En helg full med överraskningar !

Tänkte skriva några rader om helgen som har varit, en liten speciell helg kan man säga, med mycket glädje och överraskningar! men först vill jag bara påpeka att Brynäs drar igång ikväll efter ett litet uppehåll. Ikväll är det match i Cloetta Center där Linköping tar emot just Brynäs. Hoppas att få se en riktig härlig hockeymatch! GO GO BRYNÄS!

Men nu till helgens roligheter. I fredags träffade jag Jessica och Therese hemma hos Jessica för att ha lite julkalendersmarathon. Tessan hade med sig en hel väska med massor av julkalendrar som har gått på TV. Vi valde ut några styckna, vi hann se på 2 st! de är ju för sjutton 5 timmar långa! Dom två som vi såg var När karusellerna snurrar och Ronny och Julia, två mysiga filmer! vi gick väl och la oss vid närmare femtiden typ....sen gick vi typ upp vid 10.00 igen för att titta klart på Ronny och Julia. Sen var det dags att dra sig hemmåt....men det här var verkligen supermysigt, måste vi göra om tjejer! jag har känslan av att vi tre träffas alldeles för lite utanför skolan, vi borde ha fler myskvällar och bara umgås utanför skolan också...för det här var verkligen jätteroligt och mysigt! tack Jessica och Therese <3

Sen senare på lördagen var det bara att landa hemma en stund innan Dan dök upp för lite planering....aa just det ja, planering! efter våran fina planering så spelade vi TV-spel och NHL12 där vi körde både mot varandra och med varandra...riktigt roligt!

Sen vid typ 20.00 tiden var det dags att hämta upp Eva hemma hos henne och sen dra vidare till konsum för att handla lite smaskigt till kvällen! efter besöket på konsum åkte vi till personen vi skulle överraska! till våran kära, underbara vän Catarina! hon jobbade och slutade efter 21.00 någongång...jag, Dan och Eva smög upp till hennes våning och satt utanför dörren och väntade och väntade på att det skulle plinga till i mobilen hos någon av oss..vi satt och skrattade och visste väl inte riktigt vad vi skulle göra, eller ja vi planerade lite hur vi skulle göra när hon väl kom...vi kom fram till att vi ställde all packning precis utanför hennes dörr medans vi sprang in i trapphuset och gömde oss...då kom ett PLING ! hon var alltså påväg hem! det var planerat sedan tidigare att jag skulle sova över hos henne, men inte att Dan och Eva även var med. När väl hissen drog från hennes våning så förstod vi att nu var hon nära! ärligt talat så var det svårt att hålla sig för skratt...men när hon väl kom upp med hissen så skuttade vi fram och ja....vad sa vi? det minns jag inte men kan nog tänka mig att Cattis blev väldigt förvånad! det enda jag typ kommer ihåg är att hon frågade om jag var påväg att flytta hem till henne med all den packning som låg utanför hennes dörr!

Så vi kidnappade vår kära vän till bilen och drog iväg till MAX, där vi åt och sedan hem till Cattis igen och bara tog det lungt och hade det mysigt, eller ja vi spelade NHL12 också! en tunering körde vi....vi avslutade natten med att titta på en film, den slutade med att både jag och Cattis låg och typ sov..:) då kände vi alla att det var nog dags att sova iallafall...

vid 10.00 var det dags att vakna igen...då ringde en "hemsk" väckarklockasignal ! fattar inte hur Dan kan ha den där signalen, jag skulle bli tokig direkt, men iallafall så tog vi det lungt på förmiddagen. Sen vid 15.00 så hade vi bokat bowlingbana på stan...så vi bowlade och hade riktigt skoj....det där med bowling borde man göra oftare! efter bowlingen drog vi vidare till Kungshallen där vi åt god mat. Sen var helgen nästan slut...den avslutades med att jag och Cattis spelade bingolotto! mysigt värre! blev BINGO för mig också, jag vann en ny lott till "uppesittarkvällen" på fredag! bara att bänka sig då också då....

Att göra sådana här överraskningar borde man göra ofta för vänner man tycker väldigt mycket om! Det här var någonting som jag, Dan och Eva har planerat för Cattis bara för att hon inte har mått så bra det senaste året, och för att visa att vi verkligen finns för henne och stöttar henne i alla lägen så kände vi att det här var någonting som vi ville göra! för att se sina vänner må dåligt är det värsta som finns! iallafall någon som man står väldigt väldigt nära. Det här var verkligen bara en helg för Cattis och ingen annan....en helg för en vän som jag älskar väldigt mycket <3 som alltid kommer att finnas inom mig ! Nu hoppas jag att du Cattis mår bättre och att du verkligen vet att vi finns för dig! <3

Jag avslutar detta inlägg med först ett tack till Dan som kom på denna briljanta idén och sen en dikt till en vän jag tycker väldigt mycket om !

DU ÄR MIN VÄN

Du är min klippa
Dig kan jag alltid luta mig mot

Du är min stjärna
Du leder mig när jag är vilse

Du är min hjälpande hand
Du finns alltid där för mig

Du är min sol
Du får mig att le

Du är min detektiv
Du ser om nått är fel

Du är min vakthund
Du gör mig trygg

Du är min andra halva
Du gör mig hel

Du är min vän
Dig kommer jag alltid vara rädd om !


<3

Dubbel glädje är bättre än delad glädje !

haha <3

Tack vänner för att ni finns och för att jag har så himla otroligt roligt med er! ni är värd mer än allt annat på denna jord!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0