Värmen har kommit till Gävle! och ett oväntat nyförvärv för Brynäs !

Det är påsk! och vädret är underbart. Undra om påskafton som det är idag, någonsin har varit så varm som den var idag?. Jag är tveksam. Igår var jag på påskfirande hemma hos farmor och farfar, vi åt gott och sen fick man även leta efter påskägg, och det kan jag säga direkt, det är inte min grej! jag hittade inte ägget! fast jag var på samma ställe flera gånger om! men men jag hittade det tillslut iallafall.. Idag tog jag en cykeltur till Boulongen här i Gävle för att knäppa lite kort och få till någon fin vårbild. Det gick rätt så bra, fick någon fin bild iallafall. 


Den här bilden skulle jag lätt kunna ha som en tavla :) den var nog den bästa idag :)


Vatten som blänker i bakgrunden :)


Gävle på en och samma bild :)



Fina flaggor över Gävlestad! det gör att man längtar väldigt mycket till säsongstart!



Nu till Brynäs nya nyförvärv ! I veckan har 2 st nya spelare skrivit kontrakt med Brynäs! Den första heter Martin Johansson och kommer senast från Mora där han har spelet i 2 säsonger. Han har skrivit kontrakt på 2 år för Brynäs. Han ska vara en skridskostark forward som ska vara väldig nyttig i numerärt underläge. Ska bli väldigt intressant att följa honom i Brynäströjan i två säsonger framöver! Välkommen till Gävle och Brynäs IF Martin!

Martin Johansson

Den andra nyförvärvet för Brynäs är Luleås Mats Lavander! ett mycket oväntat nyförvärv tycker jag, men mycket spännande också! han gjorde 15 poäng på 48 matcher förra säsongen. Är han ersättaren för Somervuori? kan vara... 

Så här säger Mats Lavander själv om flytten till Brynäs och varför han valde Gävleklubben trots att flera klubbar stod i kö för hans namnteckning:

"Brynäs presenterade ett bra upplägg och dessutom är det läckert att få möjlighet att spela i en klubb med en sådan anrik historia och med snygg matchtröja. Det är väl de främsta orsakerna"

Oj det var coolt sagt av Lavander! :) coolt sagt ! men undra vad Luleåsupportrarna tycker om det? jaja nu kommer han att spela i minst två säsonger i en klubb som har en anrik historia :) Du är varmt välkommen till Gävle och Brynäs IF Mats!

Han kan nog sätta en och en annan puck för Brynäs i höst/vinter/vår ! ;)

Nu väntas bara att Stephen Dixon ska skriva kontrakt med Brynäs! det gillar jag SKARPT! Det är en spelare som jag gillar och sen kan han göra många mål också! så skriv på nu Dixon! :) Sen ska truppen vara klar..ser mycket intressant ut !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0