Från Gävle till Skellefteå för 3 poäng !

Ja som sagt så är det 17 dagar kvar till Elitseriepremiären...men planeringen av bortaresor är i full gång. Det kommer nog bli ett antal bortaresor den här säsongen faktiskt, och då kommer vi åka med Brooklyns tigers. Men det är till de här närmaste ställerna det. Förra säsongen åkte vi till Göteborg och Scandinavium med BT. Det var en grym upplevelse det!

Scandinavium var det då ja....

Men den här säsongen gör vi det lite svårare och kanske lite tokigare för oss i hockeytokargänget...vi åker inte neråt i landet...utan vi drar lååååångt upp! till Norrland och Skellefteå! Och detta gör vi på egen hand, jag, Catarina, Jessica och Eva...om nu alla kan följa med men det ska nog inte vara några problem. Men iallafall så tycker vi att det skulle vara asgrymt att få se Skellefteå Kraft arena...fast häftigaste av allt är väl att få se Brynäs i den arenan så långt upp i landet..och inte skulle det vara sämre om Brynässpelarna såg oss på plats i arenan heller...snacka om att man gör allt för att få se Brynäs IF !

Men hur tar hockeytokargänget sig dit då? jo vi tar natttåget!...den här matchen spelas alltså lördagen den 21 januari...så vi tar nattåget som går på fredagskvällen den 20 januari, och då kommer vi fram i Skellefteå på lördagmorgonen. Det tar ungefär 10-11 timmar att ta tåget upp till Skellefteå. Då har vi god tid på oss att käka någon lunch någonstans i Skellefteå...och ja, jag säger som Cattis..varför inte ta lunchen på Skellefteås arena med Brynäskläder på! ingen dum idé det inte...men det är en lördag, så tyvärr så tror jag inte att den restaurangen har öpptet..men men det löser vi då.

Men fatta vad grymt! Att åka enda från Gävle till Skellefteå för att se en ishockeymatch på tre timmar! okej ser man det så...så är man ju fullständigt galen! men skulle Brynäs gå och förlora den matchen så vad gör det egentligen!? det är upplevelsen vi är ute efter! sen är det förstårs mer roligt om de vinner, men det är inte det som är det viktigaste, utan det viktigaste för oss är att ha ROLIGT! och med det underbara gänget som jag får åka med, så är jag inte ett dugg orolig att vi inte får roligt ! för det vet jag att vi kommer att ha! något grymt kul! och att få åka själva såhär gör det också roligare..man är inte så fast...för åker man med BT så är det liksom bara att följa med...nu kan man bestämma lite själv vart man vill gå och göra. Riktigt riktigt spännande kommer det att bli iallafall!

Sen är Skellefteå för mig ett lag som jag tycker om efter Brynäs...och nu tycker ni Brynäsare att jag är galen...men ne det är sant..det finns någonting väldigt väldigt litet inom mig som gör att jag känner att Skellefteå är laget jag hejar på efter Brynäs. Men Brynäsare kommer jag alltid att vara vad som än händer!

Ja som vanligt blir mina inlägg som romaner...men jag hoppas ni får en liten inblick i vad det är vi ska ge oss ut på i vinter! och ja..jag vet att detta kommer bli en upplevelse jag sent kommer att glömma! HERE WE COME SKELLEFTEÅ!!


Vi kommer för att flagga för vårat älskade lag Brynäs IF <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0