Premiären skulle visa sig bli en blytung förlust

Ja igår var det ju ÄNTLIGEN dags för den dagen jag har längtat efter så länge. Dagen då Brynäs skulle krossa Modo på hemmais i premiären. Jag var taggad till tusen och likaså Catarina och Eva :) Jag hade även stora förväntningar av Brynäs IF som lag. Okej jag vet att premiärer kan vara lite sisådär i spelat och så lagen har inte riktigt fått till sitt spel. Men men det kändes så jäkla bra!

det kanske kändes för bra... för Brynäs IF var inte bra i gårdagens match :/ Brynäs förlorade sin hemmapremiär med  0 - 2. Piinsamt men sant. Man kan inte vinna en match om man inte gör några mål tyvärr :/ vart var Kahnberg?, Somervouri?, Nordqvist?, Dackell?, och alla andra? inga mål iallafall. Och det är för dåligt Brynäs! Den enda som var bra i Brynäs var nyförvärvet Dale Clarke. Han visade en klass för sig :) sen junioren Anton Rödin var inte mycket sämre, men när väl brynäschanserna kom så tog ingen tillvara på dom utan det där sista vassa avsluten kom aldrig. Modo var inte heller så superbra, men de spelade väldigt smart och hade ett väldigt bra försvarsspel. Kändes som om Brynäs hade lite premiärnerver som inte ville släppa.  

Men vi Brynäsare kan trösta oss med att det är 54 omgångar kvar av elitserien :) Brynäs kommer att komma igång mer och mer det kan jag lova! I morgon är det dags för den första bortamatchen och den spelas nere i Jönköping mot HV71, det kommer bli en mycket tuff match, men Brynäs är allt annat än revanschsugna nu! så det kommer nog bli en spännande match ändå. Sen om det blir vinst det får vi se i morgon! jag ska vara hemma hos Eva och se matchen på TV. :) det ska bli skoj! :)  Men nu glömmer vi gårdagens match och ser i fram emot morgondagens match mot HV71 och sedan nästa hemmamatch som är nästa torsdag 23/9 mot Djurgården :) då blir det att bua ut Widing....

En sak är iallafall säker, SKÖNT att hockeysäsongen är igång på allvar! :)
Nu kommer det lite bilder från GD och någon enstaka bild från min kamera...


På denna bild är jag faktiskt med :) om ni ser publikvärden i den gula jackan så står jag nedanför henne ;)
Bäst ikväll var publiken så stod det i GD :) det var ju kul, för när man står i klacken så hör man knappt sin egna röst och hur mycket det hörs i arenan :) men kul att det var livat igår :)


Här har Modo precis gjort 2 - 0 :/ det var bara Modo som kunde göra mål i gårdagens match 
Ni kan bara glömma inlägget där jag hade resutatet i handen.... Det stämde inte alls. :(
Bilden är tagen från GD


Två Brynässtjärnor som var taggade till premiären! :) och det visade sig att de var Stjärnorna hela kvällen för killarna på isen var inte några stjärnor! 

 

HÄRLIGT att vara tillbaka i Läkerol arena igen <3


I fan corner var det Hansen och Granström som intervjuvades, här har Gävle engeri vart så duktiga att de har dragit ur en säkring, så de fick prata utan mickarna istället :) hehe så kan det gå :)


Jonathan Granströms tur i Fan corner :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0