30 dagar kvar och ja..det där var ju enkelt!

Ja då har man sett säsongens första Match! Alltså nu pratar vi om träningsmatcher...och föressten ni vet om att det nu BARA är 30 dagar kvar till Elitseriepremiären! ojoj det går undan! och det gjorde det idag på isen också kan jag säga!

Dagen började med att jag och Cattis åt på den godaste restaurangen i hela Sverige...den restaurangen hittar man i Läkerol arena. Och såklart var hela Brynäslaget där och åt också, det var ju trevligt!
Sen var det bara att packa ihop grejerna och åka till Uppsala för att se Brynäs första riktiga träningsmatch...Denna kväll mot Allsvenska Almtuna. Väl där var det låååååång tid kvar innan matchen skulle börja..så vi gick en liten promenad runt ishallen...det var ju väldigt mycket att se...ööö eller inte. Men vi önskade faktiskt oss en liten skymt av en Brynäsbuss...men den skymten fick vänta lite. När den väl kom så var det riktigt jäkla snyggt! 

Väl inne i arenan så det första Cattis och jag gör är att möta två små fjolliga barnungar...som säger att vi hejar på fel lag...och börjar kaxa att Vinner Almtuna ikväll så slår dom ut Brynäs ur Elitserien sen..jo tjena..den saken kan vi börja diskutera när Almtuna tar sig upp till ES..om de nu gör det..så sorry pojkar..inte läge att ta det just nu! och föressten grabbar, resultatet talar för sig..mer om det senare. 

Ja när väl matchen var igång kändes det som om hockeysäsongen var i full gång, eller det var ju det..Brynäs spel var väl inte sådär jättesmickrande..:/ det var väldigt haffsigt och klantigt i början..men se det så här..Brynäs första riktiga träningsmatch..det tar ett tag att få igång grejerna också. 0 - 0 slutade den första perioden..Det var Almtuna som faktiskt dominerade den första perioden totalt..Brynäs hade inte mycket att säga till om. Men Almtuna hade faktiskt spelat en match innan mot Elitserielaget Timrå, så de hade lite fart i benen redan.
Den andra perioden kom Daniel Widing igång ordentligt! 2 mål från hans sida! härligt Widing ! Ett annat nyförvärv vid namn Mats Lavander gjorde 3 - 0 i den andra perioden! härligt att få igång nyförvärven så här på en gång. Brynäs spel i andra perioden går inte att jämföra från den första..nu var det fart och fläkt och ibland riktigt snyggt passningsspel! jag blev imponerad :D Den tredje perioden bestod av ett mål och det var Joacim Rohdin som gjorde det. Matchen slutar 4 - 0 till Brynäs! bra start på försäsongen !!

Ja vad kan man säga om den första träningsmatchen då? jag säger så här jag JAG ÄR IMPONERAD på Brynäs uppträdande och spel..fast det bara är första matchen. Jag läste nyss på GD:s hemsida och såhär säger tvåmålskytten Daniel Widing:
"Det här kommer bli en rolig säsong" 

Ja det tror jag också! Okej, man ska inte ta för många slutsatser av den här matchen..men samtidigt tycker jag att det ser riktigt riktigt bra ut...och jag måste bara nämna Niklas Svedberg! sååå lugn och trygg han är i målet alltså..okej nu spelade Brynäs mot ett allsvenskt lag men ändå. Riktigt bra Svedberg! Sen måste jag faktiskt säga att det skapades ett bra tryck från bortastå i Gränby ishall ikväll..Det kändes att det var ett gäng som har längtat efter ishockey och ramsorna...för nu var de tillbaka och vi skapade ett riktigt bra tryck i den lilla lilla ishall som vi var i. Mycket roligt !!! 

Efter matchen så hör jag en äldre man säga som går bakom oss: " ja jag var ju här och tittade på Almtuna-Timrå här om dagen och jag måste säga att Brynäs är en klass bättre än vad Timrå var...Eller flera klasser faktiskt..." 
Härligt att höra! Brynäs SKA vara bättre än Timrå kommande säsong..så ska det bara vara..Brynäs har ett bättre lag! 

Ja det var den matchen det...nästa match blir på torsdag i Märsta mot AIK...då kommer den riktiga prövningen! mot ett Elitserielag! det blir coolt att se! Heja Brynäs! och just det lillgrabbar...vilka var det som vann ikväll då? jag säger bara Tack och adjö er lär vi aldrig se mer...hälsa Leksand! ;) 

PS: Bilder från matchen kommer i morgon !  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0