Vad kommer med tåget till våren ?

God kväll! jag tar bara gårdagens match i korthet idag. Jag och Catarina hade ingen kanondag precis :) men men det var lite småsaker som inte ville gå som vi ville.

Iallafall så hade vi bestämt att se matchen mellan Timrå - Brynäs hemma hos mig. Eva och Jessica åkte iväg till Timrå med supporterbussen men jag och Catarina kände att vi ville spara de pengarna. Men men mamma hade varit så snäll och beställt hem matchen från comhem.se. Så vi kunde se den på min TV uppe hos mig, i mitt rum. Vi satt och väntade och 18.24 skulle sändningen börja.... kom det någon sändning? svaret är nej, vi väntade lite till men ingen sändning fortfarande. Nu börjar jag tvivla på att det här kommer att fungera. och klockan blev 18.30 och då ska matchen börja och ingen sändning på TV:n och nu vart jag förbannad, på vem vet jag inte men varför kom det ingen bild på TV:n?

Som tur var så köpte Catarina Canal + idag när vi var på stan, och kvällens match sändes på Canal + och alltså hemma hos Catarina kunde vi se den. Så på med ytterkläderna och iväg på en gång till henne...  det är tur att vi bor bara några minuter från varandra, och som tur var hade Catarina bilen hos mig så det tog bara några minuter. Väl hemma hos henne så får vi igång matchen och vi missade bara drygt 5 minuter och inga mål missade. Men man skulle inte kunna sätta sig till ro ännu... nä då tappar de sändningen med Timrås arena... och det blir tillfälligt avbrott... ja men hallo! men som tur är kom sändingen tillbaka rätt så snabbt ändå. Sen var det bara att sätta sig ner och njuta eller?...

Nja Timrå gör första målet och det kommer 16.32 in i period 1. Men i period 2 kvitterar Brynäs till 1 - 1 genom Jonas Nordqvist. Period 3 tar Brynäs ledningen med 2 - 1 och då kanske man kunde sätta sig till ro lite... eller inte för såklart skulle Timrå kvittera till 2 - 2 innan den tredje perioden var slut. Matchen går till förängning där inget av lagen kan avgöra.. vilket betyder straffavgörande, vilket jag verkligen hatar. Brynäs hade kunnat avgjort tidigt men när Wännström fick chansen att avgöra så räddade Timrås målvakt och Timrå kan sen sätta en straff som betydde att de tog 2 poäng och Brynäs fick med sig 1 pinne till Gävle.

Ja du när hade Brynäs tänkt ta trepoängare på bortaplan då? den enda trepoängaren som har kommit på bortaplan än så länge den här säsongen är matchen mot AIK på Hovet, då var jag faktiskt på plats! kanske ska vara på plats för att poängen ska följa med hem till Gävle. Hm... det blir dyrt för mig i såfall om man ska följa med på varenda bortamatch. Ne men det är klart att Brynäs måste förbättra sitt bortaspel och ta mer poäng. Men jag säger som Niklas Czarnecki, det är ingenting vi oroar oss över utan vi kan spela bra på bortaplan och förr eller senare kommer trepoängarna att tas...

Att vara Supporter för ett lag som Brynäs är inte lätt, att ena dagen efter en vist får man höra, ja men nu blir det slutspel och SM - guld, för guud vad bra Brynäs spelar! inget lag slår oss! sen nästa match när laget förlorar, NE fy fasiken, nu blir det kvalserien i år igen, eller nu åker laget ut ES. Eller nu får någon i föreningen avgå...

Alltså vänta lite här alla supportrar som håller på Brynäs! Det är i verkligheten vi lever inte i drömmarnas land... Ett lag i Elitserien vinner matcher och förlorar matcher, där hänger ni med va? På en säsong i Elitserien ska 55 matcher spelas ! vi är nu inne i 21 omgången, det är alltså nästan hälften av elitserien som är spelad än så länge. Att redan nu börja prata om SM - guld eller kvalserien är så fel som det kan bli. Visst kan det nämnas men varför egentligen? Elitserien är inte slut i morgon! i början av mars kan vi snacka om kvalserien och Slutspel!..... det är mer än hälften kvar av matcherna och det är bara november än... snälla alla ta det lungt... Vi ska också komma ihåg en sak och det är att Brynäs IF är bäst efter juluppehållet ! dit har vi inte kommit än!
Jag är inte ett dugg orolig över Brynäs säsong hittills.. spelar de som de gör nu så kommer poängen att ramla in och till vårkanten kommer nog en viss SM - buckla att stå och vänta på en station som tar den till Gävle där den hör hemma.. eller vänta nu... så kan vi inte tänka.... att istället tänka att en kvalseriebiljett är på väg från en station till Gävle för att delas ut till Brynässpelarna till våren... NEJ, vad säger jag nu! vi säger så här istället, den som lever får se vad tåget har med sig till vårkanten! ingen kan veta nu och ingen kommer att veta förrän det har blivit mars!

Så slutpratat om det och nu ser vi fram emot nästa match som är mot HV71 på tisdag hemma i Läkerol arena! jag LÄNGTAR!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0