Omgång 22 (Se upp för den skottglade Hietanen i morgon Brynäs!)

Dags för nästa omgång i Elitserien! alltså omgång 22 är vi inne i nu. I morgon, tisdag spelas 6 matcher där jag vill se en trepoängare av Brynäs IF ! För Brynäs del spelas omgången i Läkerol arena mot HV71. I morgon blir det alltså LIVE hockey för min del!

Här har vi morgondagens resultat och matcher:

Modo - Skellefteå
En match där det kommer bli tufft för Skellefteå tror jag. Modo har 3 raka hemmavinster bakom sig och kommer nog bli 4 hemmavinster efter kvällens match. Jag tror att Modo tar den här matchen.
Mitt tips: 4 - 1


Det blir Modo som får jubla ikväll!

Luleå - Djurgården
En match som är rätt svårtippad. Luleå är riktigt starka hemma i Coop arena, men har samtidigt en liten svacka just nu, de har inte vunnit en match efter landslagsuppehållet. Så frågan är om Djurgården kan ta en seger, de kommer senast från en 3 poängare, jag tror att bortalaget kommer segrande ur denna strid.
Mitt tips: 2 - 4


Djurgårdsjubel i Coop arena ikväll!


Timrå - Södertälje
Intressant möta, två lag som jättegärna vill ha med sig alla 3 poäng. Det här är två lag som krigar vid det nedre delen av strecket. Jag tror att SSK vinner mot Timrå, alltså även den här matchen kommer att sluta i bortavinst. eller? ska jag ändra mig tro? ne SSK tar hem det här....
Mitt tips: 3 - 3 (3 - 4 efter sd) 


SSK får jubla fast dock efter förlängning


Brynäs - HV71 
Det här är en match som jag såklart kommer att se Live i Läkerol arena. Jag vill inte se något annat än en Brynäsvinst! förra matchen mot HV71 så avgjorde en viss Juuso Hietanen för HV i förlängningen, men honom sätter Brynäs stopp för i kväll! Kom igen nu Brynäs! vågar jag hoppas på en BIF seger? svaret är JA !
Mitt tips: 4 - 3 


Det blir Eero och BIF som får jubla ikväll! 


Färjestad - AIK 
Svårtippad match faktiskt. AIK kommer till Karlstad med ett enorm självförtroende. De 8:a senaste matcherna har laget tagit poäng. Färjestad spelar lite upp och ned och kommer senast från en förlust mot Frölunda. Här tror jag att hemmalaget tar 3 poäng. De ska vara bättre än AIK och jag tror att de kommer vara de i morgon.
Mitt tips: 4 - 1


Karlstadsgänget får sista ordet i denna match!


Linköping - Frölunda
Ja frågan är om Frölunda har hittat tillbaka till sitt spel, för mot Linköping måste de vara mycket bra om de ska lyckas ta poäng, jag tror tyvärr inte att Frölunda lyckas med det, utan Frölunda får åka hem med 0 poäng och krisen börjar komma tillbaka...
Mitt tips: 4 - 0


Linköping får jubla !

Ja det var alla tisdagens matcher! resultaten som jag har tippat kommer som vanligt inte gå vägen för det brukar dom inte göra men men :) huvudsaken är att det blir Brynäsvinst, de andra matcherna bryr jag mig inte så mycket om, utan hjärtat vill se Brynäs jubla och tacka fansen i morgon efter en underbar inramning och match !
Tack och hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0