full fart framåt men för sjutton sätt stopp bakåt också!

Jag har inte skrivit om Brynäs match i tisdags, men det är så här kära vänner att den matchen var ingenting att skriva om! det var rent ut sagt en SKITMATCH från Brynässida. Så bara avslöjar att ett lag som Södertälje vann matchen med 7 - 2 , det ska inte få hända! men såklart ska det någongång hända, och såklart händer det Brynäs som vanligt. SSK ska ligga under oss i tabellen så är det bra, just nu ligger de över oss men förvisso på samma poängantal som Brynäs. Men skärpning Brynäs! mål gjorde iallafall två Brynäsare, ett gjordes av succevärvningen Mattias Ekholm som idag vart utsedd till årets första rookiekandidat. Den andra målsytten gjordes av junioren Jacob Silfverberg. Men skitsamma vilka som gjorde målen det hjälpe iallafall inte till en seger.

Brynäs ställde nyförvärvet Thomas Greiss i målet mot SSK. Vilket inte gick så bra som ni har läst på resultatet. Det var några puckar som gick in alldeles för lätt. Men samtidigt fick han ingen och då menar jag ingen hjälp av Brynäsbackarna. Dåligt! Men nu slutpratat om denna match....

Ny match idag! Brynäs - AIK. Blir väl att ta med skyddshjälm när galna AIK supportrar intar Läkerolen. Jag vill se ett Brynäs IF som är mer taggat än någonsin ikväll! 7  - 2 förlust i tisdags har de glömt. en 3 poängare är ett måste idag mot AIK! det finns inget annat! jag tror på vinst med 4 - 1!

ETT HOCKEYLAG FRÅN GÄVLESTAD, SOM VI LEVER FÖR VARENDA NATT OCH DAG, FÖR VI SKA VINNA VÅR MATCH IDAG, FÖR VI ÄR BRYNÄS FRÅN GÄVLESTAD. OLÉ OLE OLÉ OLE OLÉ OLÉ OLÉ OLÉ !!

Omgång 15 i elitserien 2010-10-28 ser ut så här:

Luleå - Södertälje
( Där borde Luleå ta en 3 poängare, men glöm inte att Södertälje har tre raka vinster)
Mitt tips: 4 - 2

Skellefteå - Frölunda
( Här tror jag på en Skellefteåvinst)
Mitt tips: 3 - 2 i sudden

Modo - Färjestad (tror på en bortavinst, Modo har tre raka förluster)
Mitt tips: 3 - 5 (sista målet i tom kasse)

Brynäs - AIK (Hemmavinst såklart!)
Mitt tips: 4 - 1 ( Brynäs har varit starka på hemmaplan, revansch sen 7 - 2 förlusten SSK är att vänta)

Djurgården - Linköping (Här tror jag på en ganska jämn tillställning)
Mitt tips: 3 - 2

HV71 - Timrå (HV tar 3 poäng idag)
Mitt tips: 3 - 1


Dessa två herrar sätter ett varsitt mål idag! Lauritzen och Hansen <3


Thomas Greiss får stå mot AIK ikväll! :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0