Älskar säsongens målsättning...inget dutt eller fjutt..rakt på sak!

Det här med målsättningen inför säsongen har alltid varit intressant när det gäller Brynäs IF. Det allra vanligaste målsättningen som iallafall jag har hört från Brynäs sida, är att laget ska ta sig till Slutspel, sen där ja då kan allt hända. Jo precis allt kan hända, för tre säsonger sedan åkte Brynäs ut i fyra raka kvartsfinaler mot Färjestad..säsongen efter vart det 4-1 i matcher till Djurgården i kvartsfinalserien...senaste säsongen åkte Brynäs ut i kvarten efter 4-1 mot Färjestad. Ja visst, målsättningen har de klarat..men sen då? när ska de gå längre?
 
Det är det jag ÄLSKAR med säsongens målsättning...rakt på sak..ingen tjaffs om att slutspelet ska nås först utan här är det SM - GULD som gäller ! okej, såklart att laget måste ta sig till slutspel först innan de kan kriga om ett sm-guld, men själva inställningen är så grym! det är en låååååååååång resa dit..allt kan hända, även när det inte gäller slutspel. Sen har väl 11 andra lag typ samma målsättning? men finns säkert lag som duttar och fjuttar med att de ska ta sig till slutspel först..men icke Brynäs IF...de ska ta hem guldet till Gävle!

Som ni kanske hör så sätter det här ganska stor press på spelarna...en hel stad har förväntningarna att laget nu satsar allt för ett 13:e sm-guld. Sen finns det säkert vissa surgubbar och tanter som sitter hemma i TV - soffan och bara hånskrattar åt rubriken i GD "Målet är SM - guld"...och det kan nog komma en och en annan kommentar att "De är ju så dåliga jämt" "Hur sjutton ska det laget kunna vinna SM - guld, de har ju inte gjort det sen år 1999" "Brynäs storhetstid har varit" Okej låt oss säga så här..kom upp till Läkerol arena i vinter så ska ni få se att varenda gubbe, tant, ungdom eller vad det nu är har FEL.
Låt se det så här istället: "Målet är SM-guld"...."Brynäs spelar alltid så bra"...."Klart det här laget kan vinna SM-guld 2012"....."Brynäs storhetstid är här och nu" Låt oss vända på steken och tänka positivt..för vem glädjs av att bara höra negativa saker om Gävles stolthet? inte jag iallafall..riktiga supportrar tror ALLTID på sitt lag...bara att inför den här säsongen är förväntningarna skyhöga..iallafall från min sida.

Det ska bli jätteintressant att följa laget i vinter! För är det någonting jag alltid har drömt och längtat efter så är det att få fira ett SM -guld som Brynässupporter tillsammans med laget och mina underbara Brynäsvänner! Vägen är lång....men ingenting är omöjligt!
Nu ska ni få höra Tommy Jonsson och kaptenen Dackells tankar kring säsongens lag och jag gillar den där målsättningen alltså! jag säger bara.....MOT SM - GULDET !!!!


Det var tränarens åsikter det !

Och det var Dackells åsikter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0