Matchen var väl död vid 1 - 4 ?? eller?

God kväll kära läsare och Brynäsare! så fint det lät då :). Jag har inte kunnat koncentrera mig på att skriva ett inlägg om matchen igår kväll. För det var just i matchen jag blev till mig!. Ni ska få höra om det lite senare i inlägget, men vi tar allt från början!

Match igår mot det glödheta bortalaget Färjestad! Färjestad hade bara förlorat 1 bortamatch innan gårdagens omgång. Och hör och häpna den bortamatchen de förlorade var mot just Brynäs i Läkerol arena! det ni!

Den första perioden igår var kanske inte så underhållande fram till 13.41 in i perioden då Alexander Sundström skjuter ett skott på mål och pucken letar sig in i nätet, vilket såg lite skumt ut, men det måste ha varit ett bra och snabbt skott av Sundström, iallafall det var inte många i hallen som trodde att det skottet skulle hitta nätet! men härligt att det vart mål och roligt för den hårdjobbande backen, höll jag på att skriva, han har agerat mycket back förut och gjorde det galant, men i själva verket är han forward. Men skitsamma han gjorde det snyggt! 
Den första perioden slutar alltså 1 - 0 till hemmalaget!

Den andra perioden kvitterar Färjestad till 1 - 1 och gör även senare 1 - 2 :/ men med ett kämpande och hårdjobbande Brynäs och en Granström som var HET! ;) haha. Brynäs förknippas ju med en tiger, Färjestad förknippas med Vargar:) Tänk er en Granström som ser ett helt hav av vargar på isen! haha det kan bli farligt det! och det blev det. Inte i den andra perioden men vänta och se vad som hände i den tredje. Den andra perioden slutar alltså 1 - 2 till Färjestad.

Jag säger bara så här: HÅLL I ER KÄRA LÄSARE
Tredje perioden hinner knappt börja innan Färjestad utökar ledningen till 1 - 3 och 1 - 4 kommer bara några sekunder efter det förra målet!. VART VAR BRYNÄS IF??? Czarnecki tog en timeout i detta läge och spelarna var inte glada om man säger så!.

Vad som hände sen kommer att gå till historien! Håll i er! 
7.02 in i period 3 gör Jonas Nordqvist 2 - 4  (publiken blir inte allt för glada, men jo det jublas)
7.23 in i perioden gör Dale Clarke 3 - 4 (Publiken börjar känna att det här kanske vänder?) (jublas gör det iallafall riktigt ordentligt)
7.40 in i perioden gör Magnus Kahnberg 4 - 4 (Här kan jag säga att taket i Läkerol arena var nära att lyfta, för vilken stämning det blev! Alla i publiken stod upp och hyllade laget! ingen trodde var var möjligt och sant!)

Brynäs IF hade alltså vänt matchen från 1 - 4 till 4 - 4 på 38 sekunder!!!! Jag stod själv som ett stort frågetecken! vilket jag gjorde både när Färjestad rivstartade i tredje perioden och när Brynäs kommer ikapp och gör 4 - 4 ! vad var det som hände?? ;) Jag fattade ingenting!
Brynäs kunde verkligen ha gjort 5  - 4 också under ordinarie matchtid, för det var Brynäs som låg på för mer mål, för Färjestad var helt tröttkörda och fattade nog inte vad som hänt... Men matchen slutar 4- 4 efter full tid.

Matchen går sedan till förlängning, där det såg ut som om allt skulle avgöras på straffar, men då gör en Färjestadspelare en "snygg" dribbling i Brynäsögon iallafall, för dribblingen var jäkligt snygg, för den kunde Jonas Nordqvist ta hand om och sätta avgörande 5 - 4 !! JÄKLIGT STARKT AV BRYNÄS ATT VÄNDA MATCHEN SOM EGENTLIGEN VAR DÖD, TILL EN 5 - 4 VINST I SUDDEN!!



Ja jag vet inte vad jag ska säga om den här matchen! ÅRETS MATCH I LÄKEROL ARENA är det många som har sagt, ja jag vet inte men hittills som Brynäsare har jag inte sett något liknande förut!. Att hockey kan svänga visste jag om men att Brynäs kunde göra det såhär hade jag inte en susning om, och inte de heller skulle jag kunna tro!
Efter matchen kunde man gå hem med ett leende på läpparna men ändå gick man som ett stort frågetecken... Vad var det egentligen som gjorde att Brynäs vände på hela steken? Hade vargen Granström matat Färjestadsspelarna med giftigt kött i periodpausen mellan 2:a och 3:e ? och själv tog han ett rent och skapligt stort köttben och mumsade i sig! ja inte vet jag. Men någonting hände....

Ja vad ska man säga nu nu.... Brynäs har lätt att tappa 3 - 0 ledningar, men de kan minsann ta upp ett 0 - 3 underläge på 38 sek!!! haha ja man blir tokig på att vara Brynäsare, man vet inte vart matcherna ska sluta... :) Lite roligt var det när Färjestadsklacken ropade när färjestad hade gjort 1 - 4  " SKA NI GÅ HEM NU?" haha ja men efter de där 38 sekundrarna var det Brynäsarna som istället kunde ropa "SKA NI GÅ HEM NU?" och helst efter 5 - 4 målet i sudden! ;)  

Helt sjukt! det får avlsluta detta galna inlägg ! i morgon ser jag fram emot en galen Hockeyfest i Läkerol arena! Hur ska denna match sluta? ska vi få se ett underläge som Brynäs hämtar upp genom att göra 3 snabba mål på 28 sek kanske? eller ska vi få se Brynäs tappa en 3 - 0 ledning ? eller ska vi få se Vargen Granström äta upp alla indiander på andra sidan isen så att Brynäs vinner? eller ska stämningen i arenan göra att det blir en galen match på isen? Ja den som lever får se...... :) men jag levar och kommer vara på plats!


Härligt jubel i Läkerolen igår! både hos spelarna och.....


Och ledarna ! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0