Jag gillar att jaga motståndarnas stjärnor, det är roligt...vi alla har favoriter i ett lag jag har en riktig "retsticka"

Alla har av någon form en favoritspelare i sitt favoritlag... har man inte en favoritspelare så har man flera eller så har man alla som favoriter.. men oftast är det en som sticker ut lite från alla andra.. vad är det som gör att man fastnar för någon i ett lag?? spelstilen??, snyggheten?? eller bara rent av namnet ! ne jag vet inte men ska försöka få något svar iallafall :) Jag själv har ju Brynäs IF som laget i mitt hjärta..

Från början när jag började heja på Brynäs så fanns det egentligen ingen favorit som jag kände extra mycket för eller att jag gillade spelstilen..utan.. elle okej då, kommer ihåg att Micke Lind var en liten favorit för mig.. men det var över ett kort tag bara.. men sen ni ! fråga mig inte varför just den spelaren vart en favorit men för mig är det någonting med hans spelstil som gör att jag gillar honom ! (gillar som spelare alltså) inget annat ;) bråkmakaren och grovjobbaren Jonathan Granström! där har ni favoriten! (haha oj, det där lät som en presentation av någon som ska ut på scenen och uppträda) så var ju inte fallet! 

Kort fakta om Granström!
Född: 1986 (fyller år samma proffsiga månad som mig, Mars, dock precis en vecka före mig)
Position: Forward/center
Född var: Orsa
Kom till Brynäs säsongen 08/09 och har kontrakt till säsongen 11/12
Spelar med nr: 31 

Granström är en oerhört hårt arbetande center. Han är en retsticka som gärna spelar fysiskt, en bra tekare och har ett spelsinne som gör att han bidrar i det offensiva spelet. Kan även spela ytterforward. Vältränad spelare. Gör sina mål från nära håll eller via styrningar. Användbar i boxplay.

Det var lite kort fakta om "retstickan" Granström ! vad som gjorde att jag fastnade för just Granström är svårt att säga men hans spelstil är underbar tycker jag! alltid en krigare! Sen ljugar jag inte om jag säger att han ser rätt bra ut också ;) men just krigandet framför mål och retstickan i honom är nog det som är det allra bästa! Man ser att han åker runt på isen och säger något "trevligt" ord till någon motståndare och sen åker därifrån och ser lite full i sjutton ut.. ;) haha det är Granström det !

Skulle jag ha pengar till det eller om jag kunde vinna pengar skulle jag ge vad som helst för att köpa hans svarta matchtröja när de auktioneras ut när säsongen är över... men tyvärr plånboken i nuläget är alldeles för tunn... :/ men visst skulle det vara en dröm att ha Granströms matchtröja hängande i taket i rummet... nästan lika stort som att Tord Lundström hänger i Läkerol arenas tak.för mig är det större att Granström hänger i mitt tak.. ;) men men drömma kan man alltid göra..

Jonathan Granström kommer jag alltid att minnas som en av mina favoriter.. ne men hallå Alex nu låter det som om grabben är död.. och det är han ju inte! ne men Granström är en favorit ! kommer alltid att vara! nog för att jag kan få nya favoriter i Brynäs, men Granström är alltid med som en !

Från introt säsongen 09/10 är det ett citat som jag fastnade extra för.. det är när Granström säger: Jag gillar att jaga motståndarnas stjärnor, det är roligt "skratt"
Det är så sant som det är sant! helst när det sägs på sån härlig dalmål dessutom! haha ja, har man tråkigt kan man lyssna på det citatet.. för då skrattar jag direkt kan jag säga!

Nu till härliga bilder på "retstickan" Granström!


Ser ut som om han nyss har haft lite kramkalas med någon FBK tönt


Alltid en krigare framför mål !


Kan nog reta upp motståndarna riktigt ordentligt!

Visst kan han göra mål också!

Vill du se en UNDERBAR tackling av Granström, kopiera länken och titta och njut.. dock spelar han i Mora men lika snygg tackling för det !

http://www.youtube.com/watch?v=5Vzw6KDkjWM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0