8 dagar kvar! och Djurgårdskross

Ja nu är det bara 8 dagar kvar till premiären! det börjar närma sig! det ska bli såå intressant att följa Brynäs IF denna säsong! :) Som det stod i aftonbladet idag. "baby - Brynäs" Halva Brynästruppen består av ungdomar som är födda 90, 91 och till och med 92. Det är rätt otroligt, och det visar vilken ungdomsverksamhet det finns i Gävle. Att Brynäs IF får fram så unga och duktiga talanger, man får vara en stolt Gävlebo! :)

Som jag berättade igår så har Brynäs spelat en träningsmatch i kväll mot elitseriemotståndet Djurgården. På Hovet spelades matchen. Jag säger bara tre ord: BRYNÄS KROSSADE DJURGÅRDEN!  :) okej nu är det bara försäsong men det är viktigt med vinster på försäsongen också. Brynäs vann med 5 - 0 och Bjurling fick hålla sin första nolla i Brynäströjan :) Som han kallades i GD . bloggen "BB King" rätt coolt namn :)

Målskyttarna för Brynäs var:
0 - 1 Calle Järnkrok
0 - 2 Eero Somervouri
0 - 3 Lars Jonsson
0 - 4 Johan Larsson
0 - 5 Mads Hansen

Enligt GD - bloggen så var Djurgården väldigt bleka. De får skärpa till sig till premären, eller vad säger jag, de får gärna spela som de gjorde idag, iallafall mot Brynäs! :)

Nu blir det en härlig natt !  godnatt och sov gott mina kära vänner! <3


"Baby - Brynäs"


Björn Bjurling fick hålla nollan :) han vart ingen "bjudning" utan han är världens bästa Björne Bjurling! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0