Vad är mitt liv?....Och Äntligen har Brynäs IF haft ispremiär!

Man kan ibland undra vad man egentligen gör av sitt liv...Vad gör jag? Jo jag pluggar till Förskollärare på Högskolan, det är ju faktiskt en ganska stor sak i mitt liv just nu, det tar en hel del tid...sen vill jag såklart umgås med mina vänner så mycket som möjligt..Sen har jag ett intresse för fotografering, det kan vara fotografering på egentligen allt MÖJLIGT, men just närbilder är för mig mycket fasinerande och spännande. Sen är såklart familjen mycket viktig i mitt liv såklart. Men undra om inte jag har ett intresse som Slår ut hela det här alltså? ja såklart inte vännerna och familj sen utbildning är ju väldigt viktigt! men att se Brynäs IF spela ishockey är för mig "the life"! Att se en svart rund sak ute på isen och en massa "snygga" grabbar på isen är bland det bästa som finns! Får INTE glömma bort glädjen vid målen också! Men egentligen är det så mycket mera än bara...mål, svart rund sak på isen och "snygga grabbar" Det sociala är kanske det roligaste och bästa av allt! att få skratta tillsammans med Brynäsare och snacka hockey vid rinken och utanför rinken är för mig det allra bästa som finns !  Jag har alltid tänkt på alla de underbara människor som finns runt omkring hockeyn och vännerna jag har träffat! se bara på mina vänner Catarina och Eva...Hur i sjutton kom vi i kontakt med varandra? jag vet att jag stod där ensam i några matcher och inte vet jag om det var någon av dom två som sa att jag kunde stå brevid dom..fast det troligaste är nog att Catarina och jag pratade med varandra och frågade om vi skulle ha sällskap hem båda bor i Stigslund, det var nog där allt började..Ja vem det än var som tog den kontaken så är det INGENTING jag ångrar! se bara vilka vänner vi är idag! För mig kommer Brynäs IF ALLTID att vara ett lag jag följer på ett eller annat sätt..för i hjärtat finns det klubbmärket ristat föralltid och förevigt! <3 Likaså mina vänner runt omkring hockeyn och mina andra vänner också såklart ! ¨
Jag tycker faktiskt att jag har en rätt så bra koll på mitt liv ändå..lärarstudent, fotografen och en av Brynäs största och trognaste supporter !



och just det här med ishockey och sommar..går INTE ihop alltså! att älska ishockey gör att det blir svårt att koppla av på sommaren...eller jo visst kan man njuta av sommaren och koppla bort hockeyn..men innerst inne i hjärtat finns det en känsla av att sommaren får vara kortare än vad den är..jag vill se ishockey! jag vill se Brynäs IF på is! igår var det DAGS! rena rama julafton för oss Brynäsare..som bor i Gävle då, det var nämligen dags för grabbarna att skrinna ut på isen i Läkerol arenas B - hall. Ja vad kan det ha varit för temperatur i luften?..hm..runt 20 grader och inne i ishallen flera minus..hm..det var bara att ha på sig jeans och tjock tröja det...men oj vad kul det var att se grabbarna igen efter en lång sommar! och det blev ju inte mindre roligt när stjärnan Niklas Bäckstöm var med och tränade. Ne det var verkligen jätteroligt! och visst såg det piggt och bra ut! det var ju inte det hårdaste ispasset..men mest att grabbarna skulle få känna på sin utrustning och komma igång med skridskoåkningen igen..nu är det bara att längta och drömma vidare till den 16 augusti då vi åker ner till uppsala och ser Almtuna - Brynäs.. EN MATCH alltså! då blir det matchtröja på för första gången sen den 16 mars faktiskt! bara det är ju värsta framsteget! och då närmar det sig allvaret på riktigt! nu ska ni få se lite bilder från gårdagens ispremiär! NJUT av Brynäs IF första ispass !

Dags för säsongens första ispass...och visst verkade grabbarna trivas!

Först tog sig Granström ett snack med Bäckis sen gjorde Mads Hansen desamma :)
(Bäckis han med vita hjälmen)

TV ville interjuva Tommy Jonsson och Johan "Honken" Holmqvist !

Mads Hansen och Niklas Bäckström !

Jesper Ollas och sen har vi HONKEN !

Lite Kramkalas !                                  Jonathan Granström <3

Mats Lavander !                                      Jonathan Carlsson !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0