3 - 0 och en Greiss att hylla!

Gårdagens match är mer roligare att berätta om än dagens händelser... För igår kom den där EFTERLÄNGTADE Greiss - nollan ! glöm resultatet jag skrev! 3 -0 ! ja det är sant ! 3 - 0 mot HV71 är så jäkla grymt! efter matchen igår var man inte alls för glad, men det kan bero på att man var typ chockad av vinsten! inte vet jag men så här dagen efter känns det bara såå jäkla bra ! Att dagen efter också få tänka på att Greiss höll nollan, fick bara alla experter att häpna av förvånig.. jag kan vara ärlig, jag har tvivlat på Greiss jag också, men efter gårdagens match tvivlar jag inte ett skit på honom ! han kommer bli asbra i brynäs! I går var inte ens HV71 nära att slå Brynäs, okej kanske i första perioden att HV skulle ha haft ledningen, men där längst bak stod Greiss och tog allt och lite till.


Igår var han hjälten i Läkerol arena !

Gårdagens målskyttar var: Eero Somervuori, Jonas Nordqvist och Jacob Silfverberg


Här har Eero the Hero satt 1 - 0  ! :D

Efter en härlig 3 - 0  vinst, så kanske ändå det där tåget kommer med någor väldigt stort och blankt till våren? nje jag vet inte och för stora förhoppningar ska man inte ha. Men igår såg det så där glasklart och bra ut som det ska se ut varje match, men som det tyvärr inte har gjort hittills. Men vi får hoppas på att Brynäs håller i det spelet ett tag nu. För försvarsspelet var klockrent, 3 mål framåt och anfallsspelet var riktigt bra, det kunde lika gärna ha stått 6 - 0 eller nått för i den tredje perioden var det nästan bara Brynäs mot Andersson i HV kassen. 


Greiss Greiss och Greiss !!


Det där med målvakter... i dagens tidningar stod det klart att Björn Bjurling lämnar Brynäs IF, men att han kan komma tillbaka om Brynäs får målvaktsproblem. Men han åker hem till Stockholm och tränar där. Han är inte aktuell för någon annan klubb i dagsläget. Synd om Bjurling men ändå skönt att Greiss har kommit igång nu! 


Tråkigt men sant, han har inte alls levt upp till förväntningarna i Brynäströjan 



   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0