Växjö Lakers till Elitserien!! det betyder att Modo eller Södertälje spelar Allsvenskan nästa säsong...

I morgon är det näst sista omgången i kvalserien..och det är spännande nu alltså!..därför att Växjö har tagit steget upp till Elitserien!! Grattis till dom..då är bara frågan om vilket Elitserielag som får spela i Allsvenskan nästa säsong? Södertälje eller Modo??? det är frågan..Det finns faktiskt ett till lag som kämpar om Elitseriespel, och det är Rögle..de har chansen att peta ner både Modo och Södertälje..tar de chansen?? återstår att se men ojoj vad spännande det är just nu alltså !  

Men återigen ett jättegrattis till Växjö Lakers som har skrivit historia! Ett lag som aldrig förut har spelat i Elitserien men som nu är där! Med den lagmoral man såg i kvalserien så kan det här laget räcka långt i Elitserien också kan jag lova! Jag ser fram emot att få se Brynäs - Växjö i höst i Läkerol arena! det låter väldigt konstigt att ett lag som Växjö är i Elitserien..men oj vad de förtjänar den platsen! men visst ser jag hellre att Leksand kommer upp så att det blir Gävledaladerbyn..men kunde Leksand jobba som Växjö gör..och visa hjärta för klubben så är Leksand snart i Elitserien också..men den här säsongen får vi se Växjö i Elitserien..och vem vet tar det steget och vinner SM - guld 11/12 också?? nejnejnej, det vet jag ett annat lag som gör ! Återigen ett jättegrattis Växjö och deras fans som faktiskt får se sitt älskade lag spela i Elitserien !


Nervös väntan över resultatet i matchen mellan Rögle-Södertälje..


Där var det klart! Växjö spelar i Elitserien!


underbara scener det här alltså! fast jag inte alls håller på växjö..


Fans kramar om sina hjältar...ja ni om man fick göra det.. :)


Ännu ett stort grattis till Elitserieplatsen !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0