AIK tror att de äger hela supportersverige tyvärr! älska ert lag så älskar vi vårat Brynäs IF

Tung tung kväll........ glöm det jag skrev i förra inlägget, glöm vad jag tippade i matchen glömde skyddshjälmen hemma, glöm den här kvällen alla Brynäsare, AIK fansen kan ju få fira dock att de åker ner till allsvenskan i vår.

0 - 3 mot AIK på hemmaplan är USELT! när jag skriver det här orkar jag knappt sätta fingrarna på bokstäverna på tagentbordet, för den här förlusten var inte rolig. Mot bottenlaget AIK får man bara inte förlora. Så är det Brynäs! 7 - 2 förlust mot SSK brändes fast på armen eller vart som helst, okej Brynäs spelade kanonbra i första perioden! dock får AIK det dära viktiga första målet som gör att Brynäs faller ner lite och blir sämre, varför vette sjutton men något händer. Målet som AIK gör SKA Greiss egentligen ha, men den gliiiider sakta men säkert in i mål.... de andra två målen vet jag inte så mycket om men tror inte att Greiss ska lastas för dom.

Tydligen är det nog så att när försvarsspelet inte fungerar bra, ja då fungerar anfallsspelet klockrent, och tvärt om. Idag fungerade försvart spelet rätt så bra iallafall trots 3 mål i baken. Men det var en förbättring från SSK matchen.
Men snälla Brynäs se till att ni bränner bort 7-2 förlusten på armen eller vart ni nu har satt den och vinn mot Luleå på lördag. Om det inte är så att 0-3 förlusten nu också har brännts fast på den andra armen, och Brynäs faller som en tung sten på lördag också, ne bränn bort skiten! vinst på lördag och brännmärket borta med vinden.

Ja just det ja, Luleå på lördag, vilket kommer bli en tuff match, men denna säsong är det faktiskt så att Brynäs spelar bättre hockey mot lag som ligger i toppen och som har mycket fart under skridskorna, mot lag som ligger i botten, som tex AIK blir Brynäs plötsligt väldigt dåliga. Hur kan det komma sig? så alla ni som redan har förutsett en förlust på lördag kommer att ha fel! för på lördag är det 3 poäng som gäller, vilket jag skrev idag också men det verkade inte gått in i Brynäsarnas hjärnor, i min var 3 poängaren redan där men inte jag som presterar på isen, utan jag bara hejar fram laget till den där 3 poängaren, vilket jag kommer göra stenhårt på lördag! :)

jag säger bara AIK fans! vilka puckon, nu ska jag inte dra alla över en kant, men jag säger de flesta är ju helt dumma i huvudet. De tror ÄRLIGT att de äger hela Hocketsverige för sig själva. Att kasta pengar på klacken gör bara oss Brynäsare rikare så tackar för det! att skrika "svin" till våran målvakt är så omoget det kan bli, Greiss lyssnar förstås inte på det men ändå! att kasta glas fulla med öl är ändå det värsta! det var väldigt nära att man fick gå hem som "stinkande öl" ikväll. Som tur var hamnade den trappsteget under oss, och ingen fick den på sig. Men ändå! Varför i hela världen får de ta med sig öl in på sektionen???? vad ska det vara bra för, okej för Timråfans, Skellefteåfans, Södertäljefans och nästan faktiskt Djurgårdsfans är det okej, men AIK fans finns det inte ens på kartan att de ska få ta med sig öl på sektionen, okej om de dricker i baren... men inte annars.
AIK har en sån jäkla respekt från både andra fans och andra människor runt hockeyn, de får göra precis vad som helst. Medans dom får göra vad som helst så får vi andra supportrar lida och få skiten. Hur det ska vara....
Som när vi Brynäsare åker på bortamatcher, säger de åt oss att inte ta kort i arenan, inte sätta upp banderoller över reklamskyltar, inte bete oss dåligt..... Men hallo! AIK fansen idag då... vem sa åt dom att sluta bete sig dåligt? ingen.... inte vad jag vet, för de fortsatte att skrika fula saker och gjorde saker som bara hör till lekis....

Skulle nog ha haft skyddshjälmen med mig iallafall....

Ne om det ska fortsätta så här så vet jag inte om jag tänker gå på någon mer hemmamatch när AIK kommer på besök. Det är rena faran att stå i Brynäsklacken när AIK supportrarna är på besök. Fattar inte hur man kan bygga både hemmastå och bortastå brevid varandra, det är en gåta för mig hur de kan göra det. Man ska väl inte behöva vara rädd och riskera att få öl och andra skit på sig när man står och hejar flitigt på sitt egna kära lag Brynäs IF <3 

Nu slutpratat om AIK fansen men all beröm till Brynäsklacken som för det mesta struntade i AIK klacken och hejade fram Brynäs IF istället, det räckte ju inte idag, men på lördag kommer det att räcka! :)

Brynäs - Luleå 18.30 på lördag i Läkerol arena ! Bränn dit 3 poängaren nu Brynäs!! <3 



All kärlek till Brynäs IF <3 
 

pinsamma AIK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0