man inte skylla allt på Greiss för försvaret var under all kritik och likaså anfallsspelet.. men jag säger en sak... Varför ställer man inte Niklas Svedberg i mål!! varför envisas med att Greiss är så mycket bättre?? han är inte bättre! I matchen var han på flyget och åkte tillbaka till NHL, och jag tycker att han kan stanna där! vill inte se Greiss igen, tycker att han har fått sin chans i Brynäs nu!


Ne Greiss, du har gjort ditt i Brynäs!

Inställningen på spelarna var fel redan i går på träningen, och då röt Czarnecki till... inställningen idag på matchen var inte bra den heller! Brynäs spela för märket ni har på bröstet! och inget annat!

Som Brynäsare är man en hejare på att klaga, men jag tror att inför den här säsongen så har fansen haft stora förväntningar på detta lag, att det ska bli slutspel, och till och med semi, nu när det går lite knasigt och motgång för Brynäs, så blir säklart alla fans besvikna och arga... man har för höga förväntningar på laget helt enkelt! Lika bra att säga att laget går till kvalserien iår, så blir man glad om laget kommer till ingemansland, och ännu mer glad om de tar sig till slutspel, och vad skulle hända om Brynäs nådde Semi? jag skulle inte vara på jorden iallafall...

Men mer än på jorden som jag är just nu har jag väl aldrig varit... det är det här som är verkligheten... om vi ska se det lilla positiva idag, så ligger Brynäs fortfarande på slutspelsplats en 8:e plats har de, men samma poäng som Frölunda som ligger efter. På lördag är det hemmamatch mot Skellefteå.. topplagen brukar Brynäs spela bra mot! låt mig för guuds skull se det på lördag också!! en rysare kommer det nog att bli... men jag kan inget annat än att hoppas på en Brynässeger. Jag tror att det blir det om Niklas Svedberg får chansen i kassen!

Brynäs är just nu som en berg och dalbana, de spelar bra en match, sen spelar de hur dåligt som helst i en annan match... när hade karusellen tänk sluta.. eller ska det gå långt så att illamåendet börjar smyga sig fram?? hm... jag föredrar att karusellen stannar snart....


Brynäs IF just nu....upp och ned...


Det är tufft just nu Brynäs.....bara att kämpa vidare!!

Kommentarer
Postat av: Mackan

In med en 16 åring i mål istället, går väll 7 ggr bättre än med kreiss? :s

2011-01-14 @ 10:13:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0