Omgång 23 (Talangfabrikerna möter varandra)

Idag är det dags för omgång 23 i elitseriehockeyn! Ska Greiss fortsätta att nolla motståndarna? och i storstadskampen mellan Djurgården och Frölunda, ska Frölunda få ännu mer kris i laget? och mycket mer....

Dagens matcher och mitt tips på slutresultatet

Skellefteå - Brynäs
Talangfabrik 1 ställs mot Talangfabrik 2. Vems juniorer vinner dagens match? Brynäs ha haft det tungt uppe i Skellefteå, men med en Greiss som höll nollan sist så lär inte talangfabrik 1 få det lätt! här är det jobba i 60 minuter som gäller för både lagen! jag tror på en Skellefteå vinst, fast mitt trogna Brynäshjärta säger Brynäs, men det blir tufft, men jag säger som i det andra inlägget! ÖVERRASKA OSS BRYNÄS!
Mitt tips: 3 - 2  


Tror tyvärr att dessa fans får jubla högst idag :/

Modo - Timrå
Modo kommer vara riktigt revanschsugna efter förlusten i tisdags med 5 - 1. Jag tror att Modo kommer skärpa sig och ta en trepoängare mot Timrå.
Mitt tips: 4 - 2


Modo besegrar Timrå ikväll

Djurgården - Frölunda
Storstadsmöte på G i Stockholm denna gång. Ett av storstadslagen är under hård press och har inte fått den start på elitserien som fans och laget vill, det handlar såklart om Frölunda, och idag blir det tufft för "krislaget" att ta en trepoängare tror jag.. Idag blir det huvudstaden som får jubla. Djurgården kommer vinna idag.
Mitt tips: 4 - 1


Djurgården IF jublar ikväll!

Färjestad - Luleå
En rätt så svårtippad match faktiskt, både lagen kommer från vinster i förra omgången. Och i dessa möten har det handlat om att hemmalaget har haft fördel. Men i kväll bryts den trenden och Luleå tar en 3 poängare ikväll.
Mitt tips: 2 - 4  


Luleå får jubla 

HV71 - Linköping
Ja du den här matchen är också svår att tippa. Men jag tror på en Linköpingsvinst, men känns som om matchen kommer bli en jämn historia. Vi får se men Linköping kommer nog att få jubla ikväll.
Mitt Tips: 2 - 5

Det var kvällens 5 matcher... låt hockeytorsdagen börja!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0