Lucka 15, En äkta Brynäsare vet det här med snälla julklappar till sina vänner!



Hur ska du fira julen 2011?

Svar: Den kommer att för första gången firas hemma hos morfar i Axmar. Vi är inte alls många som firar tillsammans. Det är såklart mamma, pappa och Julia, sen farmor och farfar och min farbror Ulf och såklart morfar då. Men det är mysigt att inte var allt för många! vi ska äta god julmat, eller först blir det väl en titt på Kalle Anka, men jag är ärligt talat inte så intresserad av Kalle....men det hör ju faktiskt julen till så undan med det kommer jag inte. Sen blir det julmat med allt möjligt på bordet! sen kommer den där eviga väntan på att jultomten ska komma! alltid lika roligt, fast det kommer nog bli så att Julia och jag är tomtenissar det här året, men då får man ju chansen att känna och klämma på julklapparna först ju! helt enkelt en mysig julafton med släkten som man annars inte träffar så väldigt ofta!

Vad är favoriten på julbordet?
Den frågan var inte alls så svår för en riktig laxälskare.....det är självklart gravade laxen som är en favorit på julbordet! men även ägghalvor har blivit en favorit på senare tid.

Hårda eller mjuka klappar?

För mig har det alltid varit en favorit med hårda klappar. Det är såklart roligare med hårda än vad det är med mjuka, för är klappen mjuk så vet man ju att det är kläder. Så har iallafall jag alltid tänkt....men det var väl mer när jag var mindre som jag ville ha hårda klappar, för kläder var absolut inge roligt...men nu tycker jag väl att det är okej med mjuka klappar också...men favoriten är ändå hårda klappar.

Tomte, eller utan tomte?

hm...visst hör det julen till med en tomte! men samtidigt när man är så här stor så spelar det inte så stor roll om tomten kommer eller inte, det blir minst lika mysigt ändå. Sen har vi inga småbarn i släkten så mycket därför som vi inte brukar ha någon tomte de här senaste åren. Tomten brukar annars vara farfar....ne just ja....inte farfar...riktiga tomten ska det ju vara ;)

Om du fick ge dina vänner en varsin julklapp, vad skulle du då ge dom?

EVA: En plattTV (lite skämtsamt så är det väl dags för en plattTV Eva)

JESSICA E: En lägenhet i Gävle (så vi får träffa dig lite oftare, blir alldeles för sällan!)

CATARINA: En riktig älg, helst en lila! (ja du är ju helt galen i älgar, och dessutom i färgen lila...så en lila älg blir ju kanon!)

JOSEFINE: Ett förlåt, och en heldag med mig (en vän jag inte vill mista, därför borde en heldag med bara dig och mig vara roligt!)

THERESE: En hel fantasyvärld, där du får bestämma precis hur det ska se ut och vilka som ska bo i den världen (ja du är ju helt galen i fantasy så julklappen är självklar)

JESSICA A: En spahelg (du som jobbar och är överallt borde ta en helg där du bara njuter och kopplar av, och där du gör absolut ingenting!) 

SIMON: Ett Brynäshjärta! (Ja Simon, det är dags att växa upp och heja på rätt lag!)

Vad skulle ni ge mig?

Vem/vilka skulle du vilja önska GOD JUL till just nu?

Till hela min släkt och mina underbara vänner! Men även till alla underbara Brynäsare ute i landet, vi är fler än vad många tror!

Kommentarer
Postat av: Markus

Vrf fick inte jag någon julklapp för? :(

2011-12-15 @ 16:38:17
Postat av: Simon

Då får du en hjulklapp av mig, En MoDo Hjärna.

för den kloka hejar på MoDo

2011-12-15 @ 19:02:53
Postat av: Alexandra

hehe, men Markus jag tog bara de närmaste vännerna :) och Simon, tack för den ! men den tar jag inte emot :P

2011-12-15 @ 20:28:05
Postat av: Therese Lundgren

Tack, va söt du är vännen <3

Det jag önskar mig mest av allt,

du känner mig verkligen :D

2011-12-19 @ 22:50:31
URL: http://dragonfantasy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0