Ett Brynäs som måste täppa till bakåt i fortsättningen!

Här kommer en liten sumering om just Brynäs If start på Elitserien 10/11.

Som ni kanske vet så tar Elitserien ett litet uppehåll nu fram till den 16 november. Uppehållet är för att tre kronor ska spela Karjala cup. För vissa lag kommer uppehållet lägligt och för vissa lag kanske de bara ville fortsätta sin fin fina trend, för Brynäs del så vet jag inte vad som var bäst. Vad tror ni? Brynäs har vunnit si sådär varannan match. Väldigt väldigt svajiga tycker jag att de är. Laget är ibland superduperbra och spelar som om de vore slutspel, men ibland spelar de som om det vore kvalserien, så nja vet inte vad man ska säga om starten för Brynäs del.

Vi börjar så här:

Målvakterna Svedberg, Bjurling och Greiss:
Hur har målvakterna skött sig hittills. Ja, det är just nu 3 målvakter i Brynäs, Greiss har Brynäs lånat från NHL. Den som jag tycker har utmärkt sig bäst hittills är Niklas Svedberg. Han ser bäst ut just nu iallafall, och han har fått stå en hel del också. Björn Bjurling är för mig den som har sett sämst ut hittills, men det kan också bero på att han inte har fått så många matcher i kassen, han har nog inte riktigt fått visa vad han kan. Men de matcher han har stått så ser det väl sådär ut. Thomas Greiss tycker jag kommer in mer och mer i Brynäs. Men han verkar behöva ett antal matcher för att komma in i Elitseriens spel och alla olika vinklar som förekommer i Elitserien. Så honom tycker jag inte att man kan bedöma så mycket än ärligt talat. Jag hoppas Svedberg får stå lite mera nu. Vill se honom mera än vad jag har gjort, tror att han kan bli riktigt bra... Greiss vill jag såklart också se mer utav, men han måste bli bättre, och stackars Björn Bjurling, vart ska han ta vägen? kommer han vara kvar i Brynäs länge till?

Sett bäst ut hittills: Niklas Svedberg
Bör bli bättre: Thomas Greiss '

                  Svedberg                          Greiss


Backarna
Här har vi ett gäng som måste skärpa till sig ordentligt! Brynäs har släppt in mest mål i Elitserien hittills. Och visst beror det en liten del på målvakterna. Men beror också mycket på backarna. Försvaret har inte sett allt för bra ut. Brynäs har inför denna säsong valt att spela mer offensivt, att se på är en offensiv hockey mycket roligare än att se en Deffensiv hockey. Men för Brynäs del så vet jag inte om backarna klarar av att spela väldigt offensiv hockey, för det har släpps in alldeles för mycket mål. Och mycket inviduella misstag som har avgjort matcher. Så ne Jonsson och hela gänget, Skärpning! hoppas Czarnecki och Tommy Jonsson tränar hårt med grabbarna och försvarsspelet på träningarna under uppehållet.

Sett bäst ut hittills: Mattias Ekholm
Bör bli bättre: Dale Clarke (men börjar komma in mer och mer)
glänser i mina ögon: Mattias Ekholm

                  bra och glänser                      bör bli bättre  

Forwards
Ja, mål har det gjorts mycket av. Så forwards har väl gjort det bra eller? Jag tycker att man ser för lite av "stjärnorna". som till exampel Nordqvist, Kahnberg, Dackell och Lauritzen. De bör vara bättre än vad de har varit hittills. Nordqvist och Kahnberg har kommit igång lite nu i slutet och likaså Lauritzen, sen Dackell gör vad han ska på isen. Men mål gör Brynäs framåt så tycker det inte finns så mycket mera att klaga på. Några som jag tycker ser väldigt bra ut och som jobbar i det "tysta" är Mads Hansen, Jonathan Granström och Alexander Sundström. Den sistnämnda fick inte alls mycket speltid i början av säsongen men som nu har fått mer och mer förtroende och det har visat sig att han är riktigt bra! skyddar pucken otroligt bra. Ne honom vill jag se mer av! Sen har vi juniorerna som alltid gör det bra, åker mycket skridskor och gör det riktigt bra. Så ne anfallsspelet och forwards kan vi nog inte klaga på så mycket. om man nu ska klaga. Det brukar vi Brynäsare vara riktigt bra på.... "host".

Sett bäst ut hittills: Eero Somervuori
Bör bli bättre: Magnus Kahnberg
Glänser i mina ögon: Alexander Sundström


Eero har varit snabb och riktigt bra hittills !


             Kahnberg bör bli bättre


Sundström är jäkligt starkt med puck !



Ja, det var det. Som det känns just nu så måste det kämpas otroligt mycket om det ska bli slutspel. För hittills har Brynäs tappat rätt så många poäng fast de egentligen bör ha tagit alla tre i en match. och det fungerar inte i längden. Men om försvarsspelet blir bättre och målvakterna spelar upp sig så kan det trots allt bli en trevlig vår. Det är långt kvar på säsongen än. Brynäs parkerar just nu på en 9:e plats i tabellen. Jag tror nog att Czarnecki och grabbarna ville ligga på en slutspelsplats iallafall. Men det är bara att kämpa vidare!

Och alla som sitter och klagar på Dackell att han ska bänkas och att han gör ingen nytta för laget, de kan gå ut och spela hockey själva tycker jag. Det Dackell gör betyder nog en hel del för laget. Han är trots allt Brynäs lagkapten! sen att han inte har gjort så många mål än kanske beror på hans ålder, inte vet jag, men det finns så mycket annat i ett lag som ska fungera och att göra mål är inte allt, utan det är en massa andra saker som är viktigt. För mål de kan de andra grabbarna göra! Dackell är nog den viktigaste spelaren Brynäs har i laget!   så honom ska man vara rädd om!


Andreas Dackell <3

Nu hoppas jag verkligen att Brynäs tränar på ordentligt under uppehållet och kommer tillbaka den 16 november med ett bättre försvarsspel och bättre målvaktsspel! då ska detta gå hela vägen fram..... ;)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0