7 dagar kvar!!

En vecka och sen smäller det ordentligt i både mig och i Gävle och till och med på isen i Läkerol arena! för det är där Brynäs ska ta säsongen 2010/2011 första seger! mot töntarna Modo hockey. Det ska bli såå kul! äntligen få skrika lite och heja fram Brynäs IF till seger! 3 poäng ska direkt passas vidare till tabellen!

Nu till lite olika artiklar och annonser som har publicerats i dagens tidningar.

Först lite eftersmak från igår :)

härlig artikel ! :) Brynäs verkligen krossade Djurgåden, Djurgården var alltså helt usla i denna match, nej vad säger jag det kan faktiskt vara att Brynäs var för bra igår mot Djurgården, ja helt klart så var det så :) längst ner vid artikeln så kan man kommentera den, och såklart ska det vara någon Djurgårdare som skriver att ja men det är ju bara träningsmatch och det gäller inte ett skit, vänta bara Brynäs så ska ni få se i serien vilka som krossar vilka :) typ så :) Jag håller med att inte 5 - 0 på försäsongen spelar så stor roll. Men ändå nu när det bara är en vecka kvar tills premiären så vill man både som tränare och spelare att saker ska komma på plats och att det funderar. Det gjorde det inte alls för Djurgården, men dessto bättre för Brynäs. men jag vet att allt kan hända i Elitserien, alla lag får mer eller mindre svackor under säsongen. och jag hoppas Brynäs svacka blir väldigt liten... helst ingen alls. :)

Nästa artikel handlar om Brynästalangen Johan Larsson <3


Ja 3 poäng igår mot Djurgården och Johan Larsson belönas med ett A - lagskontrakt! Helt rätt, Johan är grym, hoppas bara han blir det när elitserien drar igång också! Lite synd är det också, för nu måste någon petas från någon plats i kedjorna för att få plats med Larsson. Men samtidigt är det rätt skönt utifall om det skulle dyka upp någon skada så har man någon spelare att ersätta. Jag tror Johan Larsson kommer utvecklas enormt denna säsong :)

Nästa artikel är med om målvakterna :) 


Det är såklart det här alla Brynäsare och experter är fundersam på. Men samtidigt har Brynäs en av elitseriens bästa målvaktstränare och varför skulle han då vilja träna Svedberg och Bjurling om han inte tror på dom. Såklart Pekka tror på dom och det gör hela föreningen. Mer Brynäsfans som inte förstår vad Bjurling gör här i Gävle. Men själv tror jag att han kommer få en nytändning här i Gävle i i Brynäs IF. Han kommer göra många fina räddningar denna säsong. Lika Svedberg kommer att utvecklas otroligt bra i Brynäs. Det alla verkar tycka är lite oroligt är att Bjurling kommer ju senast från ett kvalserielag (Södertälje) och Svedberg kommer senast från Modo och de klarade inte slutspelsplatsen. Så visst... men samtidigt är de i Brynäs IF nu och Brynäs har gått till slutspel 2 säsonger i rad nu... nu lugn bara lugn alla Brynäsfans... Brynäs IF kommer gå till slutspel i år jag lovar! :) kom ihåg att ni har läst detta på min blogg ;) 

Och sista artikeln från Hockeysverie.se :) alla elitserietränare träffades idag i Globen för en upptaktsträff :) 


Denna bild får avrunda mitt skrivade för idag :) alla elitserietränarna :) snyggast är iallafall Niklas Czarnecki med Sveriges snyggaste tröja <3 7 av 12 tränare tror att HV71 kommer att ta SM - guld denna säsong. Jag tror inte på dom! vilka jag tror vinner SM - guld får ni veta i helgen :)

Puss och kram <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0