I Gävle älskar alla Johan "Honken" Holmqvist ! Nu är han tillbaka !

Guldet gick till Färjestad 2011...mer behöver jag inte säga..mer finns det inte att säga.

Men nu till Brynäs, idag träffades hela härliga gänget igen! dags för uppladdning inför säsongen 11/12 ! dags för sommarträning..det är faktiskt bara 5 månader kvar innan hockeysäsongen drar igång igen...just nu låter det som en evighet men snart är vi där! jag lovar!.. men just nu är det bara sommarträning för laget som gäller.

När det gäller nyförvärv så har Sundlöv hittat två mycket intressanta spelare! Den ena känner vi mycket väl igen...den andra känner vi inte igen alls..

Den första är Johan "Honken" Holmqvist! han har återvänt ! han är hemma igen..där han hör hemma. Staden i hans hjärta och framförallt är Brynäs klubben i hans hjärta. Man kan verkligen säga att Honken valde hjärta före pengarna..han mer eller mindre halverar sin lön nu när han ska spela i Brynäs än vad han hade i Frölunda. Det kallar jag hjärta..sen om man kollar på Honkens karriär i Frölunda så kanske den inte är den bästa direkt, men nu när Honken kommer hem till staden där han har släkt och vänner och Brynäs IF som förening, så tror, ne jag VET att Honken verkligen kommer att prestera sitt yttersta och vara en riktig kanonmålvakt i Brynäs ! ja känner det på mig, låt mig ha fel sen i slutet av året när vi ser hur han presterar, men jag kan inget annat än att tro att han kommer spela riktigt jäkla bra.Man kan inget annat än att älska Johan Holmqvist! "Honken" är MER än välkommen hem till Gävle och Brynäs !!  

ne Honken dags att ta på dig finkläderna igen !

Det är faktiskt en spelare till som Sundlöv har hittat på marknaden. Det är Ryan Gunderson ! är en spelskicklig back som kan visa sig bli riktig vass i powerplay! hm..det låter inte så dumt ! dock är han liten till växten men det ska inte stoppa honom till att sätta dit några snygga tacklingar i vinter i Läkerolen ! 177 cm lång och väger 77 kg. Kommer bli riktigt intressant att följa honom i vinter! Varmt välkommen till Gävle och Brynäs Ryan !

Ryan Gunderson

Sundlöv sitter fortfarande och väntar på att Stephen Dixon ska skriva på för Brynäs ! hoppar verkligen han vill och gör det ! han kan ersätta somervuori ! han skulle bli riktigt viktig för Brynäs ! kanske får vi svaret i morgon eller iallafall i veckan? hm... SKRIV PÅ DIXON!  :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0