Vilka är egentligen Sveriges bästa hockeyklack?

Ja så här när det är landslagsuppehåll så kan man skriva lite andra saker än när det är matcher. Sveriges bästa klack... vilka kan det vara tro? och vilka är den sämsta klacken? jag kommer rangordna lagets klackar efter vilket lag som har den bästa klacken och den sämsta. Jag har själv inte sett alla klackar på plats i arenorna. Men av lite egna erfarenheter och vad jag tror så ska denna lista nog bli rätt så bra. Nu är jag ärlig och säger vad jag tror också... jag går inte på hjärta utan ärlighet.. vilka jag tror är den bästa klacken. Okej låt oss börja....



1. Sveriges bästa klack tillhör Djurgården IF
Jag har själv varit på plats på Hovet när flera tusen järnkaminer bara står upp och sjunger allt vad de kan. Det var i slutspelet 09/10 som det tog fart på allvar. Att se flera tusen fans hålla om varandra och stå och hoppa i takt är MÄKTIGT! det finns ingen annanstans i Sverige där det skulle förekomma. Inte vad jag tror. Sen är det väl inte lika mycket drag på en vanlig elitseriematch. Men det jag kommer ihåg från slutspelet var verkligen mäktigt att se.



2. Nästa klack är Skellefteå AIK
Jag har inte varit uppe i Skellefteå, men jag vet att de har fans som stöttar laget i med och motgång. Sen hur livat det är på matcherna kan jag inte svara på men jag skulle kunna tänka mig att det är bra fart och bra klack. För att vara 2:a på den här listan är inte dumt det heller. Jag vet att det var en match förut när Skellefteå förlorade med 6 - 0 eller något liknande, då står hemmapubliken upp och klappar åt laget ändå. Snacka om att stötta laget i motgång, Andra fans till andra lag skulle bara ställa sig upp och bua eller skrika "visa hjärta" eller något liknande. Så bra jobbat alla Skellefteåfans och klacken!



3. Nästa klack är Färjestadsklacken
I Karlstad har jag varit en gång och då var det bra fart på klacken. Annars vet jag inte hur bra stämningen det är på deras hemmamatcher men jag tror att det är bra fart. Jag skulle gissa på att fansen har höga krav på Färjestad och vill att de ska lyckas bra, men då gäller det att publiken hänger med också, så att det blir en 6:e utespelaren.



4. Här har vi nästa klack HV71
I Kinnarps har jag aldrig varit faktiskt, men jag skulle kunna tänka mig att det är bra fart och bra stämning på deras hemmamatcher. Det sägs ju också att Kinnarps arena oftast är fullsatt och med det höjs också stämningen rejält också. Så jag tror HV71 har en bra klack med mycket ramsor...



5. Nästa klack på tur är Linköpingsklacken.
I Linköping har jag inte heller varit någongång, men jag tror att fansen sjunger och stöttar laget väldigt bra på matcherna. Cloetta Center är en hall jag skulle vilka besöka någongång faktiskt, för att se hur det ser ut och hur stämningen är i arenan. Linköping är också ett lag som ska gå långt i slutspelet och som fansen har höga förväntnigar på.



6. Titta vilka som dyker upp nu! Nästa klack på tur är Brynäsklacken
Inför den här säsongen har Brynäs IF satsat enormt mycket på att höja stämningen i arenan och göra det roligare att gå på hockey. Ja jag kan inget annat än att säga att Brynäs har lyckats. Det är en enorm stämning varje hemmamatch i Läkerolen. Klacken håller igång hela tiden och ibland får man också med sittplatspubliken. Ibland kokar det verkligen i Läkerolen. Det är mycket mycket roligare att gå på hockey nu när Brynäs har fått igång en riktigt klack ! finns det en rejäl och bra klack så vågar andra som inte brukar skrika att skrika. Fortsätt så alla Brynäsfans!

7. Nästa klack på tur är Luleåklacken
För Luleå går det väldigt bra för den här säsongen och det gör såklart att det går bra för fansen och klacken också. Det är nog en riktig bra stämningen i Coop arena på Luleås hemmamatcher. Har aldrig varit där men jag känner på mig att det finns fans som stöttar laget väldigt bra.



8. Nästa klack är Modoklacken
I Ö - vik har jag inte heller varit. Men skulle kunna tänka mig att det är en bra stämning där också! Där klacken håller i gång i Modos hemmamatcher.



9. Dags för AIK klacken att visa sig
På Hovet har jag varit en gång den här säsongen och sett fansen och stämningen. Jag trodde att det skulle vara en bättre stämning än vad det var. Men AIK klacken höll igång ganska bra. När jag var på plats var det runt 3000 personer i arenan och det gjorde att det inte vart så mycket stämning men tyckte att AIK klacken höll igång rätt så bra.



10. På en 10:e plats hittar vi Frölundaklacken
Jag har besökt Scandinavium en gång den här säsongen och jag säger direkt att det blev en riktig besvikelse. Jag har hört att det ska vara en riktig bra stämningen i arenan men det tyckte absolut inte jag, sen var jag även där på en lördag och på lördagsmatcher brukar det vara mycket folk och bra stämningen. Men nje jag vart besviken, Brynäs bortklack hördes mera än hemmaklacken, och sittplatspubliken gjorde inte mycket den. Jag vet att fansen i Frölunda är riktiga medgångerssupportrar. Det måste gå bra för laget om det ska komma någon publik till matcherna. Frölunda spelar liksom i storstaden Göteborg och det ska vara mycket folk i Scandinavium, men men skärpning Frölundaklacken och publiken!



11. Nästa klack blir Timråklacken.
Har inte varit i Timrå heller men jag tror inte det är någon toppenstämning i arenan. Jag tror inte heller att klacken är så värst bra och håller igång hela tiden. Nu har jag inte varit där så kan inte säga allt för mycket men känns som om de är lite som Brynäsklacken var förra säsongen, sjöng inte hela tiden och har ingen riktig bra klack. Men men jag kan ha fel...

12. Sist hittar vi Södertäljeklacken.
Har besökt deras arena en gång. Och det var ingen bra stämning alls. Klacken hördes bara lite då och då. Det kändes nästan som om det bara var en träningsmatch mellan lagen. Sittplatspubliken gör inte alls mycket den heller. Så ne ingen rolig arena att besöka om man vill uppleva en härlig inramning och stämning.


Då var alla Hockeyfans och klackar nämnda. Djurgårdsklacken är bäst och Södertäljeklacken sämst.



Utan supportrar ingen hockeystämning! Så tänk vad viktig just du är för ditt lag!

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Lika sant som att Citronen är sur :O

2010-11-10 @ 00:41:49
URL: http://nalu89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0