Omgång 34, Svedberg in!, nu kommer 3 poäng som vi alla har väntat på!

Årets första match är snart här för Brynäs del och för de andra lagen i Elitserien. Omgång 34 startar i morgon eftermiddag ! Vi har en spännande omgång som till exampel får vi se en tidig seriefinal mellan Färjestad - Skellefteå och på Hovet spelas det om Superviktiga poäng mellan AIK - Timrå. Och i Gävle ska Brynäs ta sin tredje raka vinst mot Luleå eller åker man på sin fjärde raka förlust...?? Det är den stora frågan som vi får svar på i morgon eftermiddag.

Så här ser omgång 34 ut:

Modo - Linköping 16.00
Modo kommer senast med en vinst över Brynäs på bortais, och Linköping har vunnit fyra raka matcher. Och bara släppt in 5 mål på de matcherna! inte illa. Jag tror att det blir en jäkligt tuff match mellan de här två lagen, Modo vill fortsätta på vinnarspåret och Linköping vill såklart förlänga sin svit till fem raka vinstmatcher. Jag tror att Linköping tar hem segern i söndagens drabbning. Det kommer vara jämt men Linköping har ett bättre lag.
Mitt tips: 2 - 4


Stentufft blir det men de vitklädda vinner !


Brynäs - Luleå 16.00
Här är två lag som senast kommer med förlust i bagaget. Luleå förlorade mot Skellefteå och Brynäs förlorade på hemmais mot Modo. Det kommer bli en tuff tuff uppgift för Brynäs del att ta poäng av starka Luleå. Men samtidigt har Brynäs tre raka segrar mot just Luleå, och Luleå har haft lite svårt i Läkerol arena. Fast vi får inte glömma bort att Brynäs har tre raka förluster... vilket tränare och ledare och framförallt spelare inte är nöjda med. Utan i morgon är det Kriga som gäller ! Brynäs byter även målvakt till matchen, Niklas Svedberg får vakta kassen mot Luleå. Lars Jonsson är även han tillbaka i laget efter sjukdom. Jag förväntar mig att få se en spännande match och att segern går till hemmalageg Brynäs!
Mitt tips: 5 - 2


En glad Svedberg !

AIK - Timrå 16.00
I Stockholm på Hovet väntas ett mycket viktigt möte mellan AIK - Timrå. Viktiga poäng står på spel. De skiljer endast två poäng mellan de här två lagen i tabellen. Vilket betyder att det blir en riktig sexpoängsmatch. Vilket lag som kommer segrande ur striden blir svårt att säga men med AIK:s hemmastöd så tror jag att hemmalaget kommer vinna denna viktiga match. men dock i sudden...
Mitt tips: 4 - 3 efter sudden


Tufft är bara förnamnet i den här matchen

HV71 - Djurgården 16.00
Efter att HV har startat Elitserien lite trögt så har de kommit igång riktigt ordentligt. De ligger just nu på en 4:e plats i tabellen men det är bara 3 poäng upp till att bli serieledare. Så i toppen är det mycket jämt. Djurgården ligger just nu på en 6:e plats i tabellen. De startade serien också lite trögt men har mer och mer kommit igång. Även det här kommer bli en tuff tuff drabbning, men där jag tror att hemmalaget kommer vinna. HV är starka på hemmaplan i Kinnarps arena.
Mitt tips: 3 - 2


HV - jubel i Kinnarps i morgon

Frölunda - Södertälje 16.00
Dags för match i Scandinavium för Frölunda mot SSK. Södertälje tycker jag ser riktigt starka ut i vissa matcher, men i morgondagens match är det hemmalaget som är det starkaste laget. Båda lagen kommer senast från förluster. Men ett av lagen kommer att vinna i morgon, vilket lag det blir återstår att se men jag tror på hemmalaget...
Mitt tips: 4 - 1

Färjestad - Skellefteå 18.00
Omgångens sista match är mellan Färjestad och Skellefteå i Löfbergs lila area. Här spelas det om serieledning. Den som vinner matchen i kväll kommer att leda serien. Alltså väntas det en tuff och bra match i Karlstad. Spännande, det blir nog en match med lite slutspelskaraktär i sig. Jag tror att bortalaget kommer att vinna matchen.
Mitt tips: 1 - 3


Skellefteå blir serieledare efter morgondagens match

Det var alla morgondagens matcher det! Full omgång alltså. Jag vill bara en sak denna Elitserieomgång, och det är att Brynäs tar 3 poäng ! det är det allra viktigaste! Ni minns i förra inlägget att jag vill se Svedberg i mål på söndag, och nu är det bestämt att Svedberg ska stå i morgondagens match. Ibland får man det man vill. Och som jag skrev förut byte av målvakt kan vara skillnaden mellan en förlust och en vinst. Jag tror eller inte tror utan jag vet att Svederg är taggad till tusen att stå i morgon, det stod ju i tidningen att det han önskade sig alla mest var mer speltid i Brynäs, vilket han får i morgon, och den chansen kommer han att ta vara på. Han kommer visa att han ska ha mer speltid! Heja Svedberg !!! :)


Svedberg in i kassen ! :)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0