1 dag kvar!! och en tillbakablick på Brynäs hemmapremiär förra säsongen

Yes nu är vi snart där, 16 september ! :) men inte ännu men snart !  :) Dagen jag har längtat efter jättelänge. Det kommer nog vara en premiär att minnas, för det ryktas om att det kommer väldigt mycktet folk. Men jag ska inte ha för stora förhoppningar på det. Men bra stämning kommer det iallfall att bli det kan jag lova.

Känner på mig att Brynässpelarna kommer vara en aning för mycket tända lite övertända kanske, men det hoppas jag släpper så fort pucken har släpps för då är det bara tuta och köra som gäller! :) för vinst ska det bli!

Men nu en liten tillbakablick från förra säsongens hemmapremiär, Då Brynäs spelade den allra första matchen borta mot Timrå och där fick Brynäs med sig 1 poäng hem till Gävle. Men det är inte den matchen jag tänkte berätta lite om utan hemmapremiären den 26 september, då det var match mot Skellefteå AIK.

Matchen började rätt bra för Brynäs del, Lars Jonsson sköt in 1 - 0 i spel i numerärt överläge, rätt upp i krysset!. Den första perioden slutade 1 - 0 till Brynäs. Men Brynäs hade kunnat sätta både 2 - 0 och 3 - 0 när både Magnus Kahnberg fick en chans och sen Jörgen Sundqvist fick en annan kanonchans. Men det gäller att ta vara på sina lägen för i början av andra perioden kvitterar Skellefteå till 1 - 1 genom Johan Forsberg. Den andra perioden ägde Skellefteå mest. Målet föressten kom i spel fem mot tre för Skellefteå. Det vart för stora ytor för Brynäs att försvara sig på. Andra perioden slutade 1 - 1. Alltså en spännande tredjeperiod att vänta.

Den tredje perioden börajde inge vidare, skellefteå kunde ta ledningen med 1 - 2 i spel fem mot fyra. Målet gjordes av Christian Söderström. Sen kunde Brynäs aldrig resa sig riktigt och förlorade matchen med just 1 - 2.

Okej nu åter till verkligheten. Matchen kanske inte var så kanonbra. Brynäs förloradew premiärmatchen i Läkerol arena, men de förlorade förra säsongens första hemmamatch,då ska de banne mig vinna den i morgon mot Modo!!! :) Förra säsongens hemmapremiär var det väldigt viktigt att man spelade bra i fem mot fyra och fem mot tre. Det var där målen gjordes. Hoppas Brynäs har tränat mycket på just powerplay och sånt. För det kan behövas i premiären! :) Brynäs enda målskytt i premiären förra säsongen var Lars Jonsson :) ska han få näta i Läkerol arena i morgon också tro? :) det återstår och se men det hoppas jag verkligen att han gör! :) Det var en liten tillbakablick på förra säsogens hemmapremiär, nu är det bara framtiden som gäller. I MORGON ALLTSÅ!  :D

Föressten på hemmapremiären förra säsongen var det 6 500 personer, det borde väl slås i morgon. Det tror jag och det hoppas jag! :) ses i Läkerolen i morgon gott folk! :D
puss och kram <3


I morgon vill jag se jubel i Läkerol arena <3


sånt jubel vill jag inte se!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0