Kvalserien sätter press på allt ! fans,ledare, spelare och framförallt en hel stad! uscha..

Då var det klart då..och nu pratar jag inte om SM - slutspelet där står det allt jämt 1 - 1 i matcher..ne jag pratar om kvalserien och dagens rysare till match..mellan Modo och Södertälje. Laget som vinner tar sig till Elitserien, laget som förlorar åker ner till Allsvenskan. Det blev en sekvens i matchen som avgjorde allt..Modo fick göra ett mål i den andra perioden..8 sek, ja bara 8 sekunder efter sätter de även 2 - 0 och där avgörs det tyvärr. Modo stannar i Elitserien och Södertälje får flyttas ner till Allsvenskan så ser det ut..

Ja och man märkte att hockeykulturen i Ö - vik är enorm stor..fanns nog ingen jävel i Ö - vik idag som inte var nervös för sitt älskade hockeylag. För vilken press alltså! Men jag kan tänka mig att lika hade varit om det hade vart Brynäs som var i samma läge som Modo. I Gävle är det Brynäs som gäller, det ser man bara om man åker in mot stan..flaggor uppsatta efter vägen med Brynäsloggan. Nog för att de kanske bör ta ner dom nu när hockeysäsongen är slut..men visst är det en vacker syn!? :) Men iallafall så är det press på en hel stad när det gäller kvalserien alltså! det är helt sjukt hur det kan få finnas en sån liga där allt förloras..jag lider fruktansvärt med SSK supportrar och klubben SSK..det kan inte vara lätt att vara supporter för det laget idag inte..och inte hela nästa säsong heller..för visst är det tufft att hamna i Allsvenskan och veta att lag som Malmö, Leksand toksatsar för att ta sig till Elitserien..men det är bara för SSK att jobba sig vidare och ta steget upp nästa säsong igen. Ne kvalserien är en rysare för alla Elitserieklubbar, fans, ledare, spelare och framförallt för en hel stad! ne Brynäs håll er på rätt sida av strecket tack! Men visst är det häftigt att se hur glada alla blir när ett lag lyckas också! att se Modospelarna dansa på isen, och fansen gör tåget tillsammans med spelare och allt på isen..det måste vara en grym upplevelse också! men jag ser hellre då att man tågar runt med spelare och supportrar med ett SM - guld till klubben! och inte platsen i Elitserien.

Men det är så..ett lag ska vinna och ett lag förlora..Sport är grymt ibland men det är det bästa som finns! jag får ta och gratulera Modo till Elitserieplatsen..och Brynäs spöke SSK försvinner ner en division..frågan är bara hur länge? Får inte glömma bort att Gratulera Växjö också som vi får se i Elitserien nästa säsong! coolt!


Modos fans kramar om Timander..

ja, jag minns det här..men ne Brynäs håll er på rätt sida strecket tack!

Kommentarer
Postat av: Staffan

Tjenare.

Nu har jag länkat din blogg på min blogg. Hoppas det är ok?



/Brooklynkrönikören.

2011-04-09 @ 07:33:25
URL: http://tigerhockey.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Det går hur bra som helst! :)

2011-04-10 @ 11:03:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0