En Brynässupporter tar det aldrig lungt ! det är NU det börjar !

När alla andra människor börjar jobba igen så drar vi hockeytokar iväg på en massa träningsmatcher! det är nu det börjar ! HOCKEYSÄSONGEN! Vissa tycker man är helknasig som är så tokig att man åker och ser Brynäs har träningsmatch...jo visst det är ju ingen tävling direkt..det spelas inte om några poäng. Men ishockey är ishockey! som supporter följer man sitt lag vart det än befinner sig...sen gör andra det lite mera...men det beror på hur man har det med jobb och så..jag själv börjar inte Högskolan förrän 30 augusti, så för mig är det lungt! :)

Just det här med försäsongsmatcher är faktiskt lite spännande att följa och titta på faktiskt...man ser först och främst hur säsongens lag ser ut och hur Tommy Jonsson testar olika formationer för att se vilka som passar bra ihop...tänk er Nordan, Lauritzen och Widing i en kedja...det tror jag skulle bli ett vasst vapen i vinter...likaså Järnkrok, Silfverberg och Dackell...också mycket vasst anfall. Ja det ska bli spännande att se hur Jonsson tänker kring formationerna. Jag tycker iallafall det ska bli oerhört roligt och spännande att se laget spela ishockey igen och att vi supportrar får se lite mål!

Så här ser alltså mitt schema ut för kommande vecka när det gäller hockey!

Fredag 12/8 kl.10.40
 - Internmatch i Läkerol arena...Lag vit mot lag svart
Tisdag 16/8 kl.11.00-12.00 Brynäs isträning
Tisdag 16/8 kl.19.00 - Almtuna - Brynäs (Uppsala)
Torsdag 18/8 kl.19.00 - AIK - Brynäs (Märsta)
Måndag 22/8 kl.19.00 Brynäs - Skellefteå (Hudiksvall)

Så ser det alltså ut! man bara längtar som ja jag vet inte vad !! men nu är det inte långt kvar till Elitseriepremiären heller !! snart dags att räkna ner kanske ?? ;)


En av förra säsongens träningsmatcher..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0