Nu närmar det sig SM-guldet..totala krisen i Modo och i Brynäs fortsätter gamle räven en säsong till !

Det händer mycket nu i Hockeysverige..Skellefteå slog ut Luleå igår i SM - slutspelet, vilket jag tycker är underbart! nu är det bara guldet till Norrland som saknas, se till att krossa Färjestad! med en storspelande Andreas Hadelöv och en superkedja vid namn Lindström, Lehtonen och Warg så kan det bära till guld! jag håller att tummar jag kan..Kämpa Skellefteå!

Jag hejar på Skellefteå i SM - finalen!

Sen om vi förflyttar oss ner till "helvetskvalet" så kan vi säga så mycket som att det går åt skogen för Södertälje och Modo i kvalserien..Växjö imponerar som de har gjort hela tiden i mina ögon iallafall sista matchen i allsvenskan och sen nu i kvalet...men vad gjorde Södertälje här om kvällen hemma i AXA sport center?? förlorade med 5-1 mot Örebro (!) men hallå, jumbon i kvalet..jag såg inte matchen men undra just hur Södertälje uppträdde?..går det ens att jämföra med något? ja jag vet inte men visst är det kul med kvalserien? iallafall när inte ens älskade lag är med..om det skulle vara så så skulle jag inte säga att jag älskade den..då skulle det typ mera låta som.."ta bort det här med kvalserien, det är för stor press på elitserielagen" eller nått sånt.. jag lider med Södertäljes fans och med Modos fans..det kan inte vara roligt att knappt kunna sova på nätterna och tänka tanken att Modo eller Södertälje spelar Allsvenskan nästa säsong? liksom hallå, Modo i allsvenskan? jo..men det är säkert det kan bli sant...fast fans inte vill inse det så kan det faktiskt bli så..ska både lagen missa Elitseriespel nästa säsong, vilket lag går upp tillsammans med Växjö? Rögle? ja inte vet jag men det är med på blodigaste allvar iallafall..jag gör så här istället, visar en aktuell tabell..kolla in !

Tabellen:
Växjö............17 p
Rögle............13 p
Södertälje......11 p
Modo.............11 p
Mora..............6 p
Örebro...........5 p

Alla lag har hittills spelat 7 matcher det återstår 3 st. Just nu är Växjö och Rögle i Elitserien. Men mycket hinner hända på 3 omgångar..men visst är det lite häftigt ändå att två elitserielag just nu är i Allsvenskan. Och dom ligger risigt illa ute alltså.. Spännande att följa dessa tre omgångar som är kvar..den närmaste är på söndag då en match sänds på kanal 10.. den jag kommer att följa extra..och det är Rögle - Södertälje. Ja hur ska detta sluta.. Detta är nästan lika hett som SM - slutspelet! heja Växjö ! ;)

Ja men hjälper det? jag är tveksam  Modo har det tungt dom med...

Nu till Brynäs IF igen ! nu är det också klart att Andreas Dackell fortsätter en säsong till! att läsa den nyheten på väg till bussen en fredagsmorgonen gör att man smilar lite på läpparna, ja till och med ler riktigt ordentligt! tills man ser bussen komma till busshållsplatsen då det blir att springa så fort man kan för att hinna med bussen, men samtidigt som man har leendet på läpparna...för Dackells skull! för oj vilket slut det hade blivit på hans karriär om han hade fått avsluta sin karriär med en bruten handled..ne det hade ju inte varit så kul direkt..och känner Dackell att hockey är det roligaste han vet och att han orkar spela såklart att gubben ska spela en säsong till ! Han har ju teknik och allt..han kommer bli en av Brynäs viktigaste spelare den här säsongen som kommer ! med så mycket rutin den gubben har och han kan ju snart skriva en hel hockeybok om alla matcher han har gjort..ja den kan kanske till och med blir tjockare än Molins bok "hockey blev mitt liv" eller kanske inte riktigt då men.. men den boken kanske får heta "gubben som aldrig vill sluta spela hockey" man vet aldrig vad den boken kommer att heta..Dackell spelar också så länge som han orkar och brinner för hockeyn ;) Jätteskönt att höra att han fortsätter! Me like Dackell !! <3 Lycka till yttligare en säsong Dackell!!

Underbar nyhet en fredagsmorgon !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0