Brynäs spellediga i helgen, då drar jag till Strömvallen!

Idag är det Söndag, och nu tror alla att det har varit Brynäsmatch ni som läser inlägget, men icke sa nicke. Det är aldrig match på söndagar för Brynäs del.

Men är det inte match för Brynäs så är det match för Gefle IF. Idag tog jag med mig Eva på en match på Strömvallen. Faktiskt bara min andra match på Strömvallen. Har varit där en gång förut med familjen. Men idag var jag där med hockeygalningen Eva :).

Det var en "ödesmatch" för Gefle IF. Dagens match var en sån där match som det var mellan Västerås - Brynäs i kvalserien. Då var det Brynäs som bara måste och skulle vinna sin match. Men idag var det inge tal om kvalserien, utan idag var det tal om Gefle IF ska få ett litet steg närmare allsvenskt kontrakt till säsongen 11/12.

Föressten så var biljetten väldigt dyr! haha eller inte, jag hade alltså med mig en 10 och två femmor vilket blir 20 kr. 20 spänn för att se Fotboll idag! det är ett riktigt kanonpris, tänk om det vore så billigt att se på Hockey i Läkerolen, men nej det skulle jag inte vilja att det var, det skulle inte klubben klara av. Okej Gefles matchter har inte alltid kostat 20 spänn heller, utan det var bara idag, för att de vill ha mer publik på matcherna. En vanlig ståplatsbiljett för en vuxen kostar 100 spänn.

Men matchen då? hur gick det i den, jo det var rätt så bra spel förutom att det tog ett tag innan det blev något anfall. Är ju van med hockeyn ja. Där går det undan direkt!.
Gefle IF sätter ledningsmålet 1 - 0 i den 39:e minuten. Han som gjorde målet har jag ingen aning vad han heter, har inte lika bra koll på GIF spelarna som jag har med Brynässpelarna. Vet att en Gefle spelare heter Hasse Berggren, men det är som att veta Andreas Dackell i Brynäs :). Det vet alla vem det är liksom. Sen efter 45 minuter spelade väntade periodpaus (eller inte!) halvlek heter det i fotboll Alexandra, fy fy.
När andra halvlek drar igång så sätter Gais mer och mer press på Bryn... nej igen! Gais sätter mer och mer press på Gefle IF. De hade en puck.. ne nu får jag skärpa mig. De hade en boll i stolpen en gång också men inget mål, och Gefle vinner den såååå viktiga matchen på Strömvallen med 1 - 0.  

Jag själv var som en isbit. Det var ju sååå kallt ute. Tack och lov att Brynäs och ishockey spelas inne i hockeyarenor. Annars hade jag dött, för det var inte skönt att stå i 90 minuter och frysa häcken av sig.

Ne kära vänner... nu är det snart läggdags för fröken Alex, ska upp tidigt i morgon. Sen på Tisdag är det dags för Brynäs att krossa SSK i Södertälje. Det ser jag fram emot. Och att se nya målvakten Greiss i mål. Ska följa matchen på TV hemma hos Eva. Det blir mer än trevligt.. :D

Här kommer lite bilder från Strömvallen och Gefle IF:s match:


Fotboll på Strömvallen


Jag och Eva, En i Brynäshalsduk och mössa och en annan med Malmö FF mössa och halsduk, då kan man undra vad vi gjorde där ;)


Gefle IF - Gais


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0