Dalarna igen...men denna gång Orsa

Igår var det dags för Cattis och min andra dalatripp denna sommar. Men den här gången var målet ORSA. Jag har tänkt på en sak, varför inte flytta till Dalarna, det är ju såååååååå fint där. Jag skulle lätt kunna bo i typ Leksand eller Rättvik eller nått..för utsikten över Siljan är underbar! och jag älskar själva landskapet. Det går inte ens att jämföra med Gästrikland alltså.

Ne nu slutsnackat om mina framtidsplaner..och vem vet..man kanske kommer avsluta sitt liv i dalarna. Men det får framtiden bestämma, nu var det utflykten till Orsa som detta inlägg skulle handla om. Att räkna bilar eller vad bilarna har för färg är en sån där lek som barnen gör i baksätet när familjen åker på långresor, men faktiskt så har den leken kommit till mig...fast här handlar det inte om att räkna bilar eller vilken färg bilarna har, utan för mig är det Dalafraktslastbilar som gäller. vi såg totalt 10 st Dalafrakt, men det var på både dit och hemvägen..om det är någon som intresserar sig för det...men lite roligt var det.

Väl framme i Orsa kurrade våra magar..så det var bara att leta på en restaurang. Och det fanns det på campingen, jättefint var det med utsikt över Siljan. Sen var det dags för äventyrsgolfen...och snacka om äventyrsgolf..du skulle ta dig genom ett skepp, genom en Björngrotta...och ja rätt som det var stod en dalahäst rakt i banan, så det var bara att försöka ta sig förbi och man skulle även ta sig i mål i vasaloppet. Det var riktigt roligt, istället för de här vanliga tråkiga banorna hemma. Lite bilder på banorna kommer senare i inlägget. Vi hade dock inte så tur med vädret..precis när vi var vid björngrottan så började det att ösregna, men det var bara att söka skydd i Björngrottan. Vi fick helt enkelt gå i ide för en kort stund. Sedan avtog det och vi fortsatte vår minigolfrunda. Vid en bana så skulle man slå bollen i ett hål så bollen försvann och sen skulle den dyka upp igen någonstans, men det var ju det att Cattis och jag inte hittade vart bollen hamnade någonstans, man skulle gå in i en mörk gång..men vi gick fram och tillbaka men hittade inte bollarna..hm..men sen tog jag fram mobillampan och lös in i grottan och då när man vred sig lite åt höger så var banan där..men tydligen skulle det lysa där, men lampan var tydligen trasig..haha det var lite småroligt faktiskt. Men det var bara att lysa med mobillampan och se glad ut. hehe ja du..snacka om äventyrsgolf. 

Efter minigolfen bestämde vi oss för att gå in till Orsa Centrum för att kolla lite vad de hade att erbjuda. Ja för det första vart var centrum någonstans? vi följde skyltarna mot centrum men vart var det då? för det andra såg vi en skylt där det stod "Handla i Orsa" 25 butiker...jaha och dom var vart? men på skylten visade de butiker så som apoteket, Systembolaget och en turistinformation och några fler. Men har inte Orsa något torg? var det jag och Cattis som inte hittade eller...för vi hämtade ju till och med en karta över Orsa men inte hittade vi något torg! jaja vi blev inte så kloka på den staden eller lättare sagt byn...så vi gick ganska snabbt tillbaka till Orsa camping. Där vi bestämde oss för att tänka på att ta oss hemåt igen. 

Bilresan hem gick utmärkt och jag tror jag aldrig har skrattat så mycket som vi gjorde då. Och poppade musik gjorde vi som dårar. Väl hemma i Gävle igen...så längtade man redan tillbaka till Dalarna! hehe ne då men det är fint där! Vi varvade ner dagen med en filmkväll hos Cattis..Ice age 2 gick på TV så den tittade vi på. Mysigt värre! ja precis, för det var ju faktiskt fredag!..då är det fredagsmys som gäller..hade ju det dock hela dagen men det kan man aldrig få för mycket av säger jag bara! 

Man kan faktiskt fundera på varför tiden ska gå så fort när man har roligt, är det inte då tiden ska gå långsamt så man får fortsätta att ha roligt längre? tydligen så är det inte så..tråkigt nog. Det vi gjorde var ju att spela äventyrsgolf och utforska Orsa Centrum...men tiden gick ju så fort ändå...den bara försvann..men jag förstår att den gör det när man är med en sån härlig och underbar människa som Catarina! Vi har ROLIGT tillsammans och det gör att tiden bara rinner iväg. Men jag säger det..bättra att ha roligt och tiden går fort än att ha tråkigt och tiden går lååångsamt. Man hör och ser direkt vad man helst vill ha...Jag vill ha roligt men att tiden kan gå sådär lagom snabbt så man hinner glädjas åt det man gör. Men igår fick jag både glädjas och ha roligt...vi SKA göra om dessa dalatrippar snart igen! den saken är klar! Den meningen får avsluta detta underbara inlägg som det blev! 

Nu till lite bilder från dagen i Orsa ! 

Orsa var det ja...

Nummer 1 var det som gällde..

Äventyrsgolf :)

Inne i en borg :)

där har vi skeppet :)

Den här banan var rent av omöjlig...

Cattis under vasaloppsmålet!

Jag under vasaloppsmålet!

Björnpark

Där har vi skylten om butiker i Orsa...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0