Pest och pina Brynäs IF !

ja då var vi framme vid omgång 5. Denna gång mot Södertälje. Jag tänkte före matchen att det här ska Brynäs klara lätt, SSK ligger sist i tabellen och har inte spelat bra hockey. Men för lätt trodde jag inte att det skulle bli, det är trots allt ett annat hockeylag som står på andra sidan isen och som desperat vill ha 3 poäng med sig till Södertälje. Men det skulle Brynäs sätta stopp för tyckte iallafall jag!.

Jag och Cattis var och tittade på isträningen på förmiddagen också. Det var full fart och det såg riktigt bra ut. Cattis och jag vart lite oroliga när Niklas Czarnecki inte var i båset tillsammans med de andra ledarna. Men "vips" så stod han där som tur var! :) först trodde jag att han hade blivit sjuk eller nått men han var med! som alltid! :)

Nu till matchen! ja som sagt jag trodde detta skulle bli en rätt så lätt match, och det var nog måna Brynäsare som trodde det. Men första perioden vill jag inte helst nämna, den var verkligen BEDRÖVLIG! tyvärr :( inget bra spel, nästan inget spel i huvudtaget. SSK kunde ta ledningen med 1 - 0 när klockan stod på 08.59 i första perioden. Sedan var det SSK som åkte skridskor och som var det bättre laget, fast jag tycker inte SSK överglänste men bättre än Brynäs var de iallafall. SSK kunde också utöka ledningen med 2 - 0 när klockan stod på 16.59. Trodde det skulle bli en lååång kväll... men sen hettade unga junioren jacob Silfverberg till och fixade reducering till 1 - 2 när klockan stod på 18.54 i första perioden. Det målet var viktigt! 
Andra perioden såg inte så bra ut den heller SSK kunde utöka sin ledning till 3 - 1 och nu kändes det tungt och väldigt tungt när man hejar på Brynäs. Visst de kom ifatt en 3 - 0 ledning mot frölunda i Scandinavium men denna gång kändes det inte bra. Innan den andra perioden var slut kunde Brynäs iallafall göra ett mål som betydde 2 - 3 och målet gjordes av en till junior vid namn Anton Rödin! :) och så slutade matchen 2 - 3 till SSK. Brynäs var nära nära att kvittera till 3 - 3 när man i slutet fick spela 5 mot 3 i över en minut. Men lyckades inte få in pucken i målet. Pucken studsade inte Brynäs väg idag, så brukar det låta, men idag tycker jag faktiskt att Brynäsgrabbarna får ta på sig förlusten. Vart var Nordqvist? Dackell? Somervouri? och Lars Jonsson vad höll han på med? ja nu ska jag inte hålla på att klaga på spelarna men bättre får ni spela Brynäs IF om det ska komma någon publik till Läkerol arena i vinter!

I går var det 5185 st som hade letat sig till Sätraåsen. Klacken var inte så bra den heller idag, men spelar inte laget bra på isen så blir inte heller publiken bra. Det borde vara så att publiken ska höras mest när det inte fungerar för spelarna på isen. Men tyvärr så fungerar inte Gävlepubliken :/ men nu ska vi inte deppa för mycket för den här förlusten Brynäs har ett väldigt fullpackat schema nu dom kommande dagarna. Kolla in!

Lördagen 2/10  Skellefteå - Brynäs 18.30
Tisdagen 5/10 Brynäs - Färjestad 19.00
Torsdag 7/10 AIK - Brynäs 19.00
Lördag 9/10 Brynäs - Timrå 18.30 (Ove Molin ska hyllas)

Men Brynäs har själv sagt att detta är en säsong som vi är mer fysiskt tränade än någonsin förut. Alltså blir detta tuffa schema en lätt match för Brynäsgrabbarna!  

Nya tag på lördag först och främst uppe i Skellefteå! Skärpning nu Brynäs! visa Skellefteå att det är ni som äger isen och inte Skellefteå! Kom igen!

Nu lite bilder från gårdagens match !


ingång 3 ;)


Mitt andra hem heter Läkerol arena :)


uppvärmning som vanligt :)


inte så glada spelare i Fan corner efter matchen :/ inte fans heller för den delen


Dackell och Järnkrok i Fan Corner :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0