Det är inte Tennis ni spelar Brynäs!

I går var det dags igen för Brynäs att ta på sig skridskorna och med klubban i handen göra en riktig bra match, det var nämligen bortamatch mot Luleå hockey i Coop arena. Jag visste redan från början att den här matchen skulle bli jäkligt tuff för tigrarna. Men med lite tur och bra spel kunde det ändå gå vägen.

Matchen i Coop arena började inget vidare för Brynäs, 1 - 0 till Luleå blev snart 2 - 0 och det kunde även ha stått 3 - 0  men det stannade vid 2 - 0, fast 19.56 in i första perioden gör Brynäs den där jätteviktiga reduceringen genom Lars Jonsson, ett hårt skott som sätter sig rätt upp i krysset! riktigt snyggt!. 2 - 1 alltså efter en spelad period.
Om den första periden börjarde uselt för Brynäs så tvärtom i den andra, 1.42 min in i perioden kvitterar Eero Somervouri ! det kommer mera....  hemvändaren Jonathan Carlsson sätter 2 - 3 pucken i mitten av perioden! här trodde jag att Brynäs skulle dra ifrån men icke sa nicke.... Luleå kvitterar till 3 - 3 och kan göra ledningsmålet 4 - 3 innan den andra perioden är slut. 
Den tredje perioden börjar med att Brynäs kvitterar IGEN denna gång till 4 - 4 men som många gånger förut så tar Luleå ledningen med 5 - 4, sen vet jag inte men Brynäs orkar inte längre, och Luleå kan göra både 6 - 4 och
7 - 4 som blir slutresultatet.  

Brynäs var bra med i matchen fram till i mitten av tredje periode då Luleå får gå fram och avgöra matchen. Det glädjer mig lite ändå att Luleå säger till canal + att Brynäs är nog det bästa motståndet vi har mött än så länge. Det kan Luleåtönten säga ändå men jag tror faktiskt att det är sant, jag såg inte matchen men hörde den på Webbradion och de verkade som Brynäs hade mycket fart och att det var hög klass på matchen.

Men Brynäs IF ! man får inte släppa in så mycket mål som 7 st! gör man 4 mål framåt så ska man vinna en match ! det är inte en match mellan Roger Federer och Robin Söderling på tennisbanan! Utan det är hockey vi snackar om och idag får man inte släppa in 7 mål för då vinner man inte några hockeymatcher. Jag vet inte om det var backarna som var dålig, men en viss Lars Jonsson var inne på 4 baklängesmål ! vilket inte är bra. Det känner han nog själv också. Sen måste jag säga att Niklas Svedberg inte hade en rolig dag på jobbet. Han gjorde en USEL match mellan stolparna. Inte alls bra. Känns lite som Sundlöv måste leta efter någon ersättare till Svedberg eller Bjurling, tror inte att det här håller i längden, för mål framåt det gör Brynäs som aldrig förut men man släpper även in mål som aldrig förut.
Bjruling kommer få chansen på lördag då det är hemmamatch mot Linköping ! det tror jag.

3 poängaren kom inte i går men den kommer på lördag!! med ett bätre målvaktsspel och bättre försvarsspel vinner Brynäs på lördag!

Brynäs målskyttar mot Luleå!
Lars Jonsson
Eero Somervouri
Jonathan Carlsson
Calle Järnkrok


Luleå fick gå vinnande ur striden igår med en 7 - 4 vinst


Man kunde tro att det var Tennis mellan Luleå - Brynäs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0