Ett minne för livet..."kommer bevaras djupt inne i den varmaste hjärtkammaren"

Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om den här matchen och mitt kära, älskade Brynäslag! det skulle aldrig ta slut.. ne aldrig någonsin..

Jag ska försöka att inte skriva allt för långrandigt.. ingför matchen var man väldigt nervös men det skulle bli jäkligt kul, för man visste innan matchen att det var slutsålt i Läkerol arena. 150 Djurgårdare typ som skulle "äga" arenan ryktades det om.. eller vad jag har läst på Järnkaminernas forum..

Väl på plats så kom det bara mer och mer Brynäsare in på ståplats.. riktigt många såg det ut som det skulle bli.. vilket det också blev! det var "proppat" då menar jag helt fullt.. man stod som en packad sill typ.. :) Efter att förstafemman har presenteras på isen.. så presenteras även den 6:e utespelaren! vilket var ståplats hemma ! det ville man göra för att visa hur mycket Brynäsklacken betyder för Brynäs som lag och att vi har varit kanon den här säsongen! vilket jag fullständigt håller med om! vad är det för skit som säger att Brynäs är Sveriges "sämsta" klack.. kom till Läkerolen och hör oss sjunga så ska ni få höra att det är Sveriges kanske inte bästa hockeyklack men inte långt ifrån, finns de som är värre... I Scandinavium i dessa kristider kan det inte vara en kotte som låter ens.. tror ärligt talat att man skulle höra en knappnål som faller till marken i den tysta arenan för tillfället... :) Ne annat är det i Läkerol arena! ikväll skulle varenda jäkla expert vara på plats.. för visst var det fart?? och visst hördes vi?? och visst firade vi??

Nu nog om det.. ni har säkert redan listat ut att vi firande efter 9:e raka matchen med poäng i ! det gjorde vi ! och i matchen kom det 3 mål 2 mål av Brynäs och 1 av Djurgården. Brynäs tog ledningen i den andra perioden genom backen Niclas Andersén ! har ni inte sett det målet, så gå in på youtube eller vad som helst och sök på Niclas Andersén mål eller nått sånt, sök på "drömmål av Niclas Andersén" så lovar jag att ni får 1 träff! för hur han gör det och som han gör det ! åker rakt igenom hela Djurgårdsförsvaret och dribblar och sätter pucken i mål! ja kalla det "turmål" själv säger han att det bara händer en gång i livet.. ja Niclas det kom i rätt läge då! jag trodde att taket skulle lyfta från arenan när den pucken gick i mål.. det var ingen i hallen som kunde vara tyst i det läget.. okej då, det ska vara Djurgårdarna då.. eller kanske inte..  jag vet inte, jag tittade inte dit, jag tittade bara på reprisen på jumbotronen ! så vackert !  2 - 0 målet är inte mindre vackert det! Rödin som passar bakom ryggen som sedan friställer en Andreas Dackell som får in pucken i mååål!
Ja nu får Djurgården in en reduceringspuck när det återstår 4 minuter av matchen.. och är riktigt nära att få in kvitteringen, men tack för att Thomas Greiss gjorde sig lång och fick pucken på benskyddet.. så var 3 poäng
säkrade!


Andersén sätter 1 - 0 !


Pubikhav av bara massa underbara Brynäsare !

En hel klack som sedan står kvar och hyllar laget och sjunger alla möjliga härliga sånger.. varenda lilla människa i klacken öppnade munnen och skrek av ren kärlek till det här Brynäslaget! det var inte en vanlig seger det var ett SM - GULD som var tillbaka i Gävle.. ne inte riktigt men känslan fanns där... och i luften var det lika hett som om hela Brynäs skulle ha vunnit SM - guld! Inte blir känslan av SM - guld sämre när sedan Brynäsklacken ropar tillbaka spelarna på isen och applåderar oss, och vi visar kärlek till dom.. ja tycker ni att det var stort och grymt.. så har ni inte hört refrängen än.. här på det här ni ! Brynäsklacken roper: BRYNÄS, BRYNÄS GE OSS EN SÅNG! Brynässpelarna: BRYNÄS IF ÄR DOM BÄSTA! Brynäsklacken svarar: HEJA HEJA HEJA BRYNÄS!!  och så fortsätter det några gånger om.. hur många fans är det som får uppleva att samarbeta med hejaramsor med spelarna i laget ?? det kan faktiskt jag svara på... INGA ! bara Brynäsare ! okej blir det SM - guld så kan säkert andra fans samarbeta med spelarna.. men inte en lördag, i en grundserieomgång ! ALDRIG! jag har aldrig varit med om något likande förut! jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om hur bara känslan var när slutsignalen gick och Brynäs kommer ut på isen igen.. men jag ska försöka att runda av snart :) den här matchen slår alla andra matcher i Läkerol arena! vilken seger! och vilket jubel!




spelarna ute på isen igen! <3

En vecka som från början kallades "skräckveckan" för Brynäs har nu förvandlas och blivit en "drömvecka"  9 poäng av 9 möjliga den här veckan.. 9:e matchen i rad där Brynäs har tagit poäng! Brynäs klättrar i tabellen och befinner sig just nu på en 5:e plats! just nu är det rätt gött att vara Brynäsare!! UNDERBART med andra ord! det här kommer att ta Brynäs till slutspel det kan jag nästan garantera! Nu är det ett uppehåll i Elitserien fram till 17 februari då Linköping kommer på besök! hoppas att den fina formen håller i sig för Brynäs !

En annan liten funderare som jag fick.. vart var Djurgårdsfansen idag..?? aldrig att det kan ha varit 150 på plats.. var det så många på plats så hördes de inte ett skit.. det var Brynäsklacken och Brynäs på isen som ägde hela arenan ikväll! tror nog att Djurgårdarna var så fulla innan matchen så de blev inte insläppta i arenan... tack för det! och ni ska ha ännu ett tack! för att ni kunde klara er utan smällare och annat skit! det som man var rädd för blev bara en hel jäkla skön Hockeyfest! tack tack!

Men det största tacket i kväll ska Brynäs IF på isen ha ! vad är det som händer just nu med Brynäs IF ?? det går ju som tåget! och kärleken har aldrig varit så stor på läktaren som den var ikväll! klacken ska ha ett STORT tack! sista minutrarna i matchen och när laget kommer ut på isen.. kommer för mig vara ett minne för livet! ett minne att bevara djupt inne i den varmaste hjärtkammaren! för ikväll var det BRYNÄS, BRYNÄS och BRYNÄSKLACKEN som var ALLT! <3 Ärligt talat får jag rysningar när jag tänker tillbaka på dagens match och laget jag älskar mest av allt! ALLTSÅ BRYNÄS IF !! <3


Det är hjärtat som dunkar för Brynäs ! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0