I morgon blir Eero the Hero ! Modo - Brynäs

Tänk att en vecka går så snabbt.. det är snart torsdag! Jag har suttit med en hemtenta hela veckan. Den har inte varit rolig kan jag säga... men har bara en fråga kvar nu som jag ska skriva klart i morgon. Sen ska jag bara läsa igenom den och så men just nu känns det ganska lättande att jag vet att den snart är klar!

Idag föressten så var jag och Cattis i vårt "andra hem" Läkerol arena. Tittade på Brynäs isträning, vad annars? :) bra fart var det på spelarna, en positiv känsla inför morgondagens match mot Modo kanske? nja jag vet inte... men visst kan Brynäs vinna där uppe i Ö - vik?, eller, en liten fågel viskar i mitt öra att Brynäs inte har vunnit där uppe sen 2007.. då var det Micke Lind som var matchhjälte... men hallå i morgon heter inte matchhjälten Micke Lind men han heter garanterat Eero Somervuori! Det tror jag! eller jag vet att The Hero heter Eero i morgon!
Ja vi får se hur det går.... förlorar Brynäs morgondagens match kan de åka ner till 8:e plats eller i värsta fall 9:e plats i tabellen.. det säger hur viktig matchen är i morgon. Jag kan inget annat än att säga lycka till Brynäs! jag gör allt jag kan för att hoppas på under och brak i Ö - vik!


Segerintevju i morgon då!

Ja ni kanske har läst i lokaltidningen, som heter GD här i Gävle, att Brynäs sportchef Micke Sundlöv förlänger sitt kontrakt 2 år med Brynäs. (om ni går direkt in på sporten alltså, som jag alltid gör!) det är säkert delade meningar om att han fortsätter. Många tycker att han gör ett bra jobb och att han värvar smart.. andra tycker att han borde avgå och att Brynäs behöver någonting nytt.. en ny sportchef som kommer med nya idéer. Och vad tycker då jag? jag tycker att Sundlöv gör ett bra jobb!! men visst önskar man att det kanske blev lite förändring i lagbygget ibland, men ändå inte... titta bara på Ekholm... vilken lirare! vi ska nog tacka Sundlöv att han värvade hit Ekholm till Brynäs.. Sen finns det såklart minde bra värvningar, så som Dale Clarke, han tycker jag inte har varit något bra värvning, han är stabil i matcherna, men mer då? ne det är tur att Sunken finns och Ekholm och Andersén får vi inte glömma bort... :)


Micke Sundlöv kvar i 2 år till !

Ett nytt inköp har jag även gjort idag, en ny Brynäströja från Brynässhopen! handlar inte så ofta där, men nu kände jag att det var dags för en ny T - shirt. Ni ska få se en bild på den snart. Mycket skön och snygg! har ju varit så duktig med hemtentan så tyckte jag var värd en Brynäströja nu... :) hehe belöningar ska man ha, bara att sakerna ska ju kosta skjortan också! men men ibland så... :) 


Fina tröjan !

Ne nu är det läggdags för mig! i morgon blir det lite hushållssysslor, dammsuga och städa lite :) sen följa matchen Modo - Brynäs 19.00 får inte glömmas!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0