"Djävlar vad bra vi var!"

Hej mina kära vänner! ni som inte gillar sport kan stänga ner den här bloggen direkt, om ni inte vet hur man gör så klickar man på det röda krysset längst upp i högra hörnet. Jag vill ju såklart att ni ska stanna kvar på sidan och läsa mitt inlägg, men det är upp till er hur mycket hockeyintresse det finns i er. Det här inlägget kommer inte bli någon kortberättelse men ska ändå inte vara såååå himla långrandig, ska vara si sådär lagom typ :). Nu kör vi!

Igår var det ju Lördag, om ni inte visste det så vet ni det nu. Hockey som vanligt alltså, denna gång hemma i Läkerol arena, och denna gång mot Serieledarna Luleå. Som jag skrev i förra inlägget så vågade inte jag tippa seger för Brynäs för då tar besvikelsen över.. tyvärr. så Luleåvinst enligt mig skulle det bli på lördagskvällen, så en hockeyfest skulle vi inte få uppleva, kanske Luleåfansen då.... men men
Ja just det Luleåfansen.. "skoterraggarna" som de också kallas. Ska vi kallas "en gris, en ko, en Gävlebo" av AIK fansen så ska Luleåklacken ändå tåla "skoterraggarna". Men nu var det inte så att det var "en gris, en ko, en Gävlebo" som de sjöng på, utan i Läkerolens korridorer hör man ett gäng Luleåfans sjunga..... "Serieledare chalalalalala, serieledare chalalalalalala". Ja och det vet vi Brynäsfans att "skoterraggarna" är just nu i serieledning i Elitserien, men det kan vända snabbt i den här serien.. så lugn nu alla Luleåfans.
Föressten så var det en stor skala Luleåfanns som hade letat sig ner till Gävle för att se "serieledarna" möta Brynäs IF! GRRR... :) Luleåfansen hade tydligen tagit tåget ner hit. Trevligt att se en massa luleåfans, det hör inte till vanligheterna i Läkerol arena kan jag säga.

Men nu till Brynäsarna Eva, Catarina och jag själv såklart, sen får man inte heller glömma Jessica... Det var så att Catarina och jag hade planerat en sak innan matchen idag, Det är som alla vet Halloween.. och det firade vi med att vara Djävular. Så här såg vi ut...


ser ni bokstäverna också? :)

Så såg vi alltså ut. Innan matchen gick vi runt i våra små horn... så kom det några människor som sa... nu Djävlar tjejer kör vi!.... vi höll bara med och fortsatte vår tur runt arenan.. föressten man undrar just hur många varv man har gått runt i Läkerolen? :) det är nog en hel del varv faktiskt. Vi stannade sedan vid ett fönster där vi kunde ha utsikt över Brynässpelarna när de lirade lite fotboll som uppvärmning. Det första man ser är att Andreas Dackell tittar på oss och börjar skratta... ;) haha ja är man djävlig så är man... haha vi började med underhållningen sedan får Brynäs fortsätta på isen...
Nästa stopp för Djävularna var "Tigerhörnan" där får barn leka, vadå barn? tänkte vi. Vi såg ett sånt där hockeyspel och jag och Catarina stannade och spelade lite. Det gick inge vidare, men kanske för att hockeyspelet var lite lakom trasigt. Men roligt var det iallafall.


Det lite lagom trasiga hockeyspelet :)


Sedan fortsatte vår vandring, fast denna gång till vår plats "ståplats" :) Där inväntade vi uppvärmningen. När uppvärmningen var över, hörde man "kabooom" från Luleåklacken. Det visade sig att de smällde knallskott ner mot Brynäsklacken. Men men sen började introt, vi tänder våra horn och vi lyser upp i hela Läkerol arena typ ;) lite coolt faktiskt. Sen drar matchen igång.....

Matchen börjar i ett rasande tempo... bara så ni vet så tippade jag 2 - 5 till Luleå i denna match, kom ihåg det resultatet. Brynäs gör första målet genom talangen Jacob Silfverberg! 1 - 0 till Brynäs blir även 2 - 0 innan den första perioden är slut. Målet görs av Jonas Nordqvist. När det återstår 1 minut av första perioden sätter Luleå en reducering till 2 - 1. Då smäller det till IGEN, "kaboom" och Luleåfansen har kastat knallskott... den här gången gör det Brynäsklacken förbannad, iallafall en del av den, Djävularna håller sig dock lugna. Men delar av Brynäsklacken springer fram till räcket som avgränsar de både sektionerna. Och skriker fula ord och är allmänt förbannade på att de smäller knallskott. Den här gången plockar polisen bort varenda Djävel från ståplats... fast dock tar de inte oss ;) ne men de tar tar alla Luleåfans för en kroppsvisitering. För att kolla om det är någon som bär på några fler knallskott. Innan den andra perioden har dragit igång ploppar det upp lite Luleåfans hela tiden, men en stor skala har försvunnit.. 

Den andra perioden är ca 5 min lång innan "floppvärningen" visade att han inte är någon floppvärvning, han vi pratar om är Dale Clarke, som sätter 3 - 1. Då kan vi konstatera att min tippning 2 - 5 till Luleå sprack, tack för det! men hur det skulle sluta visste vi inte än, Luleåklacken lugnade iallafall ner sig en aning efter kroppsvisiteringen. Men Luleå på isen lugnade inte ner sig direkt. 3 - 2 kommer 10 min in i tredje perioden. Det skulle visa sig bli en spännande match det är, som så många gånger förut. Luleå tar ut målvakten och då brukar, vad hända??? jo mål i tom kasse!!! Eero Somervouri sätter 4 - 2 pucken i tom kasse och ett jubel som heter duga ryser igenom hela kroppen och enda upp till Djävlulens horn, som tänds och skiner upp i ett glatt glädjeskratt! och lättnad!. Brynäs hade gjort det!!! slagit serieledarna Luleå! vilket bara var en underbar känsla. Glöm 5 - 2 till Luleå och dröm 4 -2 till Brynäs,den drömmen gick i uppfyllelse. 

Efter spelarna hade tackat ståplatspubliken, Som var UNDERBAR idag! alla ska ha ett stort tack för insatserna alla gjorde.  Efter spelarna hade lämnat isen... så var inte Brynäsklacken nöjda med det utan den nya målvakten Thomas Greiss ville Brynäsklacken se på isen igen! " VI VILL HA ! THOMAS PÅ ISEN, VI VILL HA, THOMAS PÅ ISEN!" så skrek alla.... det tog ett tag men alla ville verkligen se den nya målvakten som gjorde en kanonmatch idag på isen igen. Och efter några minuter kommer han ut!! ett stort jubel hörs och alla klappar händerna och Thomas åker runt på isen och tror inte sina ögon att Brynäsfansen tycker om han så mycket. 
Som GD:s krönikör "Stisse" skrev i dagens tidning: Det var veckans skönaste och mest efterlängtande inropning, och en sån där grej som händer i sportens värld som jag aldrig kan bli mätt på.   
Det är så sant som det kan bli! det är underbart att se och höra! 


underbar bild <3   THOMAS GREISS ! 

Inte tala om sittplatspubliken! den var något extra idag! När klackan började klappa i takt, hänger plötsligt hela hallen på. Det gör att man får rysningar i hela kroppen, tänk nu också på att det var ca 5000 pers på plats bara! tänk på lördag, match mot Frölunda och HOCKEYFESTEN! är på plats! det går inte att gömföra med det här idag, hockeyfesten är bara något man vill uppleva som hockeyälskare och Brynässupporter. Två klackar i en hall gör att man tex skriker, "andra sidan är nu klara" "jajjamensan fattas bara" det kommer att vara så underbart!! det kommer också vara mer än 5000 åskådare på plats, det brukar vara väldigt populärt med hockeyfesten. Det drar mycket folk. så JAAA JAG LÄNGTAR TILL LÖRDAG!!!  


Hockeyfesten är alltid något extra! kom till Läker på lördag om ni vill vara med om något alldeles extra inom sporten och hockeyns värld! <3


Men Brynäs IF då, hur de spelade idag! helt otroligt, med detta spel vinner vi SM - guld kan jag lova! men om man ska klaga lite på laget, vilket man inte borde göra när det har blivit Brynäsvinst. Men det är så att Brynäs har varit lite för ojämna i sitt spel. Ena matchen har de spelat väldigt bra och andra matcher har de spelat som ett bottelag. Vilket inte är så bra. Men det kommer nog Czarecki få ordning på.. 
En annan kanske lite mer glädjade sak eller jag vet inte, men Brynäs spelar bättre mot TOPPENLAG än mot BOTTENLAG, så är det ! fråga mig inte varför och Brynäs vet nog inte själva varför men visst är det underligt, inte ens Djävulen kan svara på en sån fråga, tyvärr. 
Igår var det iallafall Brynäs som gjorde Luleå dåliga! Brynäs gjorde allt rätt igår, åkte skridskor, tacklade, gjorde mål, försvarade sig galant, Greiss gjorde det grymt i målet! och det absolut viktigaste kanske Brynäsklacken och publiken var GRYM!  jag skrek hela matchen som jag aldrig har gjort förut! Gode gud låt detta fortsätta! :) 

Att Luleåfansen kunde bete sig som de gjorde, hade jag ingen aning om. Trodde aldrig att Luleåfans var sånna :/ Har alltid tyckt att Djurgårdssupportrar och AIK supportrar är värst, men det vette sjuttom nu... Luleåfans kan tydlingen de också. Undra vad som är värst.... "någon kastar öl på någon" eller om man får ett "knallskott" på sig. Tror det sistnämda är värst, av det kan man skada sig, det kan man inte av öl. Då blir man bara lite blöt och luktar öl. Men det får man avgöra själv vad som är bäst :)

Så här stod det iallafall i Aftobladet efter matchen: 



Rätt åt dom :)

Efter matchen var det dags för det vanliga Fan corner. Idag tog även jag en autograf av en av mina två favoriter. den första jag tog av igår var Alexander Sundström :) den andra "vargen" kommer jag ta en autograf av senare :) när han dyker upp i Fan corner. 


Alexander Sundström på ena axeln :) på andra axeln kommer en annan favorit att stå..

Ne vad tycker ni? ska jag ge mig nu? jag tror det, nästa match för Brynäs är på tisdag mot Modo i Ö - vik. Hur den matchen slutar vågar jag inte gissa, det är kanske bäst att tippa Modovinst, det gick ju bra igår när jag tippade att Luleå skulle vinna. :) hehe ne vi får se hur det går på tisdag.... :) 

BRYNÄSAREN ALEXANDRA hälsar tack och hej! :)

Den här bilden får avsluta detta långa inlägg...

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0