3 poäng! och en underbar klack!

Dags för omgång 3 som spelades i Läkerol arena mot skansenlaget Djurgården! skulle den första 3 poängaren komma idag tro? :) okej jag har ju redan avslöjat det genom bloggtiteln men men :) ska berätta lite hur det gick till! :)

Brynäs tog ledningen med 1 - 0 genom Lars Jonsson, ett hårt backskott som gick i mål! :) Djurgården kvitterade tog rätt så snabbt, ställningen efter en period var 1 - 1. I den andra perioden tog skansenlaget ledningen med 1 - 2. Men men det varade en liten stund innan min favorit kunde sätta in Kvitteringen! :) Jonathan Granström <3 till
2 - 2, sen var det hemmalaget som tog över mer och mer, och Brynäs gjorde 3 - 2 genom lagkaptenen Andreas Dackell <3 i högtalaren hörde man då... " Du ska vara president, du ska vara miljonär" så grymt härligt! :) det passar så bra på lagkaptenen också :) men men nu till den tredje perioden där brynäs ganska snabbt gjorde 4 - 2 genom norrmannen Mads Hansen ! :) det visade sig bli ett mycket viktigt mål för efter det målet orkade Djurgården aldrig lyfta sig igen, utan Brynäs stängde matchen och bevakade sin ledning, och det kändes stabilt rätt igenom. :) Brynäs IF tog alltså första 3 poängaren säsongen 10/11 igår mot djurgården. Det var grymt skönt, förra säsongen tog det ända fram till den 6:e omgången innan Brynäs kunde ta tre poäng men denna säsong räckte det med 3:e omgången då 3 poängaren hamnade hos Brynäs. 

Brynäs spelade grymt bra! lite småslarv i egen zon men annars var anfallsspelet underbart att se och våra junisar gör det ruggigt bra! de kommer betyda hur mycket som helst i vinter! :D  Det är även skönt att målskyttarna kommer igång, en sån som Mads Hansen som bara gjorde enstaka mål förra säsongen har nu gjort 2 mål på två matcher :) det är många som har spräckt målnollan! och det glädjer mig! :) 



Siffran om publik är felaktig, en gammal bild

Dags att berömma KLACKEN! Så bra som klacken har varit i de 2 första hemmamatcherna så bra har jag aldrig hört klacken förut! Matchen igenom ropas det ramsor så som... " ett hockeylag från Gävlestad"....." Brynäs "klapp klapp" Brynäs "klapp klapp".... tjalalalalala.......och massvis med andra ramsor. Det är roligt att gå på hockey när det är härlig stämning i Läkerolen också! :) fast jag lovade mig själv att inte skrika så värst mycket för jag haront i halsen och rösten har varit lite si sisodär på sistone. Men när klacken drar ingen så skiter jag fullständigt om rösten är borta när jag kommer hem, för det är så grymt roligt att skrika allt vad man har för att hjälpa Brynäs till seger. Dessutom hör man inte sin egna röst... det är lite småläskigt :) hehe fast samtidigt bra. Står man på ståplats så tycker jag att man ska vara med och skrika och hjälpa laget till seger. Den 6:e spelaren är publiken och det märkte vi ju igår, Igår vad den 6.e utespelaren väldigt viktig, för det vart ju 3 poäng! Publiken gör hockeyn rolig + spelarna på isen såklart! de är ju de som ger oss kärlek och som ska prestera! :) 

I morgon blir det resa till Göteborg och till Scandinavium och förväntar mig hård kamp i 60 minuter och 3 poäng skulle sitta kanon! hör av mig mera på söndag då jag skriver ett nytt inlägg om matchen och själva upplevelsen på plats! :) vi hörs! kram 

Här kommer några bilder från matchen! :)


Uppvärmning <3 


BIF is the best <3 


Kärlek här och nu <3 BRYNÄS IF <3 


Ställningen efter 2 perioder, ett till mål i tredje till Brynäs! 4 - 2 ska det vara 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0