1 poäng som borde vara 3

Då var jag tillbaka och förlusten i torsdags är som bortblåst! :) Idag var det istället dags för Brynäs att ta sig an HV71 i Kinnarps arena. Jag själv befinnde mig hemma hos Eva i TV - soffan och kikade in matchen. Jag visste att det skulle bli jäkligt tufft att ta poäng mot bläää HV! men jag vet att de kan! :)

Match började inge vidare för 02.30 in i första perioden tar HV ledningen med 1 - 0 genom Martin Thörnberg :/ Men det stoppade inte Brynäs IF, de kom in mer och mer in i matchen och efter 13.32 i första perioden spräcker Brynäs nollan för säsongen 10/11 genom bästa Eero Somervouri!! <3 härligt!
Det resultatet stod sig perioden ut och den andra började mer intressant när Mads Hansen av alla människor sätter 1 - 2 för BIF :) gissa om jag och Eva skrik !? :) inte nog med det Brynäs går ifrån till 1 - 3 i början av tredje perioden! då trodde jag att detta skulle bli en härlig kväll med 3 poäng till Brynäs. Men så var det förstås inte.... föressten gjordes 1 - 3 målet av målkungen Magnus Kahnberg <3 men 1 - 3 skulle det inte sluta utan HV kom tillbaka och gjorde både 2 - 3 och 3 - 3 :(  då trodde både Eva och jag att denna match var körd... HV skulle nämligen göra 4 - 3 snart... men nej nej det var Calle Järnkrok som satte 3 - 4 för Brynäs! och då vart det lite hoppfullt en stund :) men icke sa nicke utan HV kvitterade ännu en gång till 4 - 4 och matchen slutar så efter full tid. HV71 skulle defenetivt avgjort under ordinarie tid för när det var en minut kvar åker Brynäs på en utvisning oh HV får avsluta med powerplay, och hade några jättelägen men som tur var så fick Brynäs en poäng med sig i bagaget hem till Gävle. Men det skulle även spelas förlängning i Kinnarps, men den varade inte så länge innan ja ni vet han som spelade i Brynäs förra säsongen Juuso Hietanen (!) av alla HV spelare avgör för HV. Ja så kan det ju också gå. Men Brynäs borde ha tagit alla 3 poäng, de gav bort segern med lite slarvpuckar tyvärr :/ men 1 poäng i Kinnarps arena är inte såå dumt... fast det skulle ha varit tre. Men domaren var inte bra i denna match, man brukar ju klaga på domaren när sitt favoritlag förlorar en match men Sören Persson var inte rättvis idag, Brynäs fick 10 utvisningsminuter emot sig medans HV71 bara fick 2 minuter emot sig. Men men ska inte klaga på domaren men tycker han kunde ha gjort det lite bättre.

Annars en jäkligt bra match av Brynäs IF. Iallafall om man ska titta tillbaka på premiären mot Modo, så var denna match mycket mycket bättre. Nu väntar Djurgården hemma i Läkerol arena på torsdag! det kommer bli en trevlig tillställning med förhoppningsvis mål denna gång! :) vart ju 4:a mål idag!! :)

Målskyttarna:
Eero Somervouri
Mads Hansen
Magnus Kahnberg
Calle Järnkrok

Skönt att både Somervouri och Kahnberg har fått göra mål, för de är så pass viktiga att de måste leverera redan i början :)
Ja hur skötte sig Björn Bjurling då? jo jag tycker väl att han gjorde en ok match iallafall. Släppte in lite väl mycket mål kanske men det är inte bara hans fel utan backarna också. Men ska Svedberg få förtroende på torsdag tro? det är frågan.

Nu ska jag alldeles strax sova om jag ska orka tänka i morgon på vad jag ska rösta på, jag har typ bestämt mig men det är inte lätt när man inte alls är insatt i ämnet. Men men rösta ska jag iallafall göra :)


Ja som sagt... Czarnecki var inte nöjd med domarinsatsen.


Taget ur aftonbladet. Ja det kändes konstigt för Juuso att göra mål på sina gamla poolare. Men Brynäs gjorde en jäkligt bra match ändå tycker jag! :)


Här är en målskytt som trivs väldigt bra i Kinnarps arena, han gjorde även mål förra säsongen i Jönköping. Denna underbara talang Calle Järnkrok. fortsätt med det!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0